Сценарий литературно-музыкального вечера «Искусство Великобритании»

1
0
Материал опубликован 14 January 2020

Сценарий  литературно - музыкального вечера

Искусство Великобритании”

 

Внеклассная работа по иностранному языку способствует расширению кругозора учащихся, повышению их интереса к изучению иностранного языка, развитию разговорных навыков, увеличению словарного запаса.

Когда дети играют в пьесе, исполняют песни, танцы, декламируют стихотворения, участвуют в конкурсах, все это содействует углублению языковых знаний.

Эффективность внеклассной работы по иностранному языку во многом определяется соответствием ее содержания, форм и методов этапам изучения иностранного языка и психофизиологическими особенностями учащихся.

Любимыми видами внеклассной работы по иностранному языку в 5-6 классах являются выразительное чтение стихов, считалок, разучивание и исполнение песен на изучаемом языке, драматизация диалогов и сказок, проведение различных игр, соревнований команд.

Предлагаю вашему вниманию сценарий одного из тематических вечеров на английском языке, посвященный теме «Искусство Великобритании».

Ведущий 1: Good day, dear boys and girls, parents and teachers. 

Ведущий 2:Добрый день, дорогие мальчики и девочки, родители и учителя.

Ведущий 1: Dear friends! Today’s English Party is devoted to the Art in Great Britain. This is a country of natural contrasts - moorlands and blue lakes, steep cliffs of the west coast and green valleys of Wales. The arts in Britain are flourishing. This is the birthplace of the great Shakespeare, the legendary Robin Hood and the famous Liverpool four “The Beatles” - which is known throughout the world.

Ведущий 2: Дорогие друзья! Сегодня наш вечер посвящен искусству в Британии. Это страна природных контрастов -  вересковые пустоши и синие озера, крутые обрывы западного побережья и зеленые долины Уэльса. Искусство этой страны также разнообразно. Это родина великого Шекспира, легендарного Робин Гуда и знаменитой ливерпульской четверки «Битлз» - которая известна всему миру.

Ведущий 1: Today we are going to get acquainted with different forms of art of this beautiful country. We’ll start with music. Music has always fascinated people. It touches their hearts and makes them laugh or cry. Music can be heard everywhere. There are a lot of musical performers of Great Britain. They are known all over the world: Freddie Mercury, Robbie Williams, John Lennon, Sting, Paul McCartney, Elton John, Ozzy Osbourne, Arctic Monkeys, Alt-J,  Jessie J and others. And I offer you to listen to the song of the famous Liverpool four “The Beatles” «Yellow submarine»,.performed by our pupils.

Ведущий 2: Сегодня мы познакомимся с разными видами искусства этой замечательной страны. Начнем с музыки. Музыка всегда завораживала людей. Она затрагивает их сердца и заставляет их смеяться или плакать. Музыку можно услышать везде. В Великобритании много музыкальных исполнителей. Они известны во всем мире: Фредди Меркьюри, Робби Уильямс, Джон Леннон, Стинг, Пол Маккартни, Элтон Джон, Оззи Осборн, Arctic Monkeys, Alt-J, Jessie J и другие. И я предлагаю вам послушать песню знаменитой ливерпульской четверки «Битлз» «Yellow submarine», в исполнении наших учеников.

Yellow submarine

In the town where I was born
Lived a man who sailed to sea
And he told us of his life
In the land of submarines
So we sailed up to the sun
'Til we found a sea of green
And we lived beneath the waves
In our yellow submarine

We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine

And our friends are all aboard
Many more of them live next door
And the band begins to play

We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine

(Full speed ahead Mr. Parker, full speed ahead
Full speed ahead it is, Sergeant
Action station, action station
Aye, aye, sir, fire
Captain, captain)

As we live a life of ease
Everyone of us has all we need (has all we need)
Sky of blue (sky of blue) and sea of green (and sea of green)
In our yellow submarine (in our yellow, submarine, ha ha)

We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine

Ведущий 1:   Painting is an important form in the visual art. There are over 900 museums and art galleries in Britain and art exhibitions are shown all over the country. The history of British painting is linked with the broader traditions of European painting. Kings and queens commissioned portraits from German, Dutch, and Flemish artists. The late 18th century saw a growing interest in landscape painting. One of the main object of painting was an animal. Now I want to see how well you draw. Take part in our painting competition. 

