12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Дарья Сергеевна П20
5

Технологическая карта урока английского языка в 5-м классе по теме "Спорт" + презентация и приложения к уроку


Урок англ.яз "Спорт" 5 кл
PPTX / 8 Мб

/data/files/r1620986352.pptx (Урок англ.яз "Спорт" 5 кл)Технологическая карта урока

Предмет

Английский язык

Класс

5 кл

УМК

УМК Gateway A2 Macmillan Education

Тема

Sport in our life ”

Учитель

Першкина Дарья Сергеевна

Описание урока

Тип урока

Комбинированный урок

Время реализации

45 минут

Цель урока

Формирование иноязычной коммуникативной компетенции обучающихся 5 класса в рамках изучения темы “Sport / Спорт”

Планируемые результаты

(предметные):

- узнают и научатся правильно понимать значение лексических единиц по теме «Спорт»

- научатся описывать спортивные игры

- продолжат развивать умение строить вопросительные предложения в Present Simple

-научатся строить краткие высказывания с использованием опор.

-научатся правильно использовать в речи глаголы go, play, do.

- воспринимать на слух и полностью понимать речь учителя, одноклассников

(личностные):

- формирование устойчивой познавательной мотивации и интереса к предмету

- развитие навыков коллективной учебной деятельности, умение работать в группе

- формирование коммуникативной компетентности в общении со сверстниками в процессе учебной деятельности

(метапредметные)

- смогут развивать способности к сравнению, сопоставлению и обобщению фактов, к формулированию выводов из прочитанного, услышанного

- смогут развить умения делать краткие записи для построения собственного высказывания

- научатся планировать речевое и неречевое поведение

- моделируют речевую ситуацию

- научатся работать в группах и самостоятельно определять роли в них

УУД

Личностные: умение устанавливать связь между целью деятельности и её результатом, развитие навыков сотрудничества, осознание важности спорта в нашей жизни

Регулятивные: умение планировать свои действия в соответствии с поставленной задачей, проявление познавательной инициативы в учебном сотрудничестве, умение сосредоточиться на выполнении речевых действий, умение проявить настойчивость и усилие для достижения поставленной цели, умение оценивать результат совместной деятельности и осуществлять ее рефлексию

Коммуникативные: уметь слушать и отвечать на вопросы, работать в команде и строить продуктивное взаимодействие, умение выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации

Познавательные: поиск и выделение необходимой информации для ответа на поставленные вопросы , составление речевого высказывания в устной и письменной форме, определение основной и второстепенной информации.



















Структура урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

УУД

I.Организационный момент 1 мин




Hello, students. I am glad to see you, sit down please. How are you today?


Приветствуют учителя, отвечают на вопросы учителя.

Личностные,

регулятивные, коммуникативные

II.Определение темы и цели урока

1 min

Now let’s look at this photo and find out the topic of the lesson

Yes, you are right, we’re going to talk about sport

Sports and games

Познавательные, регулятивные, личностные

III.Фонетическая зарядка

2 min

Let’s look at the board. Here we can see some kinds of sport. Try to guess, listen and repeat.

Учащиеся называют виды спорта, повторяют за диктором
Students try to guess, then repeat after the speaker kinds of sport

Коммуникативные,

регулятивные

IV. Презентация нового материала



7 min

Now you are going to do this task. Look at the board, guys. Here you have to divide all these words into 2 groups: individual and team sports. You have 2 min to do this task.




Students do the task






Познавательные, регулятивные, личностные

V. Первичная проверка понимания новых знаний

2 мин




As you see, all sports can be individual and team. We can play sports, go sports and do sports. Can you guess which we play? Which we do? (slide with the rule)

The teacher explains the rule, when we use do, go and play with sports.

Students listen and write down the rule, place all the sports into 3 columns

do play go

Познавательные, регулятивные, коммуникативные

VI. Актуализация ЛЕ в речи

4 min

Look at the board and let’s see if you can choose the correct option. You also have small cards with 3 verbs (do, play, go) and sports. Match the verbs and sports.

