Итоговая контрольная работа по английскому языку в 3 классе по УМК «Английский в фокусе» Ю.Е. Ваулиной
Итоговая контрольная работа по английскому языку
Пояснительная записка
Класс: 3
Продолжительность выполнения: 40 минут
Цель контроля: выявить уровень сформированности предметных У У Д
Содержание контрольной работы:
Контрольная работа состоит из 3 заданий в форме теста. Каждое задание оценивается в баллах.
1 задание – Лексическая сторона. Выбор правильного слова. – 40 баллов;
2 задание – Грамматическая сторона. Выбор правильного варианта ответа по темам: вопросительные предложения, конструкции there is/there are, множественное число существительных, употребление предлогов, употребление слов some/any, грамматическое время Present Simple – 40 баллов;
3 задание – Лексическая сторона. Выбор правильного ответа к вопросу – 20 баллов.
Общее количество баллов: 100.
Критерии выставления отметок
% правильно выполненного задания |
Оценка |
95-100 % |
5 |
80-94 % |
4 |
60-79 % |
3 |
менее 60% |
2 |
Итоговая контрольная работа по английскому языку
№ 1. Vocabulary. Look, read and choose. (40 marks)
e.g. ластик – a.)rubber b) ruler
1) 14 – a)fourteen b) four 2) слон – a)horse b) elephant 3) поезд – a) aeroplane b) train 4) плита – a) cooker b) fridge 5) рыба – a) fish b) mouse 6) лягушка – а) duck b) frog 7) попугай – a) parrot b) spider 8) взбираться – a)jump b) climb 9) 39 – a)twenty-nine b) thirty – nine 10) рисовать – a) draw b) read 11) кататься на велосипеде а) ride a bike b) fly a kite |
12) играть в баскетбол – a)play basketball b)play soccer 13) кухня - а) kitchen b) bathroom 14) кресло - a)sofa b) armchair 15) мороженое – а) ice cream b)chocolate 16) сэндвичи – a) burgers b) sandwiches 17) морковь - а) carrots b) potatoes 18) слушать музыку – а) listen to music b) watch a video 19) ложиться спать – а) go to bed b) go to school 20) обедать – а) have a lunch b) have a shower |
№ 2. Grammar. Read and choose. (40 marks)
1) This is my mum. …… name is Rosie. (A Her / B. His)
2) ….. is Helen? Harry’s mother. ( A. Where / B. Who)
3) I go to school …. 8 o’clock. (A. in / B. at)
4) …… is this ball? Harry’s. (A. What / B. Whose)
5) Is it …… armchair? (A. an / B. a)
6) ….. is Derek? In the garden. ( A. Who / B. Where)
7) …… two books on my desk. (A. There is / B. There are)
8) Look. Julie …… a horse! (A. is ride B. is riding)
9) Can you give me two ……, please? (A. glasses / B. glass)
10) Look at the kangaroo. It …… a long tail. (A. have got / B. has got)
11) George …… pizza. (A. likes/ B. like)
12) My baby brother has got two small …… . (A. teeth / B. tooth)
13) Can a rabbit jump? Yes, …………. (A. it can / B. it cant )
14) ……… are you? Eighteen. (A. Who / B. How old)
15) What ….. doing? Watching TV. (A. you are / B. are you)
16) I don’t like …… . They are nasty! (A. mice B. mouse)
17) Can I have ……….. cake, please? (A. any / B. some)
18) I ……. like vegetables. Yuk! (A. don’t / B. doesn’t )
19) I visit my grandma …… Sundays. (A. on / B. in)
20) What do you do ………… the afternoon? (A. in / B. on)
№ 3 Communication. Read and choose. (20 marks)
1) What’s your name? A) This is Fiona B) I am Killian
2) Whose is this? A) Its Danny’s. B) Its Danny
3) Where’s my shirt? A) On your bed B) It is brown
4) What are you doing , Laura? A) She is driving a car B) I am playing with my toys.
5) What’s your favourite food? A) Sausages. Yum! B) Sausages. Yuk!