Ведущий 2:  Живопись - важная форма в изобразительном искусстве. В Британии более 900 музеев и художественных галерей, а художественные выставки представлены по всей стране. История британской живописи связана с более широкими традициями европейской живописи. Короли и королевы заказывали портреты немецких, голландских и фламандских художников. В конце 18 века возрос интерес к пейзажной живописи. Основным объектом живописи было животное. Теперь я хочу посмотреть, насколько хорошо вы рисуете. Принимайте участие в нашем конкурсе рисунка.

(Вызываются желающие на сцену, в глубине которой стоят мольберты. 5-10 участников в течение 30 минут соревнуются в номинации «Я рисую животный мир»)

Ведущий 1:  While they are drawing, the rest of you listen to my riddles and try to guess them. (Игра со зрителями)

***

I have a bushy tail, 

Sometimes I’m grey and sometimes I’m red,

I like nuts.

What am I?  (A squirrel.)

***

This animal is small.

It lives in the woods

And runs very fast.

It is afraid of everything.

What animal is it? (A hare)

***

It doesn't speak,

Nor does it sing,

Or at the door- bell.

Give a ring,

But still it lets-

Its master know

Someone wants to see him. (A dog)

***

My long, thin legs

Are good and fast;

I like to gallop and run.

Oh, yes, I think it is great fun. (A horse)

***

There is an animal that has a beautiful yellow skin with black stripes on it. It is a very fierce wild animal. (A tiger)

***

I like to hop around

I’m a tadpole when I’m young

I am green and I croak

And catch flies with my long tongue  (A frog)

***

This is something black and white

But it’s not an old TV

It’s a type of animal

That starts with the letter Z  (A zebra)

Ведущий 1:  The British people like animals very much. They believe that they are the only nation on the Earth that is really kind to its animals. Let’s listen to different poems about our pets. (Учащиеся читают стихи и разыгрывают сценки)

***

My dog is clever, strong and quick,

It's name is Spot, my name is Nick.

My dog is nice, my dog is gay,

We play together every day.

Through heavy snow, rain and fog

I go walking with my dog.

My father always tells me: “Mind,

The dog must not be left behind”

***

My dog can’t talk

But he can bark.

I take my dog

And go to the park.

I through him a stick

And he runs a race.

Then he comes back

And licks my face.

***

I love my cat, 

It’s warm and fat.

My cat is grey

It likes to play.

***  

I love all kinds of animals,

Dogs and cats and rabbits.

I love all kinds of animals,

I know their little habits.

***

I think mice 

Are rather nice. 

Their tails are long, 

Their faces are small, 

They haven’t any 

Chins at all. 

Their ears are pink, 

Their teeth are white, 

They run about 

The house at night. 

They nibble things 

They shouldn’t touch, 

And no one seems 

To like them much. 

But I think mice 

Are nice.

Ведущий 2: Let’s see little plays. "The Fox and the Cock" “The Cat and The Mouse”

Сценка "The Fox and the Cock"

Characters

The Fox.

The Cock.

The Story-teller.

Story-teller: One morning the Cock went for a walk in the forest. He saw a very big tree, so he flew up and sat in it. The Fox was in the forest too. He came up to the tree and saw the Cock in it.

Fox (to himself): Oh, that Cock will be a very nice breakfast for me. (He turns to the Cock.) Good morning, dear friend. How are you?

Cock: I’m very well, thank you.

Fox: Do you know that all the animals are friends now? The dog and the cat are friends. The cat and the mouse are friends, too. And the birds and the fox; we are friends now.

Cock: That’s good. That’s very, very good indeed.

Fox: As we are all friends now, will you come to my house? You will have a tasty breakfast, I promise you.

Cock: Thank you very much; that’s very kind of you. (He turns to the right.) Oh, I say! Look over there! That’s a dog! It is coming here. Dogs like tasty breakfast, too. Ask the dog to come to your house for breakfast. Don’t you think that’s a good idea, Fox?

Fox (greatly frightened): A dog? You say a dog is coming? Then good-bye. I am going. My breakfast will be ready now, and I’m hungry.

Cock(laughs): Dear Fox, dear Fox, where are you going? Don’t go. I want to come down and have breakfast with you. All the animals are friends now, you say.

Fox (turns to the audience): Yes, all the animals are friends now, but does that dog know it?

(The Fox runs away)

Ведущий 2: Now let us see the second play. It is also about animals.

(Выходят две девочки. На одной костюм мышки, на другой - кошки.)

The Cat and The Mouse”

Cat: Little mouse, little mouse,

Where is your house?

Tell me, my sweet!

