12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Гусева Людмила Леонидовна716
Россия, Камчатский край, г. Ключи-1

/data/files/a1559800117.doc (Лексика и грамматика 4 класс.)

Карточки для самопроверки слов.

Работа с карточкой происходит так: сначала дети читают слова из двух крайних столбцов, а затем перегибают листочек пополам (подсказка остается закрытой), и стараются написать напротив русского слова его английский эквивалент. Если сомневаются – подсматривают в закрытую часть листа. Можно проводить это в игровой форме: каждый раз, когда дети подсматривают слово, они ставят галочку на листке. Чем меньше галочек – тем лучше.

Рекомендуется детям писать слова карандашом, чтобы можно было работать с карточкой подольше.

Хочется отметить, что большинство ребят с удовольствием работают таким образом, и это им очень помогает писать слова правильно.

Проверь, как ты знаешь слова.            4 класс                  Урок 1а

высокий

 

высокий

tall

невысокий

 

невысокий,

short

стройный

 

стройный

slim

полный

 

полный

plump

светлые волосы

 

светлые волосы

fair hair

темные волосы

 

темные волосы

dark hair

забавный, смешной

 

забавный, смешной

funny

добрый

 

добрый

kind

дружелюбный

 

дружелюбный

friendly

Благодарю Вас! (Спасибо!)

 

Благодарю Вас! (Спасибо!)

Oh, thank you!

Пожалуйста!

 

Пожалуйста!

You’re welcome.

Какая у него/у неё фамилия?

 

Какая у него/у неё фамилия?

What’s his/her surname?

В каком он классе?

 

В каком он классе?

What year is he in?

Какой у него телефонный номер?

 

Какой у него телефонный номер?

What’s his phone number?

Как дядя Хэри выглядит?

 

Как дядя Хэри выглядит?

What does Uncle Harry look like?

---Он высокий и стройный, и у него светлые волосы.

 

---Он высокий и стройный, и у него светлые волосы.

---He’s tall and slim and he’s got fair hairю

Какой у него характер?

 

Какой у него характер?

What’s he like?

---Он очень забавный (весёлый).

 

---Он очень забавный (весёлый).

---He’s very funny.

                        Урок 1b

наручные часы

 

наручные часы

watch

мобильный телефон

 

мобильный телефон

mobile phone

фотоаппарат

 

фотоаппарат

camera

компакт диски

 

компакт диски

CDs

гитара

 

гитара

guitar

роликовые коньки

 

роликовые коньки

roller blades

шлем

 

шлем

helmet

расческа

 

расческа

hairbrush

перчатки

 

перчатки

gloves

ключи

 

ключи

keys

в

 

в

in

на

 

на

on

под

 

под

under

за, сзади

 

за, сзади

behind

рядом

 

рядом

next to

перед

 

перед

in front of

                Урок 2a

кататься на лыжах

 

кататься на лыжах

ski

кататься на коньках

 

кататься на коньках

skate

плавать под парусами

 

плавать под парусами

sail

заниматься серфингом

 

заниматься серфингом

surf

нырять

 

нырять

dive

играть на скрипке

 

играть на скрипке

play the violin

Что делает Вильям?

---Он катается на коньках.

 

Что делает Вильям?

---Он катается на коньках.

What’s William doing?

---He’s skiing.

                        Урок 2b

30

 

30

thirty

40

 

40

forty

50

 

50

fifty

60

 

60

sixty

70

 

70

seventy

80

 

80

eighty

90

 

90

ninety

100

 

100

a hundred

                        Урок 3а

вокзал

 

вокзал

station

гараж

 

гараж

garage

кафе

 

кафе

café

театр

 

театр

theatre

булочная

 

булочная

baker’s

ветеринарная клиника

 

ветеринарная клиника

animal hospital

больница

 

больница

hospital

овощной магазин

 

овощной магазин

greengrocer’s

почта

 

почта

post office

Извините, где находится больница для животных?

---На улице Бридж.

 

Извините, где находится больница для животных?

---На улице Бридж.

Excuse me, where’s the Animal Hospital?

---It’s in Bridge Street.