Now please, open your workbooks and do ex.1, p.33






Students say their answers and then check them



Students do the exercise in workbook

Познавательные, регулятивные, личностные, коммуникативные

VII. Закрепление учебного материала

4 min




Let’s work in teams!

Each team gets 3 cards with the description of a game or sport

The task is to read the description of a game for the other team to guess. You get 1 point for each correct answer.

Students read the description of a game for the other team to guess and get one point for each correct answer,

then change roles

Познавательные, коммуникативные,

предметные

результаты

IX.Динамическая пауза (здоровье сберегающие технологии)

2 min

Now let’s have some rest and have fun

Mime the game or sport (dynamic pause)


Students all together mime a sport for the other team to guess, others must guess by asking questions:

Are you playing tennis?

Are you doing judo?


Познавательные, регулятивные, личностные, коммуникативные

VIII. Отработка новой лексики в процессе игры

5 min

Now you have cards with scrambled questions,

Make correct questions and ask the other team

You have 3 min to put the given words in the correct order to make questions and then ask the other team.
Each team gets 1 point for the correct question and 1 point for the correct answer.


Students have 3 min to put the given words in the correct order to make questions and then ask questions the other team. Each team gets 1 point for the correct question and 1 point for the correct answer


Познавательные, регулятивные

X.Закрепление ЛЕ с проговариванием


10 min

Now we are going to watch small video. Try to note down all words connected to the sport into your copy-books.

Cricket, hit, ball, bat, score, points, team, beat, rounders, baseball, football, level, amateur, goal, exercise, jogging, keep fit, tennis court, champion, tournament, rollerblading, skateboarding, BMX stunt riding, parkour

Additional vocabulary:

an athlete a team a net a skating rink

racket flexible

What about you? I prefer….







Students watch the video, note new vocabulary down into their copy-books



Познавательные, коммуникативные,

предметные

результаты

XI. Рефлексия.

Подведение итогов


1 мин

Our lesson comes to the end. What did you learn? Look at the board

]Did you like our lesson? What was the best for you?

We learned different sports, how to ask questions, describe games and sports


Личностные,

регулятивные,

коммуникативные

XII. Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению 1 min

We had a lot of work today. Now it’s time to write down your home task

According to the video: choose one of the most popular kind of sport in England, and describe its rules; learn the words for the dictation test.

Students listen and note down their home task into the diaries, ask questions if they don’t understand something

Регулятивные, личностные, коммуникативные















Приложение 1

Описание игры, спорта

This game is for two players or two pairs. They play it with a small ball on a court. You have to hit the ball with a racket.

This game is a team sport, popular in Russia and Canada. Two teams play it on ice. The players have to hit a puck with a stick.

It’s an old game popular all over the world. Two teams of eleven players kick the ball around on a field.



Two teams of five players play this game. They have to dribble the ball and throw it into the basket.

In this sport you must hit the ball over a net. There are two teams of six players.

This is an individual sport. You need special equipment like aqualung to do it.

In this team sport there are 7 players. You can catch and throw the ball only with your hands.



Приложение 2

Вопросы

you /Do/ playing/ like/ hockey ?

do/ often/ swimming/ go/ How/ you?

you/ sport/ Do/ on TV/ watch?

are/sports/favorite/ What/ your?

tennis/ How/ often/ you/ play/ do?

judo/ karate/ Which/ sport/ you/ do/ prefer/ or?

do/ you/ Where/ usually/ football/ play?

is/ your/ What/ hockey/ team/ favourite?

athlete/ is/ favourite/ your/ Who?

there/ a skating rink/ is/ near/ house/ your?

badminton/ Do/ prefer/ you/ or/ volleyball?

you/ Can/ with/ a bow/ shoot ?

team/ sports/ do/ know/ What/ you?

individual/ sports/ know/ you/ do/ What?

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.