Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 5 класса (УМК Spotlight)
Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа № »
РАССМОТРЕНО | СОГЛАСОВАНО | УТВЕРЖДАЮ |
Протокол № ______ | Зам. директора по УВР | Директор МАОУ «СОШ № » |
Руководитель ШМО учителей иностранного языка __________________ | ____________________ «___»___________ 2020г. | ____________________ |
«___»___________ 2020г. | | |
Материалы
промежуточной итоговой аттестации обучающихся
по учебному предмету «Иностранный язык»
5 класc
Учителя:
г. 2020
Пояснительная записка
к экзаменационному материалу
для проведения промежуточной итоговой аттестации обучающихся
по учебному предмету «Иностранный язык» в 5 классе
Программа | Примерные программы по учебным предметам. Иностранный язык.5-9 классы. – 2-е изд.-М.:Просвещение, 2010. (Стандарты второго поколения) Английский язык Spotlight. Рабочая программа курса английского языка. 5-9 классы. Апальков В.Г.– М.: Просвещение, 2016 Рабочая программа по английскому языку 5 класса 2019-2020 уч.г. |
Учебник | Spotlight 5 класс, Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, О.Е.Подоляко.-М.:»Просвещение» |
Количество часов по программе | 3(102) |
Уровень подготовки обучающихся | базовый |
Форма проведения | контрольная работа |
Продолжительность промежуточной аттестации | 45 минут |
Дополнительные материалы и оборудование | - |
Методические пособия, использованные при разработке экзаменационных материалов | Контрольные задания к УМК «Spotlight» для 5 класса, Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, О.Е.Подоляко.-М.:»Просвещение» |
Описание экзаменационного материала
Экзаменационный материал охватывает содержание курса иностранного (английского) языка 5 класса. Контрольная работа содержит письменную часть из четырех разделов: «Аудирование», «Чтение», «Грамматика и лексика» и «Письмо».
В разделе «Аудирование» проверяется способность понимать основное содержание прослушанного текста, в «Чтение» – способность понимать основное содержание прочитанного текста.
В разделе «Грамматика и лексика» проверяются знания сочетаемости лексических единиц, способность выбирать подходящее слово на основе контекста, владение основными лексическими единицами в рамках изученных тем; способность строить грамматически верные предложения, употребляя нужную грамматическую форму в зависимости от контекста.
В разделе «Письмо» - умение писать электронное письмо зарубежному другу.
Экзаменационный материал представлен заданиями контрольной работы.
Общее количество заданий – 5.
Задания 1,2,3 с выбором ответа, 4,5 – с развернутым ответом.
Текст экзаменационного материала прилагается (Приложение 1)
Приложение 1
Промежуточная аттестация. Контрольная работа по английскому языку.
5 класс
I variant
Listening
1. Listen to two friends talking in a house and circle True or False.
There is a fireplace in the living room.
True False
The kitchen is big.
True False
David’s bedroom is next to his brother’s.
True False
The dog is playing in the garden.
True False
The dog has got black fur.
True False
Dan wants to listen to music.
True False
Reading
2. Read the postcard and mark the sentences T (true), F (false) or DS (doesn’t say).
The country house is one hundred years old.
Olga’s bedroom has got its own bathroom.
It’s hot.
Olga’s grandpa is a good cook.
Monopoly is Olga’s favourite game.
Olga’s grandma is decorating the house for a party.
Grammar and Vocabulary
Choose the correct item.
1. Bill ……his homework in his room.
A do B does C doing
2. Jane and Polly ……in the same class.
A is B isn’t C are
3. David has got a new ….. in his kitchen.
A cooker B wardrobe C washbasin
4. My mum washes the dishes in the …… .
A washbasin B bath C sink
5. Tim’s a good student. He’s ……. .
A noisy B clever C naughty
6. Mark makes me laugh. He’s so …. .
A funny B noisy C naughty
7. Whose house is that? It’s …… house.
A Katies’ B Katie C Katie and Jack’s
8. Will you come sailing with me? No, I …… .
A will B don’t C won’t
9. Put ….. your scarf and gloves. It’s cold today!
A away B on C in
10. Mr Williams ia a ….. . He always delivers our letters.
A taxi driver B postman C baker
4. Put the verbs in brackets into the Present Simple or Present Continuous.
Let’s go for a walk. The sun …….(shine).
John is in his room. He ……(listen) to music.
Daniel …….(go) surfing every Sunday.
Nathan …..(play) the piano when ha wants to relax.
…….(it/ not rain) at the moment.
…….(you/ speak) English?
Luke and Jane …. (not/ ride) their bikes to school every day.