                        Урок 3b

пекарь, булочник

 

пекарь, булочник

baker

продавец овощей и фруктов

 

продавец овощей и фруктов

greengrocer

механик

 

механик

mechanic

почтальон

 

почтальон

postman

официант

 

официант

waiter

медсестра

 

медсестра

nurse

полицейский

 

полицейский

police officer

художник

 

художник

artist

врач

 

врач

doctor

актер

 

актер

actor

учитель

 

учитель

teacher

убираться в комнате

 

убираться в комнате

clean your room

заниматься спортом

 

заниматься спортом

play sports

ходить по магазинам

 

ходить по магазинам

go shopping

мыть посуду

 

мыть посуду

wash the dishes

форма

 

форма

uniform

ремонтировать, чинить

 

ремонтировать, чинить

fix

обслуживать, подавать на стол

 

обслуживать, подавать на стол

serve,

нести

 

нести

carry

больной

 

больной

sick

просыпаться

 

просыпаться

wake up

Кто ты по профессии?

 

Кто ты по профессии?

What are you?

Чем ты занимаешься?

 

Чем ты занимаешься?

What do you do?

                        Урок 4a

волейбол

 

волейбол

volleyball

теннис

 

теннис

tennis

настольный теннис

 

настольный теннис

table tennis

бадминтон

 

бадминтон

badminton

бейсбол

 

бейсбол

baseball

хоккей

 

хоккей

hockey

спортивный центр

 

спортивный центр

sports centre

Который час?

 

Который час?

What time is it?

Четверть../ Без четверти..

 

Четверть../ Без четверти..

It’s quarter past… / It’s quarter to…

Половина…

 

Половина…

It’s half past…

                        Урок 5а

лимон

 

лимон

lemon

бобы

 

бобы

beans

манго

 

манго

mango

сливочное масло

 

сливочное масло

butter

кокосовый орех

 

кокосовый орех

coconut

мука

 

мука

flour

ананас

 

ананас

pineapple

оливковое масло

 

оливковое масло

olive oil

сахар

 

сахар

sugar

соль

 

соль

salt

перец

 

перец

pepper

помидор

 

помидор

tomato

                        Урок 6a

пачка

 

пачка

packet

плитка (шоколада)

 

плитка (шоколада)

bar

килограмм

 

килограмм

kilo

буханка, батон

 

буханка, батон

loaf

банка (стеклянная)

 

банка (стеклянная)

jar

пакет (молока)

 

пакет (молока)

carton

бутылка

 

бутылка

bottle

банка (консервная)

 

банка (консервная)

tin

Можете передать лимон, пожалуйста?

---Конечно. Пожалуйста!

 

Можете передать лимон, пожалуйста?

---Конечно. Пожалуйста!

Can you pass me the lemon, please?

---Sure. Here you are!

Сколько? (с исчисляемыми существительными)

 

Сколько? (с исчисляемыми существительными)

How many?

Сколько? (с неисчисляемыми существительными)

 

Сколько? (с неисчисляемыми существительными)

How much?

                        Урок 7а

жираф

 

жираф

giraffe

обезьяна

 

обезьяна

monkey

дельфин

 

дельфин

dolphin

тюлень

 

тюлень

seal

ящерица

 

ящерица

lizard

кит

 

кит

whale

гиппопотам

 

гиппопотам

hippo

крокодил

 

крокодил

crocodile

Ты должен кормить собак каждый день.

 

Ты должен кормить собак каждый день.

You must feed the dogs every day.

Кормить животных в зоопарке запрещено.

 

Кормить животных в зоопарке запрещено.

You mustn’t feed the animals at the Zoo.

Что делают тюлени?

---Они хлопают.

---Они всегда хлопают во время обеда.

 

Что делают тюлени?

---Они хлопают.

---Они всегда хлопают во время обеда.

What are the seals doing?

---They’re clapping.

---They always clap at lunchtime

                        Урок 8a

январь

 

январь

January

февраль

 

февраль

February

март

 

март

March

апрель

 

апрель

April

май

 

май

May

июнь

 

июнь

June

июль

 

июль

July

август

 

август

August

сентябрь

 

сентябрь

September

октябрь

 

октябрь

October

ноябрь

 

ноябрь

November

декабрь

 

декабрь

December

                Урок 9а

первый

 

первый

first

второй

 

второй

second

третий

 

третий

third

четвертый

 

четвертый

fourth

пятый

 

пятый

fifth

одиннадцатый

 

одиннадцатый

eleventh

двенадцатый

 

двенадцатый

twelfth

двадцатый

 

двадцатый

twentieth

вкусный

 

