Презентация урока «Устройство в гостинице»
Ход урока
1.Организационный момент
2.Объяснение темы и ввод в ситуацию
3.Актуализация опорных знаний (речевая зарядка)
4.Актуализация речевых навыков (ролевая игра)
1) Диалогическая речь « Рекомендовать гостиницу»
2) Монологическая речь. Рассказ о гостинице « Астория»
3) Просмотр слайдов. Квиз по иллюстрациям
4) Задание (продолжить предложения)
5) Диалог 1. Ситуация «Заполнение анкеты»
6) Ответить на вопросы
7) Речевая зарядка
8) Монолог. Ситуация « Менеджер описывает гостиницу»
9) Диалог 2. Ситуация « Заказ номера в гостинице»
10) Диалог 3. Ситуация « Заказ номера по телефону»
11)Контрольное задание
5. Подведение итогов
6. Домашнее задание (составить собственные диалоги) упр.6 с.85-86
упр.2 стp.87-88
План урока
1.Организационный этап
2.Проверка домашнего задания
3.Подготовка к изучению нового материала
4.Изучение нового материала
5.Закрепление нового материала
6.Подведение итогов урока
7.Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению
Дисциплина - "Английский язык"
Тема – «Устройство в гостинице»
Цели открытого урока - Применение информационно-познавательных методов в активной форме ролевой игры. Поделиться опытом работы с преподавателями. Показать применение мультимедийных технологий на уроках иностранного языка
Цели --
Дидактические - Совершенствование навыков чтения и говорения.
Развитие навыков диалогической и монологической речи. Активизация лексического материала.
Воспитательные – Воспитывать личный интерес к общению на английском языке. Заинтересовать в изучении иностранного языка. Создать благоприятный климат способствующий формированию личности студента.
Развивающие – Развитие умений и навыков разговорной речи.
Развивать и поддерживать интерес к изучению английского языка через использование современных информационных технологий. Развивать навыки восприятия на слух иноязычной речи.
Студент должен знать - Необходимые ключевые слова по теме.
Студент должен уметь – Вести беседу со служащими гостиницы, опираясь на ситуацию. Правильно задавать и отвечать на вопросы.
Наглядные пособия - Интерактивная доска. Компьютер. Проектор. Раздаточный материал. Учебники. Картинки.
Вид занятия – Практическое занятие
Тип занятия – комбинированный
Методы обучения – Информационно-познавательный в форме ролевой игры. Чтение с извлечением полной и краткой информации. Индивидуальная и парная работа. Использование диалогической и монологической речи.
Мотивация познавательной деятельности - Студенты должны уметь использовать свои знания в разговорной речи на практике. Познать важность и значимость изучения иностранных языков и актуальность темы. Расширение кругозора и лексического состава.
Ход урока
1.Организационный момент.
Объяснение темы и ввод в ситуацию.
Teacher: Good morning, dear students and guests. I am glad to see you.
The theme of our lesson is «At the hotel».
Every year thousands of people travel to different countries or cities on business or for pleasure. Travelling, they stay at the hotels, hostels or guest- houses. Everybody must learn to stay at the hotel without any problems. Are you agree with me? Is it a difficult situation?
Let”s play a little at the lesson. Imagine that you are participants of the Congress. The lawyers from different countries are coming to the Congress to decide the problems for human rights. We are going to work hard at the Congress. But we are very tired and our task is to choose a right place to have a rest.
Let's introduce with each other.
My name is Rassel. I am the lawyer from England. I am glad to see you.
I am Jane from Scotland…..
2. Проверка домашнего задания. Речевая зарядка
March the English terms with their Russian equivalents
Receptionist— a) бланк
Porter– b) услуги
Guest— c) посыльный
Clerk-- d) счет
Single \ double room \ suit- e) гость
Registration form— f) администратор
Bill— g) зарегистрировать
Service— h) служащий
Reasonable price— i) номера
To stay at a hotel— k) цена
To sign in \ out-- l) остановиться в
What`s the price a day?
