План-конспект к уроку английского языка на тему «The fun starts here!» (7 класс)
План-Конспект урока.
Класс: 7
Учитель: Селенко Светлана Ивановна
Урок: 6a (Module 6)
Тема урока: The fun starts here!
УМК «Spotlight», Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, О.Е.Подоляко, В.Эванс-«Просвещение», -2023
Тип урока: урок изучения и первичного усвоения новых знаний
Цели: способствовать формированию лексических навыков по теме «Развлечения»; Способствовать формированию умений и навыков говорения по теме «Развлечения»; Способствовать формированию умений и навыков употребления Present Perfect .
Задачи: совершенствование навыков говорения по теме урока; формирование навыков употребления полученных грамматических знаний; воспитание культуры общения на иностранном языке; развитие памяти, мышления, речи и внимания.
Оборудование: УМК, компьютер, проектор, презентация.
ХОД УРОКА
Этап урока |
Речь и действия учителя |
Речь и действия учеников |
1.Организационный этап (2 мин)
2. Целеполагание (3 мин)
2.Актуализация знаний (5 мин)
4. Первичное усвоение новых знаний (новых лексических единиц) (14 мин)
а)фонетическая отработка
б)первичная проверка понимания, закрепление и употребление новой лексики в речи учащихся
5.Первичное усвоение новых знаний- Present Perfect (12 мин) а)объяснение
б) повторение трех форм неправильных глаголов в) первичное употребление и закрепление
6.Информация о домашнем задании (2 мин)
7.Рефлексия (2 мин)
|
Good morning! I am glad to see you again! Sit down, please. And let`s start our lesson. What is the date today? What day of week is in today? I see all students are in class.
Look at the pictures (слайд 1) and read the title of the lesson. What places can we see?
Can you guess what we are going to learn and talk about?
You`re right.
Some days ago we had winter holidays, didn`t we? How did you spend your winter holidays? You see that Sasha was in Moscow and he visited the museums. Children, what about you?
Thank you. I think you had a good time. You had fun! Look! You can see some pictures.(слайд 2,3) What can you see? Yes, it`s a pirate ship. Children are flying in a pirate ship. Look at the other pictures. We can see fun activities. Guess the meanings of the phrases.
Let`s read these phrases after me. (слайд 2, 3) (учитель произносит новые фразы, корректирует произношение новых слов )
I want you to match the activities to places.
What place can you see?(слайд 4) What activities can we do at the theme park?(слайд 4)
What activities can we do at the fun fair?(слайд 5)
What activities can we do at the circus?(слайд 6) Good job!
Look at the slide (слайд 7) Let`s read the sentences and understand them. Let`s know using the Present Perfect. p. 57 ex. 5
Let`s revise irregular verbs (слайд 8) (на слайде три формы глаголов новой лексики)
Who can say now what activities you have tried. Olga, have you ridden on a rollercoaster?
Good job !
Here you can see your homework. (слайд 9) ( учитель объясняет, как выполнить домашнее задание)
/data/files/w1706436144.pptx (Презентация)How do you find our lesson? What have you learnt? Our lesson is over. See you soon. |
Good morning!
Studen1: Today is… S2: It`s…
(Учащиеся рассматривают фотографии . ) S1: I can see a theme park S2: I can see a fun fair S3: I can see a circus. S1: I think we are going to talk about our free time. S2: How we can spend our free (leisure) time. S3: I think we are going to talk about places where we can have leisure time.
S: Yes, we did.
S: It was fantastic. I spent my holidays in Moscow. I visited museums.
( учащиеся рассказывают о своих каникулах) S1: I spent my holidays in Tula. I went to the park to ski. S2: I spent…
S: The first picture shows us a ship
(учащиеся описывают фотографии и предполагают значение новой лексики)
(учащиеся повторяют новые лексические единицы )
S: I can see the theme park.
S1: We can fly in a pirate ship. S2: we can shake hands with cartoon characters. S3: We can… S1: We can ride on the big wheel. S2: We can…
S1: We can see trapeze artists. S2: We can…
(учащиеся читают предложения, находят подлежащее и сказуемое, стараются понять и сформулировать правила построения предложений в Present Perfect и употребление Present Perfect)
(Учащиеся читают три формы неправильных глаголов и стараются запомнить)
S1: I have ridden on a rollercoaster.
Olga: Yes, I have/ No, I haven`t. S2: I have seen trapeze artists at the circus…
(Учащиеся задают уточняющие вопросы)
S1: The lesson was interesting. S2: Now I can talk about leisure activities… Students: Good bye. |