очень вкусный

delicious

чаепитие

 

чаепитие

tea party

                Урок 10a

вчера

 

вчера

yesterday

счастливый

 

счастливый

happy

грустный

 

грустный

sad

скучающий

 

скучающий

bored

злой, сердитый

 

злой, сердитый

angry

испуганный

 

испуганный

scared

уставший

 

уставший

tired

голодный

 

голодный

hungry

сон, мечта

 

сон, мечта

dream

интересный

 

интересный

interesting

 

                Урок 11а

Ожнажды…

 

Однажды…

Once upon a time…

черепаха

 

черепаха

tortoise

заяц

 

заяц

hare

медленный

 

медленный

slow

быстрый

 

быстрый

fast

скоро, вскоре

 

скоро, вскоре

soon

линия финиша

 

линия финиша

finish line

гонка, соревнование

 

гонка, соревнование

race

победитель

 

победитель

winner

смеяться

 

смеяться

laugh

отдыхать

 

отдыхать

rest

проходить мимо

 

проходить мимо

pass

Лулу танцевала с принцем?

---Да, танцевала.

 

Лулу танцевала с принцем?

---Да, танцевала.

Did Lulu dance with the prince?  ---Yes, she did!

Они не смотрели фильм прошлой ночью.

 

Они не смотрели фильм прошлой ночью.

They didn’t watch a film last night.

       Урок 13а

ярмарка с атракционами

 

ярмарка с атракционами

funfair

американские горки

 

американские горки

rides

красивый

 

красивый

pretty

стеснительный

 

стеснительный

shy

сильный

 

сильный

strong

громкий

 

громкий

loud

добрый

 

добрый

kind

грустный

 

грустный

sad

напуганный

 

напуганный

scared

кричать

 

кричать

shout

проверять

 

проверять

check

самый лучший

 

самый лучший

the best

праздновать, отмечать

 

праздновать, отмечать

celebrate

молодой

 

молодой

young

музей

 

музей

museum

концерт

 

концерт

concert

фейерверк

 

фейерверк

fireworks

динозавр

 

динозавр

dinosaur

Кто был лучшим учеником в классе?

 

Кто был лучшим учеником в классе?

Who was the best student in the class?

     Урок 15а

Греция

 

Греция

Greece

Италия

 

Италия

Italy

Мексика

 

Мексика

Mexico

Польша

 

Польша

Poland

Испания

 

Испания

Spain

Турция

 

Турция

Turkey

Россия

 

Россия

Russia

Португалия

 

Португалия

Portugal

путешествовать

 

путешествовать

travel

отдыхать

 

отдыхать

relax = have a rest

джинсы

 

джинсы

jeans

ботинки

 

ботинки

boots

плавки

 

плавки

swimming trunks

солнцезащитные очки

 

солнцезащитные очки

sunglasses

купальник

 

купальник

swimsuit

ласты

 

ласты

flippers

палатка

 

палатка

tent

спальный мешок

 

спальный мешок

sleeping bag

ветреный

 

ветреный

windy

прохладный

 

прохладный

cool

солнечный

 

солнечный

sunny

теплый

 

теплый

warm

облачный

 

облачный

cloudy

дождливый

 

дождливый

rainy

холодный

 

холодный

cold

жаркий

 

жаркий

hot

ехать к озеру

 

ехать к озеру

go to the lake

ехать к морю(на морское побережье )

 

ехать к морю(на морское побережье )

go to the seaside

ехать в лагерь

 

ехать в лагерь

go camping

идти в горы

 

идти в горы

go to the mountains

кто

 

кто

who

что

 

что

what

где/куда

 

где/ куда

where

когда

 

когда

when

почему

 

почему

why

как

 

как

how

Что Венди собирается делать на каникулах?

---Она собирается поехать в лагерь.

 

Что Венди собирается делать на каникулах?

---Она собирается поехать в лагерь.

What is Wendy going to do on holiday?

---She’s going to go camping.

Какая погода будет завтра в Лондоне?

---Будет облачно.

 

Какая погода будет завтра в Лондоне?

---Будет облачно.

What will the weather be like in London tomorrow?

---It’ll be cloudy.

 

 

УПРАЖНЕНИЯ НА ВРЕМЕНА

Глагол to be в Present Simple. Am / is /are exercises.

Упражнение 1. Fill in the gaps as in the example.

