12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Коннова Эвелина Михайловна1776
МОУ СОШ №43
Россия, Ярославская обл., Рыбинск
Материал размещён в группе «УМК «Английский в фокусе» «Spotlight»»

ТестDOCX / 257.4 Кб

/data/files/s1706702429.docx (Тест)Тренировочный тест для подготовки к ГИА по английскому языку с открытой формой ответа

В первом задании письменной части (задание 39) выпускнику необходимо ответить на электронное письмо, которое включает в себя 3 вопроса. Выпускник должен построить свое электронное письмо, таким образом, чтоб ответить на поставленные вопросы, задать 3 вопроса к последнему предложению (объект вопроса указан в задании), электронное письмо по объему не должно быть меньше 100 слов и больше 140 слов. Данное задание относится к базовому уровню.

В качестве первого задания пред письменного задания мы предлагаем пример электронного письма, теоретическую сводку и анализ по требованиям и критериям. Данное упражнение позволит ознакомить одинадцатиклассников с правильным построением формы электронного письма, с критериями. Цель: создание условий для ознакомления с новыми требованиями электронного письма в рамках единого государственного экзамена.

Упражнение 1. Пред-письменный этап. Ознакомление со структурой электронного письма.

1) Read the e-mail.

2) Analyze it with the presented theoretical information and answer the questions.

1. Solution of a communication problem (2 points);

2. Organization of the text (2 points);

3. Language design of the text (2 points).

The maximum number of points for a task is 6.

Number of words: 90 - 154 (a deviation of 10% from the indicated boundaries of 100-140 words is allowed).

Hi Andy,

Thank you for the e-mail! I am glad to hear from you. I'm sorry I couldn't answer earlier because I was busy with my lessons.

In your message you asked me about winter. You know, the weather here is varied in this season. It can be rather cold in the west of the country and cool in the east. As for me, I adore winter, this is the season when we have vacations in January. This winter I am planning to go the camp, then my parents are going to take me to the country.

By the way, I'd like to know more about your aunt. Where does your aunt live? Has she got a family? How long is she going to stay with you? Sorry, I have to go, as I've got lots of homework to do.

Keep in touch!

Yours,

Adam

address (on the left, on a separate line)

thanks for the letter received, a link to previous contacts is optional

answers to three questions from a pen pal (body of the letter)

three questions to a pen-friend on the topic specified in the assignment

mention of further contacts (you can write on a separate line or at the end of the current paragraph) ending phrase (on a separate line)

author's signature (only your name, on a separate line)

1) How many words are there in the e-mail message?

2) Who is the author of the message and where can we find his/her signature?

3) What logical links are used in the text? Give more examples.

4) Guess, what questions were used in the rubric and what was the last sentence?

5) Make a rubric for this e-mail message.

После завершения данного задания, ответов на вопросы и обсуждения его в группе учеников, мы предлагаем перейти ко второму этапу – написание своего электронного сообщения. Поскольку, у учащихся перед глазами пример есть подобного письма, критерии оценивания, ответы на вопросы и анализ представленного образца, то исключены возможные трудности по составлению собственного электронного сообщения. Трудности могут возникнуть с орфографической и грамматической стороной высказывания. Рубрика была разработана нами в соответствии с темой и по образцу задания ЕГЭ 2022 по английскому языку. Цель данного упражнения – создать продукт, а именно собственное электронное письмо по изученному ранее материалу.

Упражнение 2. Письмо. Планирование и написание электронного сообщения.

1) You have received an e-mail message from your English-speaking pen-friend Amanda:

From: Friend@mail.uk

To: Russian_friend@mail.ru

Subject: Welcome

All my friends have smartphones and spend a lot of time chatting and using social networks; they watch films together and discuss main characters. To tell you the truth, I don’t have a modern smartphone and I can’t chat with my friends. That’s why I save my pocket money which my mom gives to me every morning for school lunches. Do you have a lot of friends? How do you communicate with each other? Where do you spend your free time?

By the way, I'm going to spend a month with my grandparents this summer...

2) Write an e-mail to Amanda. In your message answer her questions, ask 3 questions about her coming summer holidays. Write 100-140 words. Remember the rules of email writing.

По завершению составления электронного сообщения, учащимся необходимо произвести проверку написанного, а третьим (заключительным) этапом выступит взаимоконтроль, обсуждение и проверка по критериям. Рассмотрим составленное нами 3 задание для заключительного этапа. Стоит отметить, что оно позволяет выявить трудности и скорректировать их. Цель упражнения: выстроить четкие представления учащихся о написании электронного письма и закрепления данного материала.

Упражнение 3. После письменный этап. Таблица по взаимопроверке.

1) Take one of the students’ e-mails, check it using the green colored pen and complete the table.

2) After that discuss all criteria with your partner and analyze your work.

Criteria

Plus or minus +/-

Number of words


Address is on the left and a separate line


The dot after the appeal


Thanks for the letter received


A link to previous contacts


Answer to the 1st question


Answer to the 2nd question


Answer to the 3rd question


Three questions to a pen-friend on the topic specified in the assignment


Mention of further contacts


Author's signature


Mistakes


Results


3) Don’t forget to give the wok to your teacher for check.

Данная таблица позволяет не только ознакомиться и скорректировать работу учащихся, но и может послужить основой для составления собственного письма и как таблицы для самопроверки.

Поскольку в теме «Коммуникация и способы общения» рассматриваются взаимоотношения с соседями, следующим этапом было разработка упражнения 4-ого для закрепления матриала урока. Оно представляет собой задание в формате ЕГЭ 2022 по английскому языку. Учащимся необходимо составить план работы над письмом, написать электронное письмо и воспользоваться таблицей из 3 задания для самопроверки и самоанализа.

Упражнение 4. Закрепление материала.

1) Read an e-mail message and answer the questions, then make a plan with the keywords:

1) What are the topic and the problem of the message?

2) What are three questions from the author?

2) You have received an e-mail message from your English-speaking pen-friend Linda:

From: Friend@mail.uk

To: Russian_friend@mail.ru

Subject: Neighbors

You know I have a big problem. My neighbors constantly turn on music at night. Therefore, I cannot sleep and am often late for school. My neighbors often leave trash at the front door. I can't stand this. How can I solve my problem with neighbors? What is your relationship with your neighbors? Do you have problems with your neighbors?

Soon I'm going on vacation and I can't decide what books to take with me...

3) Use the table from the exercise 3 and analyze your e-mail.

Критерии:

t1706702406aa.gif

Опубликовано в группе «УМК «Английский в фокусе» «Spotlight»»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.