СКИДКА 40% НА ДЕЙСТВИТЕЛЬНО ИНТЕРЕСНЫЕ И ПОЛЕЗНЫЕ ВЕБИНАРЫ И КУРСЫ ОТ УРОК.РФ – АКЦИЯ ДЕЙСТВУЕТ ДО 31 ДЕКАБРЯ 2019
12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
Материал опубликовал
Терехова Лариса Николаевна57
Россия, Липецкая обл., село Стегаловка

Всероссийский конкурс для учителей английского языка

«10 главных вопросов»

Итоговая контрольная работа по английскому языку

для 4 класса за III четверть в формате теста


 

УМК “English 4”

Авторы: В.П. Кузовлев, Э.Ш. Перегудова, О.В. Стрельникова, О.В. Дуванова

Темы: The place that makes me happy (Unit 5)

This is where I live (Unit 6)

My dream job (Unit 7)

Цели:

развивающий аспект: развитие способностей к самоконтролю и самооценке, развитие умения выполнять задания в тестовых форматах;

воспитательный аспект: формирование навыков самостоятельной,
целенаправленной работы; воспитание дисциплинированности и настойчивости при выполнении заданий;

учебный аспект: контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в циклах 5, 6 и 7.

Речевой материал: материал циклов 5, 6 и 7.


 

Автор разработки контрольно-измерительного материала

учитель английского языка

МБОУ СОШ с. Стегаловка

Долгоруковского района

Липецкой области

Терехова Лариса Николаевна

 

 

Инструкция к заданиям

1. Учащиеся выписывают слова из рамочки, которые содержат соответствующие звуки.

2. Учащиеся зачеркивают лишнее слово.

3. Учащиеся подбирают к каждому слову соответствующую картинку и соединяют стрелочкой.

4. Учащиеся составляют словосочетания, подбирая к словам из первого столбика подходящие по смыслу слова из второго столбика. Ответ записывают в таблицу.

5. Учащиеся нумеруют предлоги в соответствии с картинками. Цифры записывают в клеточки.

6. Учащиеся заполняют пропуски в предложениях, записывая числительные, данные в скобках, словами.

7. Учащиеся выбирают правильную форму глагола to be из предложенных в скобках трех вариантов и подчеркивают ее.

8. Учащиеся заполняют пропуски в предложениях, записывая глаголы, данные в скобках, в правильной форме в Present Perfect или Past Simple.

9. Учащиеся читают описания различных комнат, выбирают подходящий по смыслу заголовок и записывают ответ в таблицу. Один ответ лишний.

10. Учащиеся читают названия достопримечательностей и выписывают их в три колонки в соответствии со страной, в которой они находятся.

 

Test

1. Write down the words from the box with these sounds:

[] ­­­­­­­­­­­­­_______________________________________________________________

[eı] _______________________________________________________________

[eə] _______________________________________________________________

[əu] ______________________________________________________________

[au] ______________________________________________________________

throw, library, upstairs, house, down, chair, change, window, paint, writer

2. Cross out the odd word.

1) a sofa, a kitchen, a chair, a wardrobe, a cupboard

2) pet shop, supermarket, bus station, shopping centre, toy shop

3) hospital, museum, theatre, library, cinema

3. Match the pictures with the words.

a singer

 

 

a teacher

a writer

 

 

a model

a farmer

 

 

a doctor

a vet

 

 

a reporter

a pilot

 

 

a sportsman

 

 

4. Make the correct word combinations.

1) a carpet

2) flowers

3) to turn

4) to go

5) to get off

a) around the shopping centre

b) straight on

c) the bus

d) on the floor

e) right

1

2

3

4

5

         

 

5. Number the prepositions according to the pictures.

– into

– down

– across

– up

– out of


 


 


 

6. Write the numerals as words.

1) The (23) _____________________________ of April is my birthday.

2) He bought a lot of toys on the (2) ______________ floor.

3) December is the (12) ______________ month of the year.

4) My (1) _______________ doll was Barbie.

5) In the (5) ______________ lesson we read fairy tales.

 

7. Choose the correct form. Underline it.

1) I (am / is / are) going to be a teacher.