Long Form

Short Form

Negative Form

Negative Short Form

1. We are students.

2. He is from Spain. 

3. You are a singer. 

4. It is a picture.

5. They are actors.

A We’re students.

A ______________

A ______________

A ______________

A ______________

B We are not students.

B ______________

B ______________

B ______________

B ______________

C We aren’t students.

C ______________

C ______________

C ______________

C ______________

 Упражнение 2. Complete what Brenda says about herself on the picture. Use am,  is or are.

My name (1) ______ Brenda Foster. I (2)  ______ on the left in the picture. I (3) ______  ten years old and I (4) ______ in the fifth form. My birthday (5)  _____ on the first of January. I (6) ______  from Santa Monica, California, USA. I (7) ______ American. My phone number (8) ______ 235-456-789. I live at 16 Park Street. My post code (9) ______ LA 30 SM. I’ve got a sister and a brother. Their names (10) ______ Gina and Paul. Gina (11) ______ 16 years old and Paul (12) ______  only three. I’ve also got a dog. His name (13) ______ Spot. He (14) ______  on the right in the picture. My Mum (15) ______ a doctor. She works at a hospital. My Dad (16) ______ a driver. He works in Los Angeles. We (17)  ______ all   friendly in our family.

 

Упражнение 3The verb to be. Insert appropriate present forms.

A: Hi, Alex. How (1)  _________ you?

B: Hello David. I (2) _________  fine and how (3) _________  you doing?

A: I (4)  _________doing fine.

B: How (5)  _________ your sister? Where (6) _________she now?

A: She (7)  _________ in London. She (8) _________learning English there.

B: Really? That (9) _________wonderful! How about your parents?

A; They (10) _________ fine too. They (11) _________ in Cyprus now.

B: (12) _________ you busy tonight?

A: Not really, why?

B: We (13) _________ having a party. Would you like to come?

A: I’d love to.

B: Then come to our place at 7:00 p.m.

 

 Упражнение 4Write in is / isn’t, are / aren’t, am / ’m not.

  1. I __________ lazy.
  2. My friend ___________ naughty.
  3. My granny___________ kind.
  4. My granddad ___________clever.
  5. My teachers___________ funny.
  6. I___________ a bad pupil.

 

Упражнение 5. Fill in is, are, He’s, She’s, l’m, They’re.

  1. How _____ your mum? — _______ fine, thanks.
  2. How _____ your parents? — _____ OK.
  3. How _____ you? — _____ very well, thank you.
  4. How _____ your uncle? — _____ fine, thanks.
  5. How _____ your children? — _____ OK.
  6. How _____ Liz? — _____ fine, thanks.
  7. How _____ your cousin? — _____ very well, thank you

 

Present Simple Exercises.

Упражнение 1. Напишите форму 3-го лица ед. числа следующих глаголов

do – does

go –  __________

read – reads

collect –  __________

hate –  __________

play –  __________

study – studies

tidy –  __________

wash – washes

watch –  __________

brush –  __________

teach –  __________

 Упражнение 2. Put the verbs in the Present Simple form.

  1. One fly_____________ (to fly) , two flies _____________ (to fly).
  2. One girl _____________ (to cry), four girls _____________ (to cry).
  3. When a wolf _____________ (to see) the moon, it _____________ (to begin) to howl (выть).
  4. Wolves and sheep _____________ (to be) never friends.
  5. Our hens _____________ (to lay [откладывать]) a lot of eggs.
  6. Boys _____________ (to fight) and_____________ (to shout).
  7. That boy _____________ (to try) to catch some balls.
  8. These girls _____________ (to try) to run away from an angry turkey.
  9. If one goose _____________ (to have) one tooth, how many teeth _____________ (to have) thirteen geese?

Упражнение 3. Вставьте глаголы из скобок в форме Present Simple.

Nick ________ (get) up at 7. He ________ (have) his English lesson every day. Не ________   (speak) English to his friends. He   ________  (play) board games in the afternoon. Sometimes he  ________  (swim) in the lake. He often  ________ (go) hiking. He sometimes  ________ (sit) by the camp fire in the evenings. He never  ________ (go) on a trip without his friends.

Упражнение 4. Write likе or likes.

