12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Дарья Богдевич135
Россия, Нижегородская обл., р.п. Выездное

Задачи урока:

1)    Совершенствование лексико-грамматических знаний по теме «Travelling»

2)    Отработка аудиативных навыков

3)    Развитие речевых умений

4)    Знакомство с достопримечательностями Арзамаса

5)    Познание истории родного города через «призму» иностранного языка

Оборудование:

1)    Раздаточный материал лексико-грамматического содержания

2)    Фотографии достопримечательностей Арзамаса

3)    Фотографии известных личностей, связанных с Арзамасом

4)    Доска с написанной скороговоркой

План урока:

1. Организационный момент

2. Фонетическая зарядка

3. Лексическая зарядка

4. Основная часть

5. Заключительный этап. Рефлексия

 

Ход урока

1. Организационный момент

Teacher(T):  Hello, students! I’m glad to greet you! Let me ask you one question. May I?

Students (S): Yes, of course!

T: OK. Tell me, please, do you like to travel?

S: Yes, it’s interesting.

T: So, today we’ll make an excursion around our native town Arzamas. And you’ll see this place in a new way, because we’ll use English language!

S: It sounds unusual!

T: I think the same. So, let’s begin! Arzamas is one of towns located in our region. It has long and rich history. But though Arzamas isn’t a capital or big city, there are many beautiful places and amazing stories. This town was described in books, this town was visited by writers and tzars.

2. Фонетическая зарядка

Two tiny tigers take two taxies to town.

T: Do you see this tongue-twister? Who can spell it correctly?

Учащиеся тренируются по очереди произносить скороговорку, сначала выслушав учителя и повторив её хором.

3. Лексическая зарядка

T: But how we can communicate without useful words? Let’s remember them!

Учащиеся вспоминают слова, необходимые для экскурсии по городу (в произвольном порядке). Затем учитель раздаёт листы со списком слов и предлагает детям сравнить то, что они вспомнили, с тем, что подзабыли.

Список слов:

Was born, were born, museum, church, garden, street, cathedral, house, park, square, theatre, important, well-known, tree, old, new, river, country, road, bus, train, railway…

T: And what is our town famous for?

S: The Cathedral square, Voskresensky cathedral, many churches, plants, the Art School…

T: And now, when we are ready, excursion must begin!

4. Основная часть

T: So, our group is on the Cathedral square now. What can we see there?

Учащиеся описывают по-английски фотографии с достопримечательностями, связанными с Соборной площадью.

T: Go on. And now we are near the monument, which is dedicated to A.S. Pushkin. Do you know, that some facts from his biography are connected with Arzamas?

Выступление учащегося.

T: It’s time to have a rest in this green and calm park. It was named after A.P. Gaidar. Is this writer known for you? And his life in Arzamas?

Выступление учащегося.

T: Now we are on the railway station “Arzamas-1”. Russian people remember about tragedy, that happened on the 4th June, 1988. And you?

Выступление учащегося.

T: Do you notice the golden heads of churches around us? Many years ago Arzamas was named as “town of churches”. The other parts of its “glory” are geese and onion. Do you know, why?

Выступление учащегося.

5. Заключительный этап урока.

T: Our excursion is finished. I hope that you have enjoyed our travelling. Now I’d like to know your impressions.

Учащиеся делятся своими эмоциями и впечатлениями.

T: I see. And I think that now it will be easy to compose your impressions in writing form. It will be your home task. Thank you, students, see you next day!

S: Goodbye!

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.