Mouse: Little cat, little cat,

Stay n your flat,

There is nothing here to eat!

Cat: Little mouse, little mouse,

Where is your house?

Where do you live?

Mouse: Little cat, little cat,

Stay n your flat,

I have nothing to give!

Cat: Little mouse, little mouse,

Where is your house?

Come out and talk to me!

Mouse: Little cat, little cat,

No, no I won’t do that

You want to eat me!

(Игра со зрителями)

Ведущий 1: Now, tell me this: Are horses fast runners?

Children: Yes, they are. 

Ведущий 1: Can turtles run fast?

Children: No, they can’t. 

Ведущий 1: Now, children let’s have a race which we’ll call “Turtles can run fast” (игра со зрителями) One pupil from each team (class) will take part in this race. Here I have 5 sacks. Now each of you take a sack and get into it. Stand in a row, and when I say “Go”, you must run in your sacks to where I will stand. Now, one, two, three! Go! (победитель получает приз)

Дети дружно поют “Old MacDonald had a farm”

Old MacDonald had a farm, ee-ah-ee-ah-ooh,

And on that farm he had some chicks, ee-ah-ee-ah-ooh,

With a chick here and a chick there

Here a chick-chick, there a chick-chick, everywhere chick-chick

Old MacDonald had a farm, ee-ah-ee-ah-ooh.

Old MacDonald had a farm, ee-ah-ee-ah-ooh.

And on that farm he had some ducks, ee-ah-ee-ah-ooh.

With a quack quack here and a quack quack there,

Here a quack, there a quack, everywhere a quack quack.

Chick-chick here, chick-chick there, everywhere chick-chick

Old MacDonald had a farm, ee-ah-ee-ah-ooh.

Old MacDonald had a farm, ee-ah-ee-ah-ooh.

And on his farm he had some pigs, ee-ah-ee-ah-ooh.

With an oink oink here and an oink oink there,

Here an oink, there an oink, ev'rywhere an oink oink.

Here a quack, there a quack, ev'rywhere a quack quack.

Chick-chick here, chick-chick there, everywhere chick-chick

Old MacDonald had a farm, ee-ah-ee-ah-ooh.

Old Macdonald had a farm, ee-ah-ee-ah-ooh!

And on his farm he had a turkey, ee-ah-ee-ah-ooh!

With a clink-clink here, and a clink-clink there,

Here a clink, a clink there, everywhere clink-clink

Here an oink, there an oink, everywhere an oink oink.

Here a quack, there a quack, everywhere a quack quack.

Chick-chick here, chick-chick there, everywhere chick-chick

Old MacDonald had a farm, ee-ah-ee-ah-ooh.

Old Macdonald had a farm,

And on that farm he had cows,

With a moo moo here and a moo moo there

Here a moo, there a moo, everywhere a moo moo

Old MacDonald had a farm.

Old Macdonald had a farm,

And on that farm he had some chicks, ee-ah-ee-ah-ooh,

Chick-chick here and a chick-chick there

Here a chick-chick, there a chick-chick, everywhere chick-chick

With a moo moo here and a moo moo there

Here a moo, there a moo, everywhere a moo moo

Here a quack, there a quack, everywhere a quack quack.

Old MacDonald, Old MacDonald.

Ведущий 1:The greatest form of art is literature, which represents the culture and tradition of a language and people. The British literature is very rich, including poetry, prose and drama. The world knows bright representatives of the English, Irish, Scottish, Welsh, Cornish literature, such as: George Bernard Shaw,Charles Dickens,Arthur Conan Doyle,Charlotte Brontë,Daniel Defoe,Lewis Carroll,Oscar Wilde and others.

And the rhyme is one of the best known in the English language. Humpty Dumpty has become a highly popular nursery rhyme character.

Ведущий 2: Величайшая форма искусства - литература, которая представляет культуру и традиции языка и людей. Британская литература очень богата, включая поэзию, прозу и драму. Мир знает ярких представителей английской, ирландской, шотландской, валлийской, корнишской литературы, таких как: Джордж Бернард Шоу, Чарльз Диккенс, Артур Конан Дойл, Шарлотта Бронте, Даниэль Дефо, Льюис Кэрролл, Оскар Уайльд и другие.

А рифма является одним из самой известной формой поэзии в английском языке. Шалтай-Болтай стал очень популярным персонажем детского стишка.

