Итоговая контрольная работа по английскому языку 9 класс
Пояснительная записка
к годовой контрольной работе по английскому языку для 9 класса
Контрольная работа составлена на основании государственного образовательного стандарта общего образования в соответствии с рабочей программой по иностранному языку (английский язык) ООП ООО и предназначена для проведения промежуточной аттестации учащихся по английскому языку в 9 классе.
Цель контрольной работы – определение уровня усвоения учащимися учебного материала в ходе промежуточной аттестации, степени освоения ими знаний, умений и навыков, предусмотренных государственным образовательным стандартом по предмету.
Задачи:
1. Установить соответствие уровня общеобразовательной подготовки учащихся 9 классов по английскому языку требованиям ФГОС.
2. Определить достаточность уровня подготовки учащихся для успешного прохождения итоговой аттестации.
3. Оценить уровень и качество организации учебного процесса по английскому языку, определить необходимость внесения изменений условий преподавания предмета (содержание рабочих программ по предмету, УМК, средства и оборудование, уровень подготовки учителя, формы и методы обучения) для повышения качества образования.
При разработке заданий контрольной работы использовались:
http://www.fipi.ru/
https://www.eduniko.ru
https://vpr.statgrad.org/
https://english-study-cafe.ru/index.php/students/olimpiady/193-2018-07-22-11-29-03/1094-aud9-11-1
Работа состоит из 23 заданий. Ответом к каждому из заданий 1–10, является ответ-слово. Ответом к каждому из заданий 11–16 является выбранное цифра, которая по смыслу подходит для данного предложения. Ответом на задания 17 – 22 является грамматическая форма, правильный ответ - буква. Ответом к 23 заданию написание письма, соблюдая тему, наличие ответов на вопросы и задать вопросы своему другу, соблюдение требований колличества слов и структура письма.
Контрольная работа разрабатывалась, исходя из необходимости
проверки соответствия уровня сформированности иноязычной
коммуникативной компетенции выпускников требованиям нормативных
документов.
В таблице приведено распределение заданий по основным умениям и способам действий.
Распределение заданий работы по содержанию и видам умений и навыков
Проверяемые умения и навыки | Количество заданий | Максимальный первичный балл |
Аудирование: понимание в прослушанном тексте запрашиваемой информации (Б.) | 10 | 10 |
Чтение: понимание основного содержания Текста (Б.) | 5 | 5 |
Грамматические навыки (Б.) | 7 | 7 |
Лексико-грамматические навыки (П.) | 1 | 6 |
ИтогоЖ | 23 | 28 |
В работе содержатся задания базового и повышенного уровней сложности. Уровень сложности заданий определяется уровнями сложности языкового материала и проверяемых умений, а также типом задания.
Распределение заданий по уровням сложности
№ | Уровни сложности | Количество заданий | Максимальный первичный балл | Процент от максимального первичного балла |
1 | Базовый | 22 | 22 | 80 |
2 | Повышенный | 1 | 6 | 20 |
Итого: | 23 | 28 | 100 |
Каждое из заданий 1–6, считается выполненным верно, если правильно указана цифра или последовательность цифр. Каждое из заданий 7–12 считается выполненным верно, если правильно указано слово, задание 13-25 считается выполненным верно, если правильно указана грамматическая или лексическая формы, состоящие из одного или нескольких слов. Ответ на задания 13 – 25 считается неверным, если грамматическая форма содержит орфографическую ошибку. При этом допускается использование орфографической нормы американского варианта английского языка и слитное написание составных (аналитических) грамматических форм.
Полученные выпускниками баллы за выполнение всех заданий суммируются. Суммарный балл выпускника переводится в отметку по пятибалльной шкале.
Критерии оценивания 9 класс:
Таблица перевода баллов в отметки по пятибалльной шкале
Уровень достижения планируемых результатов | Недостаточный менее 33% | Пониженный 33-49% | Базовый 50-66% | Повышенный 67-81% | Повышенный 82-100% |
Отметка по пятибалльной шкале | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Первичные баллы | 0-8 | 9-12 | 13-16 | 17-21 | 22-28 |
Аудирование
https://english-study-cafe.ru/index.php/students/olimpiady/193-2018-07-22-11-29-03/1094-aud9-11-1
The woman says that her colleague likes the process of film-making.
True
False
Not stated
The man never drinks tea from plastic cups.
True
False
Not stated
The man thinks it’s important to find a place where he could feel at home.
True
False
Not stated
The man has never worked in a theatre.
True
False
Not stated
The woman says that many people in the film industry become bored with their work.
True
False
Not stated
The man says that his new film is coming soon.
True
False
Not stated
The Daughter was filmed in summer.
True
False
Not stated
In The Daughter the man plays a role of a Comanche.
True
False
Not stated
The man is Irish.
True
False
Not stated
The man thinks The Daughter is a western.
