Внеклассное мероприятие для 7 класса «Описание людей»
Внеклассное мероприятие для 7 класса «Описание людей»
Цель
Формирование умения описывать персонажа: внешность, характер и так далее.
Задачи
Активизация лексических навыков по теме «Описание человека»;
Развитие творческих способностей;
Развитие умения работать в команде;
Укрепление соревновательного духа;
Развитие лингвистической догадки;
Укрепление интереса к изучению английского языка;
Формирование толерантного отношения к культуре другой страны;
Повторение персонажей детских мультфильмов, фильмов и сказок.
Оборудование
Интерактивная доска;
Картинки с персонажами;
Картинки, плакаты и рисунки по теме «Внешность» (персонажи, одежда, части тела и так далее);
Класс
7й.
Учебник
О.В.Афанасьева, И.В,Михеева «Английский язык», 3 год обучения.
Подготовка
Ко времени проведения этого мероприятия дети должны знать следующие темы:
Части тела;
Характер;
Внешность;
Чувства;
Одежда.
Ход мероприятия
Дети разделяются на команды. Это может быть две или три команды (в зависимости от количества детей в классе). Если класс маленький, можно пригласить параллельный. Дети должны выполнить все задания.
Других учителей английского школы можно пригласить быть в жюри. Нужно раздать им листы и ручки для записи полученных баллов и подсчёта итоговых. В конце мероприятия победители получают призы и оценки.
Divide the words into three columns: character, appearance and feelings.
Kind, oval, slim, friendly, brave, stout, curly, clever, honest, lazy, fair, surprised, turned-up, shapely, pleasant, honest, brave, selfish, happy, rude, stupid, sad, lazy, greedy, round, shy, good-looking, angry, worried, polite.
Give Russian equivalents to the proverbs:
A fair face may hide a foul heart.
Appearances are deceptive.
All is not gold that glitters.
The face is the index of the mind.
A good dress is a card of invitation, a good mind is a letter of recommendation.
“Things are not always what they seem.” Phaedrus
“Beware, so long as you live, of judging men by their outward appearance.” Jean de La Fontaine
A honey tongue, a heart of gall.
Neither fish nor flesh.
He wouldn’t hurt a fly.
III. Look at the pictures. What are they like? Describe these characters. Use the plan.
The place.
The action.
The person’s appearance.
The person’s character.
Whether you like this character or not and why.
IV. Подписать все части тела человека.
V. You are to describe your classmate (or schoolmate). Your rivals are to guess who it is. Try to follow the plan:
1) Appearance.
2) Character.
3) Clothes.
VI. You are to read the text and answer the questions.
Meeting people for the first time we always make a judgement based on their appearances though the proverb tell us not to make such a mistake. Appearances are really deceptive; it's like a wrap of a sweet. I believe that everyone at least once in his/her life unwrapped a sweet in a bright paper but instead of a chocolate sweet found there just caramel. Or vice versa sometimes a really tasty candy is hidden under very unattractive wrapping paper. The same I can say about people.
In my opinion character does not depend on appearance. So, a very beautiful girl can be an angry, nervous person who hates everybody and everything. But an ugly plump person can be really nice and friendly. It can be a good friend, who can always help you. So I advise everybody not to judge people by their appearance.
Questions
How do we always make a judgement on people meeting then for the first time?
Are appearances true?
Does character depend on appearance?
Who can be a good friend?
Do you judge people by their appearance?
Все конкурсы завершены. Жюри подводит итоги, подсчитывая баллы. Победители получают призы и отличные оценки по английскому в журнал.
Thank you very much, everyone! You did a great job! And now I ask our jury to count your points.
And you, children, please choose the smile that reflects your work during this contest. Bye!