It costs 70 dollars.
To travel on business or for pleasure
3. Подготовка к изучению нового материала
Answer the questions:
1. How do you think what is better to stay at a hotel or at a hostel?
2. Why do you think so ?
( it is more comfortable )
( to have a good rest and interesting meeting)
1) Диалог «Рекомендовать гостиницу»
Dramatize the dialogue. Work in pairs.
Teacher- Let`s ask somebody to recommend a hotel.
- Excuse me.
- Yes. Can I help you?
- What hotel can you recommend? We are going to stay at the hotel to have a rest before the Congress.
- I think you can stay at the Astoria. It is one of the best and the oldest hotels in St. Petersburg.
- Thanks a lot. Can you tell a little about this hotel?
- With pleasure.
Изучение нового материала
Чтение текста. Описание гостиницы «Астория»
The Astoria hotel is located in the centre of St. Petersburg. It has 430 quest-rooms. They include several apartments, suits, single and double rooms. There is a sauna, a swimming pool, a fitness centre, a laundry, repairs and dry cleaning and souvenir kiosk at the hotel. At the service bureau you can get necessary travel information. The Astoria hotel is the heart hotel in Russia. Many well-known political leaders, actors, singers, artists and poets stayed at the hotel.
Учитель: There are many beautiful hotels in the world.
Now you can an opportunity to see some usual and unusual hotels.
Then tell what hotel you like most of all and what hotel you would like to stay
3) Просмотр слайдов об удивительных и необычных видах гостиниц.
Ответить на вопросы (по слайдам)
Teacher: How do you like these photos?
How do you think –
What hotel is the most beautiful?
a) ice hotel b) sand hotel c) tale hotel
What hotel is the most expensive?
a) New York b) Astoria c) Al- Arab
What hotel is the most interesting?
a) tourist camp b) indoorgolf arena
c) in the Mediterranean sea
What hotel do you want to stay?
4) Read and continue the following sentences
When people travel they almost always stay at hotels or guest-houses. It is necessary to remember the following-
The first is to book a room in advance by letter …..
In many hotels a porter takes your luggage and shows you the way to the …..
The receptionist will ask how many days you are going to stay at …..
The clerk will ask you to ……
Warn the receptionist about the day of……..
At some hotels you may ask any service by …….
8.Закрепление нового материала
5) Ситуация «Заказ номера в гостинице и заполнение анкеты».
Dramatize the dialogue. Work in pairs.
Receptionist - Good morning ,sir. Can I help you?
Guest - Good morning. You have a reservation in my name.
- What is your name?
- Smith.
- A single room with a bath. Have you got your passport, please?
- Yes, of course. Here you are.
- That’s all right. Now you should fill in this form in English.
- Welcome to our hotel. Your room is No 21.
Surname---------------------
Name ------------------------
Age --------------------------
Nationality ------------------
Passport No -----------------
Profession -------------------
Date of birth ----------------
Place of birth ---------------
Date of arriving -------------
6) Ответить на следующие вопросы:
Answer the questions
1. Why is it necessary to book a room in advance?
(to stay at the hotel without any problems )
2. What do you do on arriving at the hotel?
(fill in a registration form)
3. What services can you ask for by telephone at the large hotels?
(a laundry, repairs, dry-cleaning, breakfast up, some newspapers up )
4. Who usually helps you with your luggage when you come to a hotel?
7) Add your active vocabulary
Bathroom-
Shower-
Smoking-room-
Lavatory-
Left-luggage office-
Information stand-
Hairdresser`s-
Dry cleaner`s-
Shoe repair`s-
Laundry-
Foreign currency bank-
Snack bar –
Conference hall-
Swimming-pool\ sauna –
Receptionist`s desk –
8) Описание гостиницы, возможности гостиницы. Ситуация «Менеджер описывает гостиницу»
Let me introduce the manager of our hotel, she wants to tell you about this hotel.
Student 1(manager). Good morning, ladies and gentlemen.