  1. I _______ quiz shows.
  2. He _______ horror films.
  3. She _______  music  programmes.
  4. My parents _______  the news.
  5. My friend Nastya _______  cartoons.
  6. All my friends  _______ nature  programmes.
  7. My grandad _______  sports programmes.

 Упражнение 5. Задайте вопросы. Используя do или does. Дайте краткие ответы. Ask your friend about what Yan and Nick do in the Polish camp. Write questions using do or does. Give short answers.

E.g. Do they speak English in the camp every ? — Yes, they do. (No, they don’t).

1. Yan / speak English / in the camp / every day?

2. he / play / board games?

3. Nick / eat / Polish food / in the camp?

4.  they / go hiking?   

5.  children / go / on a trip / every day?

6. Nick / have / English classes / every afternoon?

7. they / sometimes / sit / by the fire / or / round the Christmas tree?

Present Continuous Exercises.

Упражнение 1. Write the -ing forms of these words. (Правила прибавления окончания ing.)

Rain – raining

Work –

Eat –

Read –

Clean –

Do –

Wait –

Look –

Walk –

Play –

Climb –

Sing –

Ski —  

Put – putting

Swim –

Sit –

Stop –

Run –

Jog –

Skip –

Hop –

Get —

 

 

Leave – leaving

Smoke –

Shine –

Write –

Come –

Dance –

Make –

Ride —

Die – dying

Lie –

 

Упражнение 2. Заполни таблицу.

I

am

playing.

He

___

______.

She

___

______.

It

is

______.

We

___

______.

You

___

playing

They

___

______.

Упражнение 3. Read what a boy is saying. Write in am, is or are.

I'm in the park. I can see some children. They ____ playing volleyball. There's my friend Greg! He ____ reading a book. The girl ____ eating a sandwich. The boy and the dog ____ playing with a ball. They can't see me because I ____ sitting in a tree. What ___ you doing? ____ you listening to me?

 

Упражнение 4. Make up negative sentences in Present Continuous.

  • the sofa / Sam / is / on / not / sitting.
  • Are / playing / not / the cats.
  • cooking / Mother / not / my / is
  • Reading / friends / her / are / not

 

Упражнение 5. Make up questions.

  • now / Tom / coffee  / is / drinking?
  • playing / Now / the / boys / are?
  • the / skipping / girl / now / is?
  • the / eating / fish / cats / are?

Упражнение 6.

  1. a) Make up sentences.

Example: Raymond  is playing (play) now.

1) Kate ___________ (read) a book.

2) Bobby and Jenifer _______________ (watch) TV now

3) Look! The friendly dog _______________ (play) with the scared cat!

4) It's six o'clock. Calvin’s parents ________________ (drink) tea.

  1. b) Make up questions to the sentences.

Example: Is Raymond playing now?

с) Make up negative sentences.

Raymond is not playing now.

 

Present Continuous или Present Simple

Упражнение 1. Вставьте подходящие глаголы в форме Present Simple или Present Continuous.

teach   have (2)    drive    leave

It’s 7.30am. Suzanne Wells is in her kitchen at home. She (1) ________ breakfast. She (2) _______ breakfast at this time every morning. She (3) ___________ home at 8.30am every day and (4) __________ to work. Suzanne is a teacher. She (5) ___________at a school in Canberra.

Spend  come  teach (2 ) not speak

It's 10.00 am now and Suzanne is at school. At the moment she (6) ________her class of 8-year-old children. All the children in her class (7) ________ from Canberra. Many of the children (8) ______ English at home. So Suzanne  (9) ______ a lot of time teaching English. She  (10) _________English to the class now.

Упражнение 2. Постройте вопросы, используя времена Present Simple или Present Continuous. Дайте ответы. Example:Do you often wear jeans? –Yes, I do.

1  you | often | wear | jeans?

2  you | wear | jeans now?

3  it | rain | now?

4  it | often | rain | in your country?

5  you | study | English every day?

6  you | study | English at the moment?

Упражнение 3. Используйте глаголы в скобках в форме Present Continuous или Present Simple

  1. I __________English exercises twice a week. (to write)
  2. My friend ________ his homework in the afternoon as a rule. (to do)
  3. My sister  __________ her homework now. (to do)
  4. Don’t shout! The baby  _________ . (to sleep)
  5. The baby always___________ after dinner. (to sleep)
  6. What_______ you _________ now? (to read)
  7. What books_______ you_______for your literature lessons? (to read)
  8. What _________your mother usually________ for lunch? (to cook)
  9. ________ she  __________a cake now? (to cook)
  10.  — _____________ (you, to see) that man over there? —  Which man? The man in the brown jacket? —  No, I___________ (to talk) about the man who __________(to wear) the blue shirt. —  Oh, that man!— ____________ (you, to know) him? — No, I _____________( not to think)  so.  —  I ___________(to know, not)him either.