Ведущий 1: Some historical facts.Two of the most popular theories link Humpty Dumpty to two separate historical events. The first is the Fall of Colchester. During the English Civil War in 1648, the town of Colchester was under siege [siːʤ]. Supposedly, a man named Jack Thompson was stationed on the walls with a cannon nicknamed “Humpty Dumpty.”  The cannon eventually fell down. The cannon was so heavy, the dozens of men who attempted to lift it back to its place on the wall were unable to do so. “ All the king’s horses and all the king’s men couldn’t put Humpty together again”. Colchester was forced to open its gates and surrender.

The other popular theory is that Humpty Dumpty represented King Richard III. In 1485, Richard III fought at the Battle of Bosworth. The king fell off his horse and lost the war.

Ведущий 2: Немного истории. Две самых популярных теории связывают Шалтай-Болтая с двумя отдельными историческими событиями. Первый - Падение Колчестера. Во время Гражданской войны в Англии в 1648 году город Колчестер находился в осаде. Предположительно, человек по имени Джек Томпсон был размещен на стенах с пушкой по прозвищу «Шалтай-Болтай». Пушка  упала на землю. Учитывая размер и вес пушки, десятки людей, которые пытались поднять его на свое место на стене, не смогли этого сделать. «Вся королевская конница, вся королевская знать, не может Шалтая –Болтая собрать». В конце концов, Колчестер был вынужден открыть свои ворота и сдаться.

Другая популярная теория состоит в том, что Шалтай - Болтай представлял короля Ричарда III. В 1485 году Ричард III сражался в битве при Босуорте.  Король упал с лошади и проиграл войну.

Let’s watch how our children role-play “Humpty - Dumpty”

(дети инсценируют стихотворение)

Ведущий 1: Many Brits believe that the British sense of humour is unique, more subtle and more highly developed than other nations. The most difficult part of British humour for foreigners is that it is not often funny across cultures. Let's make sure of it.

Ведущий 2: Многие британцы считают, что британское чувство юмора уникально, более тонко и более высокоразвито, чем другие народы. Самая трудная часть британского юмора для иностранцев заключается в том, что он не всегда смешон в разных культурах. Давайте убедимся в этом.

(разные короткие юмористические истории) Short stories, jokes and anecdotes.)

1)Teacher: What are the three words which pupils use most often at school?

Dima: I don’t know.

Teacher: Correct.

2)Teacher: Sasha, why are you late for school every morning?

Sasha: When I come to the crossing I see the words: SCHOOL. GO SLOW!

3)Max: Will you punish a boy for a thing that he didn’t do?

Teacher: No, I shall not punish a boy for things he didn’t do. And why do you ask?

Max: I ask because I didn’t do my homework.

4)Mike: Ants are strange little things. They work and work and never play.

Nick: I don’t know about that. Every time when you go on a picnic, they are always there.

Ведущий 1: The British enjoy dancing very much. Dancing takes part in the West End musicals, operas, films, TV shows, live music and many other types of events throughout the country. Most dances are danced in England. All attention to the screen. Презентация "Folk Dances in Britain"

Ведущий 2: Англичане очень любят танцевать. Танцы занимают свое место в мюзиклах, операх, фильмах, телевизионных шоу, живой музыке и многих других видах событий по всей стране. Многие танцы танцуют в Британии. Все внимание на экран и на сцену. (Короткие видео разных видов танцев)

Ведущий 1: All attention to the stage.

Ведущий 2: Предлагаем вашему вниманию Шотландский танец в исполнении наших учеников.

Подведение итогов конкурса "Я рисую животный мир"

Ведущий 1: Well, boys and girls. We tried to cover all types of art Great Britain. Georg Wilhelm Friedrich Hegel says “Art became the first teacher of nations” Stay close to art and be  highly educated person. Good luck.

Ведущий 2: Итак, мальчики и девочки. Мы постарались охватить все виды искусства Великобритании. Георг Вильгельм Фридрих Гегель говорит: «Искусство стало первым учителем народов». Будьте ближе к искусству и будьте высокообразованными людьми. Удачи.

 

Литература:

 

Димент А.Л. Тематические вечера на английском языке: Кн. для учителя: Из опыта работы. – М.: Просвещение, 1988. – 159с. – ISBN 5-09-000276-2

Медведева О.И. Творчество учителя английского языка: Из опыта работы. – М.: Просвещение, 1991. – 63с. – ISBN 5-09-001788-3

Савина С.Н. Внеклассная работа по иностранным языкам в средней школе. – М.: Просвещение, 1991. – 160с. –(Б-ка учителя иностр.яз.) – ISBN 5-09-001030-7

lyricfind.com

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.