2) What (am / is / are) you going to be?

3) My friend (am / is / are) going to be famous.

4) My mother’s friends (am / is / are) going to live in the USA.

5) (Am / Is / Are) her sister going to work in a hospital?

 

8. Open the brackets and put the verbs in the correct form. Use Present Perfect or Past Simple.

1) I am happy because my mother (buy) _________________ me a new computer game. What game ______ she (buy) _________ you? – She (buy) ___________me a Star Wars game.

2) I (break) _______________________ the window!

How _________ you (break) ___________ it? – I (play) _____________ football.

3) Children, come here! I (make)_______________________ a cake. What cake _________you (make) ___________? – I (make) ___________ a cherry cake.

 

9. Read the descriptions of different rooms. Choose the right title for each description. There is one extra title.

1) People can prepare breakfast or dinner in this room. Women usually spend much time there. We have a fridge, a table, a cooker and a cupboard in this room.

2) There are beds or a sofa in this room. You can see a wardrobe there. People have a rest in this room.

3) This room is not very large. We take a shower or have a bath in this room. You can clean your teeth, wash your hands and face there.

a) A bathroom

b) A living room

c) A kitchen

d) A bedroom

1

2

3

     

10. Read the names of the interesting places. Write them down in three columns:

Rock Creek Park, The Pushkin Museum of Fine Arts, Hyde Park, The Gorky Park, The Smithsonian, The British Museum

Russia

Great Britain

The USA

     
     


 

Answers

1. Write down the words from the box with these sounds:

[] ­­­­­­­­­­­­­– library, writer

[eı] – change, paint

[eə] – upstairs, chair

[əu] – throw, window

[au] – house, down

 

2. Cross out the odd word.

1) a sofa, a kitchen, a chair, a wardrobe, a cupboard

2) pet shop, supermarket, bus station, shopping centre, toy shop

3) hospital, museum, theatre, library, cinema

3. Match the pictures with the words.

a singer

 

 

a writer

a teacher

 

a farmer

a model

 

a vet

a doctor

 

 

a pilot

a reporter

 

 

a sportsman

 
 

 


 


 

4. Make the correct word combinations.

1) a carpet

2) flowers

3) to turn

4) to go

5) to get off

a) around the shopping centre

b) straight on

c) the bus

d) on the floor

e) right

1

2

3

4

5

d

a

e

b

c


 


 

5. Number the prepositions according to the pictures.

 

3

– into

 

 

2

– down

 

 

5

– across

 

 

 

1

4

 

– up

 

– out of


 


 


 

6. Write the numerals as words.

1) The (23) twenty-third of April is my birthday.

2) He bought a lot of toys on the (2) second floor.

3) December is the (12) twelfth month of the year.

4) My (1) first doll was Barbie.

5) In the (5) fifth lesson we read fairy tales.

 

7. Choose the correct form. Underline it.

1) I (am / is / are) going to be a teacher.

2) What (am / is / are) you going to be?

3) My friend (am / is / are) going to be famous.

4) My mother’s friends (am / is / are) going to live in the USA.

5) (Am / Is / Are) her sister going to work in a hospital?

 

8. Open the brackets and put the verbs in the correct form. Use Present Perfect or Past Simple.

1) I am happy because my mother (buy) has bought me a new computer game. What game did she (buy) buy you? – She (buy) bought me a Star Wars game.

2) I (break) have broken the window!

How did you (break) break it? – I (play) played football.

3) Children, come here! I (make) have made a cake. What cake did you (make) make? – I (make) made a cherry cake.

 

9. Read the descriptions of different rooms. Choose the right title for each description. There is one extra title.

1) People can prepare breakfast or dinner in this room. Women usually spend much time there. We have a fridge, a table, a cooker and a cupboard in this room.

2) There are beds or a sofa in this room. You can see a wardrobe there. People have a rest in this room.

