A Sales Manager’s Story. История менеджера по продажам. Ерыгин Владислав
Автор публикации: В. Ерыгин, студент 1 курса
A SALES MANAGER’S STORY
История менеджера по продажам
Пояснительная записка к ресурсу | ||
1. | Преподаватель | Калягина Ирина Владимировна https://dzen.ru/ira_kalyagina29 |
2. | Должность | Преподаватель. |
3. | Категория | Высшая педагогическая. |
4. | Образовательное учреждение | Санкт-Петербургское государственное бюджетное образовательное учреждение «Санкт-Петербургский технический колледж управления и коммерции». СПб ГБПОУ «СПб ТКУиК» http://www.tcmc.spb.ru/ |
5. | Название ресурса | A Sales Manager’s Story. |
6. | Вид ресурса | Лексический практикум. |
7. | Тип ресурса | Составление текста на основе заданных лексических единиц. |
8 | Курс, специальность СПО | 1 курс, 32.08.04 Коммерция. |
9 | Дисциплина | ОГСЭ.03 Иностранный язык |
10 | Студент, учебная группа | ЕРЫГИН ВЛАДИСЛАВ, 9КМ-12к |
11. | Цель и задачи | Цель: 1. Активизировать профессионально направленную лексику английского языка. 2. Развивать навыки употребления лексических единиц профессиональной направленности. Задачи: 1. Создать условия для активной учебной деятельности студентов, при которых они смогут использовать свои знания, умения и навыки. 2. Способствовать развитию познавательного интереса к изучению дисциплины и закреплению ощущения достигнутого успеха. |
12 | Описание ресурса | У студентов есть слова, которые они повторили и с которыми должны составить связный текст: sales manager, market, discount, employment, employer, employee, money, bank, goods, currency, price, sell, salesman, pay, commerce, management, business, contract, profit. |
Источники информации | ||
1 | ||
2 | Иллюстрация: https://sun9-65.userapi.com/impg/eF64AAAZljJmbyRRO-5ZSrlLlvoXqoJ0ve4OSg/ |
A Sales Manager’s Story
In the world of (business), a skilled (salesman) or (saleswoman) is essential for driving (sales) and increasing (profits). They are responsible for (selling goods), negotiating (prices), and closing deals with clients. Their ability to build relationships and effectively communicate the value of the products or services can make a significant impact on the company's bottom line.
A successful (salesman) understands the importance of offering (discounts) and special promotions to attract (customers) and increase (sales). They are also adept at navigating (contracts) and understanding the (currency) exchange rates when dealing with international clients. Their knowledge of the (market) and their ability to adapt to changing economic conditions is crucial for the success of the (business).
(Employers) recognize the value of a dedicated (employee) who is committed to driving (sales) and generating revenue for the company. In return, they offer competitive (salaries) and benefits to attract and retain top talent. A strong (employer-employee) relationship is built on mutual respect and a shared goal of achieving success in the competitive (business) world.
In the end, the (business) thrives when (sales) are strong, (money) is flowing, and (contracts) are being fulfilled. The (bank) account grows, and both the (employer) and (employee) benefit from a successful partnership that leads to long-term (employment) and financial stability.
Заданные изначально лексические единицы выделены в скобках.
Усольцева Светлана Викторовна