Once a week we ….(have) dinner at a restaurant.
I ……(wait) for Nina right now.
Writing
5. Write an email to a new friend about yourself.
Answer these questions.
What’s your name?
How old are you?
What nationality are you?
What is your favourite subject?
What is your home like?
How many people are there in your family?
Have you got a pet?
What do you usually do at weekends?
What do you usually eat for breakfast?
Keys:
1.
1. true 2. false 3. true 4. true 5. false 6. true
2.
1. DS 2. T 3. F 4. DS 5. DS 6. T
3.
1. B 2. C 3. A 4. C 5. B 6. A 7. C 8. C 9. B 10. B
4.
1. is shining 2. is listening 3. goes 4. plays 5. it isn’t raining 6. do you speak 7. don’t ride
8. have 9. am waiting
Tapescript
Промежуточная аттестация. Контрольная работа по английскому языку.
5 класс
II variant
Listening
1. Listen to two friends talking in a house and circle True or False.
There is a fireplace in the living room.
True False
The kitchen is big.
True False
David’s bedroom is next to his brother’s.
True False
The dog is playing in the garden.
True False
The dog has got black fur.
True False
Dan wants to listen to music.
True False
Reading
Read the postcard and mark the sentences T (true), F (false) or DS (doesn’t say).
1. The country house is one hundred years old.
Olga’s bedroom has got its own bathroom.
It’s hot.
Olga’s grandpa is a good cook.
Monopoly is Olga’s favourite game.
Olga’s grandma is decorating the house for a party.
Grammar and Vocabulary
3. Choose the correct item
There is a painting …. the wall.
A on B in C to
2. Miss Smith has got …..atlas on her desk.
A a B an C two
3. Hi David. …….are you from?
A When B Who C Where
4. My mum washes the dishes in the …… .
A washbasin B bath C sink
5. This is my house. It belongs to ….
A my B me C them
6. Yes, there ….five rooms in my flat.
A is B aren’t C are
7. Patty and I are twins. ….. birthday is on 6th May.
A Us B Our C My
8. Mr Williams is a ….. . He always delivers our letters.
A taxi driver B postman C baker
9. We haven’t got ….. milk in the fridge.
A any B some C a
10. « Would you like to come fishing with me?» - No, thanks! It’s …….
A exciting B boring C enjoyable
4. Put the verbs in brackets into the Present Simple or Present Continuous.
Let’s go for a walk. The sun …….(shine).
John is in his room. He ……(listen) to music.
Daniel …….(go) surfing every Sunday.
Nathan …..(play) the piano when ha wants to relax.
…….(it/ not rain) at the moment.
…….(you/ speak) English?
Luke and Jane …. (not/ ride) their bikes to school every day.
Once a week we ….(have) dinner at a restaurant.
I ……(wait) for Nina right now.
Writing
5. Write an email to a new friend about yourself.
Answer these questions.
What’s your name?
How old are you?
What nationality are you?
What is your favourite subject?
What is your home like?
How many people are there in your family?
Have you got a pet?
What do you usually do at weekends?
What do you usually eat for breakfast?
Keys:
1.
1. true 2. false 3. true 4. true 5. false 6. true
2.
1. DS 2. T 3. F 4. DS 5. DS 6. T
3.
1. A 2. B 3. C 4. C 5. B 6. C 7. B 8. B 9. A 10. B
4.
1. is shining 2. is listening 3. goes 4. plays 5. it isn’t raining 6. do you speak 7. don’t ride
8. have 9. am waiting
Tapescript
Критерии оценивания задания «Письмо».
Критерий | 2 балла | 1 балла | 0 балл |
Cодержание текста | В электронном письме отражены все девять единиц информации | В эл.письме отражено не менее 6 единиц заданной информации | В эл.письме отражено 5 и менее единиц информации |
Организация (структура, наличие элементов и др.) | В структуре письма присутствуют все элементы | В структуре письма есть 1-2 отклонения от заданной структуры письма | В письме есть более 2 отклонений от заданной структуры письма |
Языковое оформление (количество лексических / грамматических / орфографических ошибок) | Грамматических ошибок нет. В тексте может встречаться не более одной орфографической и лексической ошибки | В тексте может встречаться не более одной грамматической ошибки и не более двух орфографических или лексических ошибок | В тексте встречаются две и более грамматические ошибки, а также более двух лексических или орфографических ошибок |
Критерии оценок:
37 - 33 балла – оценка «5» (100% - 91%)
32- 25 баллов – оценка «4» (90% - 70%)
24 - 18 баллов – оценка «3» (69% - 50%)
17 – 0 баллов – оценка «2» (49% - 0%)