True
False
Not stated
Чтение
Прочитай текст, выбери правильный вариант ответа по тексту
St. Paul’s Cathedral
St. Paul’s Cathedral is situated in the City of London. It was designed by Sir Christopher Wren (1632s 1723) who was not only an architect but also one of the best geometers of his day, a mathematician and astronomer.
It took Wren 35 years to build the Cathedral which is the greatest of English Churches. It is considered to be a fine specimen of Renaissance architecture.
The Cathedral is 515 ft long and 180 ft wide. Its famous dome is the largest church dome in the world after St. Peter’s in Rome.
The Cathedral is Gothic in plan but the details are classic Renaissance. In one of the twin baroque towers there is one of the largest bells in the world, Great Paul, weighting 17, 5 tons.
Inside there is a wonderful mixture of architectural work, paintings, mosaics and statues which are monuments to generals and admirals who are buried there and among them admiral Nelson and the Duke of Wellington (under his command the army of the allies defeated Napoleon at Waterloo in 1815).
When Christopher Wren was 90 he was carried here once a year so that he could see his beautiful work. He himself is buried in the Cathedral. There is no monument to Christopher Wren but on his tomb in the centre of the Cathedral there is an inscription which reads: “If you seek a monument, look around”. The inscription is in Latin.
St. Paul’s Cathedral was partly destroyed in 1941 by a direct hit from bombs. After the war it was restored.
__________________
dome – купол
I. The text is about …
1) the interior of St. Paul’s Cathedral.
2) Sir Christopher Wren.
3) Renaissance architecture.
4) Christopher Wren’s masterpiece.
II. Complete the sentence according to the text.
In one of the towers of St. Paul’s Cathedral one can see …
one of the largest bells in the world.
the monument to Christopher Wren.
the tombs of Nelson and Wellington.
the largest church dome in the world.
III. Choose the right sentence.
St. Paul’s Cathedral was designed by Sir Christopher Wren who was not only an architect but also one of the best writers of his day.
The dome of St. Paul’s Cathedral is the largest church dome in the world after St. Peter’s.
The Cathedral is Gothic in plan but the details are baroque and classic Renaissance.
Christopher Wren is buried in St. Paul’s Cathedral, where there is a beautiful monument to him with an inscription in Latin.
IV. What explain the inscription: “IF you seek a monument, look around”?
Christopher Wren needed no monument but his beautiful work - St. Paul’s Cathedral.
Christopher Wren is buried there (there is a grave of his in St. Paul’s Cathedral).
There are many remarkable things in the Cathedral to look at.
In the Cathedral there are many monuments to famous people.
V. Arrange the sentences according to the text.
1) Christopher Wren was carried here once a year.
2) St. Paul’s Cathedral was restored after World War II.
3) It took Wren 35 years to build the Cathedral.
4) Great Paul weight about 17, 5 tons.
1) 4, 3, 2, 1 2) 3, 1, 2, 4 3) 3, 4, 1, 2 4) 1, 4, 3, 2
Лексико-грамматические задания
Выберите правильный вариант ответа:
My brother _____ (to go) to the youth club every Thursday.
go b) goes c) to goes
I _____ (to see) a woman yesterday. I think I know her.
а)see b) seed c) saw
____ Penny come back next week?
а)will b) - c) will be
The plane _____ (to take off) at 07:00 a.m. and _____ (to land) at 11:00 a.m.
а)takes off, lands b) will take off, will land c) take off, land
What _____ your opinion about this new article?
а)are b) do c) is
It ____ (to be) very difficult test. I ______ (to look up) many words in dictionary.
а)was, looked up b) were, looked up c) was, was looking up
George’s father______ (to come) to us the day before yesterday.
а)come b) comed c) came
Письмо
Ты получил письмо, напиши ответ, соблюдая все правила написания письма личного характера.
You have received a letter from your English-speaking pen friend, Kate.
…We often travel as a family. Dad enjoys seeing new places and Mum likes buying souvenirs. And she's not the only one! The souvenir business is doing really well in some countries!…
…Why do people buy souvenirs when they travel? What's the best souvenir to bring back in your opinion? What place would you like to visit?…
Write her a letter and answer her 3 questions.
Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.
Ответы Аудирование
True, Not Stated, True, False, True, True, Not Stated, False, True, False,
Ответы Чтение
41213
Ответы Лексико-грамматические упражнения
ВСААСАС
Письмо (вариант ответа)
Hi Kate,
Thanks for your message. I like travelling with my family too. Holidays with them are always fun.
In your email you asked me about souvenirs. I think people buy souvenirs to enjoy things from this place and remember their holidays. In my opinion, the best souvenir is a magnet or a statuette. I enjoy having this thing in plain sight.
You also asked me about visiting another country. Resently I read about Iceland. Climate in this country is severe, but still Iceland is very attractive to tourists. People there are friendly and welcome guests. Also, Iceland is famous for its hot springs. It would be very interesting to visit Iceland.
Write back soon. Best wishes, Nastya.