Our hotel is modern and well equipped. We have single and double rooms. The rooms are comfortable and clean. This is a private bathroom, a TV set and a fridge in each room. The price for a night is reasonable. Breakfast is between 7 and 10 in the restaurant, tea is about 5 p.m and dinner is at 6 or 7. Our visitors can also order meals by phone. There are coffee-stalls and snack –bars on every floor. There is an information stand in the lobby. The hotel has some facilities - a barbers and a hairdressers, a foreign currency bank, a post-office, a dry-cleaners, a shoe repair shop and a laundry. Our hotel was especially built for congresses, conferences and business meetings. And now dear guests, I invite you to come to make arrangements about the rooms.
Please try to be polite. Welcome to our hotel.
9) Ситуация «Заказ номера в гостинице»
Dramatize the dialogue 1. Work in pairs.
- Excuse me, can you spare me a minute? I believe you have a room for me . My name is Helen Brundon.
- Oh good morning, Mrs. Brundon. We have been expecting you. We can offer you a single room from today for 7 days.
- I am the head of the UNESKO group. Professor of Sociology . I hope my room is the best your hotel can offer?
- Yes, of course. It is clean, comfortable and quite. Front room.
- Is there a shower?
- There is a private bathroom, a TV-set, a telephone and a fridge in it.
- How much is it?
- It costs 70 dollars a night.
- It is a reasonable price. Will you sign here, please. Here is your key. Our porter will help you with your luggage.
10) Ситуация «Заказ номера по телефону».
Dramatize the dialogue 2. Work in pairs.
Morning. Central hotel.
- Good morning. This is Steven from Daxia. I`d like to find out a little about the facilities offered by the hotel?
- Yes certainly. The Central hotel is right in the middle of town .
- Have you got restaurant facilities ?
- We have a snack bar which serves light refreshments.
- And what about evening entertainments?
- Well, we have a dance every evening.
- Uh-huh, good. Anything else in the way of facilities?
Yes. We have a sauna and own swimming-pool.
Well, thanks for the information. Bye.
5. Контроль диалогических высказываний
Задание:
Using the following dialogues make your own dialogue «At the hotel» or
«At the Reception»
Объявление по радио
The participants of the International Congress are invited to the conference-hall of the hotel to take part in the press –conference «The lawyers for human rights»
After the Congress we shall be glad to see you near the reception. We have a book for references in our hotel.
9. Подведение итогов.
Students, you have known a lot of about the facilities of hotels and some interesting information from this lesson. And you were heroes of the following game. I think it was a wonderful travelling. Now you can travel to another country. Are you ready to stay at the hotel without any problems? That’s right. I am glad.
Участники конгресса выезжают из гостиницы и оставляют отзывы на карточке посетителя
1. It was very comfortable. Thank you for services.
2. I spent a pleasant time in your hotel. Thanks a lot.
Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению
Домашнее задание.
Составить собственные диалоги письменно с опорой на тексты. Упр.6.стр. 85-86, упр.2,стр. 87-89 (учебник Колесниковой Н.В.)
Используемая литература.
Безкоровайная Г. Т., Койранская Е. А., Соколова Н. И., Лаврик Г. В. Planet of English: учебник английского языка для учреждений СПО. –М.: 2014
Голубев А. П., Балюк Н. В., Смирнова И. Б. Английский язык: учебник для студ. учреждений сред. проф. образования.– М.: 2013
Голубев А. П., Бессонова Е. И., Смирнова И. Б. Английский язык для специальности «Туризм» = English for Students in Tourism Management: учебник для студ. учреждений сред. проф. образования. – М.: 2014
Колесникова Н. Н., Данилова Г. В., Девяткина Л. Н. Английский язык для менеджеров = English for Managers: учебник для студ. учреждений сред. проф. образования. – М.: 2014
Лаврик Г. В. Planet of English. Social & Financial Services Practice Book = Английский язык. Практикум для профессий и специальностей социально-экономического профиля СПО.
Презентация к уроку "Устройство в гостинице"
PPT / 5.53 Мб