 

Упражнениe 4. Используйте глаголы в скобках в форме Present Continuous или Present Simple

  1. My wife normally __________ (work) at home, but she __________  (spend) this month in Italy.
  2. Most days, Tom usually__________ (cycle) to work.
  3. When________ the lesson __________  (start) today?
  4. What’s your brother doing? He __________  (do) the crossword in the newspaper He __________ (do) it every day.
  5. I’m afraid I’ll lose this game of chess. I__________ (play) very badly. I usually ______much better (play).
  6. What’s she doing? — She __________ (mend) her husband’s socks. She always__________ them. (mend)
  7. Yes, you can borrow my dictionary. I __________ (use) it a lot, but I __________ (not / use) it now.
  8. We __________  (not travel) by train very often.
  9. She ______________ (be) particularly generous this week.
  10. It _____________ (snow) right now. It’s beautiful! I ____________ (like) this weather.

 

 

Past Simple.

Exercise 1. Дополните недостающую информацию.

go

 

play

feed

be

stay

 

sit

sleep

write

 

read

 

 

 

 

found

 

 

 

ходить

читать

 

кормить

быть

оставаться

искать

сидеть

спать

писать

 Exercise 2. Подчеркните глаголы в Past Simple.

In the summer I visited my grandparents. We went to the forest, swam in the river, went fishing, read books, went to the cinema, watched TV all the time. I visited my friends, played football, listened to music, worked in the fields, went boating, had a good time. I picked berries and mushrooms. I lay on the sand.

 

Утвердительные предложения в Past Simple. Упражнения.

Exercise 1. Вставьте подходящий глагол в форме Past Simple. 

be (2), feed, take, start, visit, listen

The children went to London. The Tour ________at Hyde Park in the morning. The children_______the ducks and squirrels there. Then they ________photos of Trafalgar Square. The next stop __________the British Museum. They also ___________ the Tower of London. The children _______to the famous bell Big Ben. In the evening they ________ very tired.

see, find, help, be, put, catch, be

One day the children were on the ship. The sea was quiet. Suddenly they _________the pirates' ship. The pirates_________ the children and _______them in a dark room, but Kevin ________ Steve and Maggie. In the room the children ________ the eighth magic pearl. Kevin put the eight pearls together and saved the Shell Kingdom. Kevin's parents _______very happy.

Exercise 2. Малышка Анна – несносный ребенок. Вчерашний день не стал исключением. Напишите, что она делала вчера.

Little Ann Is Terrible! She runs about her room. She jumps on the table. She opens the cupboards. She throws Tom’s toys. She washes her dolls with water. She cries all the time.

Yesterday Ann was terrible. She _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Отрицательные предложения в Past Simple.

Exercise 1. Переведите отрицательные предложения в Past Simple на русский язык

  1. I didn’t ride a bicycle.
  2. I didn’t pick mushrooms.
  3. I didn’t open a book.
  4. I didn’t play any game.
  5. I didn’t sit by the river.
  6. I didn’t write letters.
  7. I didn’t meet my friends.
  8.  I didn’t visit my relatives.
  9. I didn’t sleep long.
  10. I didn’t walk in the forest.
  11. I didn’t listen to the birds.
  12. I didn’t sunbathe.

Вопросительные предложения в Past Simple.

Exercise 1. Вставьте was, were, did.

1. When________ Mother's Day last year?

— It _______ in April.

2. What ____ you do?

— We made a cake and cards for Mum.

3. ________ Mum happy?

— Yes, she _________.

4. Who _______ you invite?

— Our grandparents.

 5. What _______ you give to your granny?

 - Flowers.

6. ________ you tired?

— No, we weren't.

 Exercise 2.  Дополните диалоги, сформировав вопросы в Past Simple.

Kim:  What __________ (you do) last night, Lisa?

Lisa: I went to the cinema.

Kim: What film _____________ (you see) ?

Lisa: Shrek.

Kim: Who _____________ ( you go) with?