3) This room is not very large. We take a shower or have a bath in this room. You can clean your teeth, wash your hands and face there.

a) A bathroom

b) A living room – an extra title

c) A kitchen

d) A bedroom

1

2

3

c

d

a


 

10. Read the names of the interesting places. Write them down in three columns:

Rock Creek Park, The Pushkin Museum of Fine Arts, Hyde Park, The Gorky Park, The Smithsonian, The British Museum

Russia

Great Britain

The USA

The Pushkin Museum of Fine Arts

Hyde Park

Rock Creek Park

The Gorky Park

The British Museum

The Smithsonian

 

Использованные ресурсы

1. https://yandex.ru/images/search?text=teacher%20clipart&img_url=http%3A%2F%2Fwww.aligarhtrade.com%2Fwpcontent%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fteacher_1460222299-879x460.jpeg&pos=0&rpt=simage&lr=9

2. https://yandex.ru/images/search?text=%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%20%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%20%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9&img_url=http%3A%2F%2Fwww.ds89.irdou.ru%2Fportals%2F234%2F%25D0%25B4%25D0%25BE%25D0%25BA%25D1%2582%25D0%25BE%25D1%2580%2520%25D0%2590%25D0%25B9%25D0%25B1%25D0%25BE%25D0%25BB%25D0%25B8%25D1%2582.jpg&pos=13&rpt=simage&lr=9

3. https://yandex.ru/images/search?text=writer%20%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%20%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9&img_url=https%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fc%2Fca%2FQuill_%2528PSF%2529.png&pos=1&rpt=simage&lr=9

4. https://yandex.ru/images/search?text=vet%20%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%20%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9&img_url=http%3A%2F%2Fwww.graycell.ru%2Fpicture%2Fbig%2Fveterinar.jpg&pos=13&rpt=simage&lr=9

5. https://yandex.ru/images/search?text=singer%20%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%20%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9&img_url=https%3A%2F%2Fcdn.riastatic.com%2Fphotosnew%2Fgeneral%2Fadv_photos%2Furoky_vokala_y_bandury__33269326m.jpg&pos=16&rpt=simage&lr=9

6. https://yandex.ru/images/search?p=3&text=model%20%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%20%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9&img_url=http%3A%2F%2Fall4design.ru%2Fuploads%2Fimages%2FPeople%2Fpreview%2FPeople_1231.jpg&pos=120&rpt=simage&lr=9

7. https://yandex.ru/images/search?p=1&text=pilot%20%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%20%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9&img_url=https%3A%2F%2Fthumbs.dreamstime.com%2Fz%2Fcartoon-aviator-blue-sky-14187128.jpg&pos=42&rpt=simage&lr=9

8. https://yandex.ru/images/search?text=reporter%20%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%20%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9&img_url=https%3A%2F%2Filvoloflightcrw.files.wordpress.com%2F2013%2F08%2Fdreamstimemaximum_10828836.jpg&pos=12&rpt=simage&lr=9

9. https://yandex.ru/images/search?text=sportsman%20%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%20%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9&img_url=https%3A%2F%2Fpreviews.123rf.com%2Fimages%2Fclairev%2Fclairev1304%2Fclairev130400051%2F19059056-Sport-and-gym-theme-Stock-Vector-weights-lifting-weight.jpg&pos=12&rpt=simage&lr=9

10. https://yandex.ru/images/search?text=farmer%20%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%20%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9&img_url=https%3A%2F%2Fthumbs.dreamstime.com%2Fz%2Fcartoon-farmer-small-hay-cart-24307975.jpg&pos=26&rpt=simage&lr=9

11. https://yandex.ru/images/search?text=%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%20%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F%20%D0%B8%20%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F%20%D0%B2%20%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BC%20%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA%D0%B5&img_url=http%3A%2F%2Fmoya-detka.ru%2Fimages%2Fstatic.dochkisinochki.ru%2Fupload%2F_catalog%2F49%2Fa4%2Fb6%2FGL000181626_001.jpg%2F&pos=24&rpt=simage&lr=9

Комментарий к тексту


Полная версия урока с правильными ответами в загруженном файле в начале материала. Здесь, к сожалению, не все верно отображено: в ответах заданий №2 не зачеркнуто лишнее слово, №3 не соединено стрелочкой, №7 не подчеркнут правильный вариант, №5 непонятно обозначены последние 2 ответа. При скачивании файла все отображается правильно.

 

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.