Lisa: Pete and Zoe.

Kim: _________ (you enjoy) it?

Lisa: Well, the special effects were brilliant, but the story wasn't very good.

Kim: What time ____________ (it finish)?

Lisa: At ten o'clock.

Kim:  What______ (you do) after the film?

Lisa: We went for a pizza.

Краткие ответы в Past Simple.

Exercise 1. Представьте себе, что в воскресенье вы ходили в гости к другу. Что вы там делали? Дайте краткие ответы.

  1. Did you knock at his door?
  2. Did you stay in the house?
  3. Did you talk about your holiday?
  4. Did he tell you any jokes?
  5. Did you have dinner with him?
  6. Did you watch TV?
  7. Did he show you his things?
  8. Did you play any games?
  9. Did you go to the yard?
  10. Did you walk in the streets?

Проверочные упражнения по теме Past Simple.

Exercise 1. Дополните предложения, используя глаголы в скобках в форме Past Simple.

  1. Last night I _________ (listen to) some CDs.
  2. The car__________ (stop) opposite the house.
  3. I ____________ (not watch). TV last night.
  4. James ___________ (not study) Greek before his exam.
  5. Peter and Ann__________ (travel). to Turkey last summer

Exercise 2. Прочитайте легенду озера Нарочь. Вставьте глаголы в Past Simple.

The legend of Lake Naroch

Many years ago there __________ (live) a girl called Nara. She _____ (can) sing  very well and play the psaltery .She _____ (love)  a young man and ________ (want) to marry him. One day she was sitting near a large beautiful lake when a rich man ________ (see) her. He _______ (like) Nara so much that he_________ (want) to marry her. As Nara________ (have) a fiancé (жених) she________ (not want) _______  to marry the rich man. But the rich man_______ (be) very stubborn (упрямый), and his servants ___________ (kill) Nara’s fiancé and __________ (take) Nara to the rich man’s palace. The girl ______ (be) so unhappy that when everybody was sleeping, she ________ (set) fire to the palace , and _______ (run) away. When the rich man________ (learn) about    it, he _____ (send) his servants (слуги) after Nara. As she ___________ ( can not)  run away from them, Nara ___________ (dive) into the lake and____________ (die). From that time the lake was named Lake Naroch.

Future Simple. Exercises.

Упражнение 1. Write in  l’ll, we'll, he'll, she'll, they'll, it’ll.

  1. I'd like to see animals. I think _______ go to the zoo today.
  2. Wendy likes dinosaurs. I think _______ go to the Natural History Museum.
  3. We like dancing. I think _______ go to the disco.
  4. My parents want to buy presents. I think_______ go to the gift shop. '
  5. Jim likes walking. I think_______ go to the park.
  6. Put on your scarf and hat. I think _______ be cold today.
  7. I want to watch a cartoon. I think _______ go to the cinema tomorrow.
  8. Mike is ill. I don't think _______ go for a walk with him.

 

Упражнение. 2  Постройте предложения о том, чем будут заниматься члены Вашей семьи в воскресенье. It will be Sunday tomorrow. Say what you and your family will do, making use of the following table.

I

My Mummy

My Dad

My Granny

My sister

My brother

 

 

 

will

 

 

go to the park

walk out a dog

read a book

play games

listen to music

cook dinner

 

 Упражнение 3. Поставьте глаголы в скобках в форме Future Simple

  1. I think we_________ two return tickets. (to buy)
  2. Kate  ___________ ten tomorrow. (to be)
  3. My aunt  ___________ to Canada next summer. (to go)
  4. I  _____________ you in the evening. (to phone)
  5. I'm sure our 3-day tour __________ more than 5000 roubles. (to cost)

 

Упражнение 4. Вставьте ‘ll или wont.

  1. Lucy was born in 1995. In 2007 she ________ be 12.
  2. It's sunny today. It ________ rain.
  3. Kelly is eleven today. She ___________ be twelve until next year.
  4. Rob is nine. He __________ be ten on his next birthday.
  5. This month is May. It________ be June next month.
  6. Jenny: 'Mum, the bus is late. I _______ be home until eight o'clock.
  7. It's 25 degrees today. It _________ snow tomorrow.
  8. I sent the letter this afternoon. It __________ arrive until tomorrow.

Упражнение 5. Read the sentences in A and decide what to do. Use I think I'll... and the words in B. Прочитайте предложения в колонке A и найдите решение в колонке B. Напишите свои решения начиная с I think I'll...(Я думаю, что я …)

A

B

1 It's hot in this room.

2 I'm hungry.

3 My flat is in a mess.

4 I haven't got any stamps

5 I want some new glasses.

6 I'm cold.

7 I've just missed my bus.

8 There's a good film on TV

9 My watch is broken.

go to the optician's

 open a window

 buy a new one

 turn on the heating

 watch it

 take a taxi home

 get something to eat.

 go to the post office

 tidy it

  1. I think I’ll open a window.

 

Упражнение 6. Что Вы будете делать на летних каникулах. What will you do in the summer holidays? Use the words from the box.

go to the theatre, go to the river, go to the zoo, collect pebbles, read books, read magazines, watch films, make friends, go sunbathing, write a diary

I think I'll ____________

I don't think I'll ______________

 

Упражнение 7. Прочитайте, переведите на русский, подчеркните глаголы в форме Future Simple.

DAVID: What will we do tomorrow?

SUSAN: We’ll go into space. We’ll see a space school.

 DAVID: Will we see computers there?

SUSAN: Certainly we’ll do.

DAVID: Will we play computer games?

SUSAN: Yes, we will.

DAVID: Do the pupils write and count at space schools?

SUSAN: No, they don’t. The computer counts and types instead.

DAVID: Will we come back tomorrow?

SUSAN: No, we won’t.

DAVID: Will we come back in two days?

SUSAN: I hope we will.

 

Упражнение 8. Прочитайте текст. Раскройте скобки, поставив глаголы в форме Future Simple.

 I like to go to school. I have many good friends there. But I like Sundays more.  Soon it ____ (1 be) Sunday, and all our family  _____ (2 be ) at home. I _____ (3 get up) at 9 o’clock, and then I_____ (4 do) my morning exercises and have breakfast together with my parents. After breakfast I ____ (5 help) my mother in the kitchen and my father ____ (6 go) shopping. Then we  (7 go) for a I walk in the park or to the cinema.

After dinner my friends ____  (8 come) to me, and we ____ (9 play) together at home or in the yard. In the evening my mother ____ (10 knit), my father ____ (11 watch) a concert on TV and I ____ (12 listen) to music or read a book. I know that I ____ (13 have) a lot of fun next Sunday.

b) Найдите ответы на следующие вопросы. Find the answers to the following questions in the text and read them aloud:

  1. Will all the family be at home on Sunday?
  2. When will the boy get up?
  3. What will he do in the morning?
  4. What will he do after breakfast?
  5. Who will come after dinner?
  6. What will they do at home or in the yard?
  7. What will they do in the evening?
  8. The boy will have a lot of fun next Sunday, won’t he?

 

Образование отрицания и вопросов во Future Simple

Упражнение 9. Запишите предложения во Future Simple.

Example: She / travel by car / next summer

+ She will travel by car next summer.

? Will she travel by car next summer?

— She won t travel by car next summer.

I /  buy a present / tomorrow

+ ________________________

— ________________________

? ________________________

We / go to the cinema / after classes

+ ________________________

— ________________________

? ________________________

 

 Упражнение 10. Complete the questions and short answers.

(People travel) to other planets? +

Will people travel to other planets?

Yes, they will.

  1.  (France win) the next World Cup? X
  2.  (We pass) our exams next year? +
  3. (Britney be) Number One next week? X
  4.  (I go) to university? +
  5.  (Angelina Jolie win) an Oscar next year? X
  6. (You marry) an attractive, intelligent person? +

неправильные глаголы
DOC / 101.5 Кб

видео1
MP4 / 3.19 Мб

видео2
MP4 / 7.54 Мб

видео3
MP4 / 6.32 Мб

 

Источники: "Универсальный справочник школьника": 1-4 классы.-М.:издательство Эксмо, 2015.-480с.-(Светлячок).
http://www.school-russia.prosv.ru/umk/spotlight/info.aspx?ob_no=10731#p5
https://www.youtube.com/watch?v=lAYxoAYZpnk&feature=youtu.be
Опубликовано в группе «Наши интересные уроки по английскому языку»


Комментарии (1)

Бочарникова Ольга Юрьевна, 25.07.19 в 11:22 0Ответить Пожаловаться
Отличный материал. Спасибо большое!
Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.