12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Котлова В.С.51
0

Лексико-грамматический практикум по теме «Travelling and Tourism»

Проект учебного занятия по учебному предмету «Иностранный язык (Английский)»

Тема занятия: Лексико-грамматический практикум по теме «Travelling and Tourism»



Составитель: Котлова Вера Сергеевна

Должность: преподаватель


Цель:

развитие коммуникативной компетенции учащихся на основе изученных лексических единиц, речевых клише и грамматических структур по теме «Travelling and Tourism»;

развитие информационной компетенции учащихся путем использования дополнительных информационных источников с целью получения необходимых данных для выполнения заданий по теме «Travelling and Tourism»;

развитие общекультурной компетенции путем изучения особенностей культур, общественных явлений и традиций в разных странах;

развитие учебно-познавательной компетенции наряду с навыками самооценки и самопроверки при работе с аутентичным текстом.

Тип занятия: урок закрепления пройденного материала

Вид занятия: практическое занятие

Методы (приемы) обучения:

1. устный (проведение фронтального опроса с целью организации текущего контроля)

2. наглядный (работа с изображениями с целью восприятия информации в распространенных коммуникативных ситуациях)

3. практический (выполнение упражнений для закрепления пройденного материала)

Учебно-методическое обеспечение занятия:

Технические средства обучения: компьютер

Наглядные пособия: раздаточный материал с текстом, с изображениями.

При планировании занятия учтены  все структурные элементы и этапы:

1) Организационный этап;

2)Проверка домашнего задания;

3) Фонетическая зарядка;

4) Постановка цели и задач урока;

5) Фонетическая зарядка (работа с новыми лексическими единицами);

6) Первичное усвоение новых знаний;

7) Первичная проверка понимания;

8) Первичное закрепление;

9) Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению.

10) Рефлексия (подведение итогов занятия, выставление отметок).

Ход занятия

Good afternoon, students! I hope you are all feeling nice.

Let me see if everyone is here. Are you all here today?

 We are beginning our lesson. How did you get on with your homework? Did you find it difficult?

I am glad to see that everyone has done the homework well today. I am going to take your exercise books at the end of the lesson for checking your homework.

I’ll mark them and give them back next time.

All right, guys, let’s get down to work.

Today we will continue to work with the unit «Travelling and Tourism».

Do you like to travel?

What places of interest would you like to visit?

Have you ever arranged the journey?

What is the most convenient way of traveling?

Let’s get down to exercises.

Ex.1. Read and translate the words and expressions. Use the words and expressions in the sentences.

get to,  arrive in, take a taxi, get on the plane, luggage, leave, plane ticket, flight, travel agent, departure


Let’s see if you’ve done.

Ex.2. Work in mini-groups and fill in the table with places of interest under the following headings:

Phuket, Stonehenge, Beijing, Hoi An, Bali, Mont Saint-Michel, Nuwara Eliya, Disneyland, Sarawak, Kuala Lumpur, Agra, Santorini, Trolltunga.

Asian

European







Let’s see if you’ve done. Compare the result with your groupmates.

Let’s move on to the next exercise.

Ex.3. Fill in the table.

Travelling

Advantages

Disadvantages

by car



by plane



by ship



by train



Well-dones!

Let’s move on to the next exercise. Now everybody works individually. The exercise is to be done in written form.

Ex.4.

Pronounce the words in the box below.

broaden outlook — расширять кругозор

understand other culture — понять другую культуру

an experienced traveller — опытный путешественник

plan everything carefully — все тщательно планировать

arrange the journey — организовать путешествие

arrange for us an accomodation — организовать проживание

offer a wide range of activities — предлагать широкий выбор разных видов отдыха

remote places — отдаленные места

scenic routes — живописные маршруты

Paris [‘pærɪs] — Париж

the Eiffel Tower [ˌaɪf(ə)l ‘tauə] — Эйфелева башня

Champs Elysees  [ʃɒnz ə ˈliːzeɪ] — Елисейские поля (известная улица в Париже)

2) Reconstruct the text. Read and translate it.

A. And this was the beginning of my problems. I woke up too late. I got to the airport and I saw that I hadn’t taken my passport. I took a taxi home and then back to the airport. I was very upset. I got on the plane. When I came to France, people at the airport told me that my luggage was in China. I didn’t have my clothes. I didn’t have my books. I didn’t have anything.

B. That was too much for me. I decided to leave Paris and go back to England. I phoned my friends in London, asked them to send me some money and I bought a plane ticket for the next flight. Finally, I was back home. When I arrived the travel agent informed me that my luggage was in Paris.

С. When I came to the hotel, they didn’t have a room for me because I hadn’t arrived on time. I went to another hotel where I could spend the night. The night was really hot and the air conditioning was broken. I couldn’t open the window because there was a very busy street outside and the noise was awful.

D. Next day I decided to go to see Paris. When I left the hotel I went straight to see the Eiffel Tower. Before I got there a man came to me and pulled out a gun. He took all the money I had on me.

E. It all started in the morning two months ago. I always wanted to see Paris, the cafes, the Eiffel Tower and Champs Elysees. So I bought a plane ticket to Paris and waited for the day of departure.

3) Read and translate the text.

Let’s see if you’ve understood. Is everything clear?

Good for you. You seem to have understood the topic very well.

For the last thing today, let’s do the following exercise.

Ex 5. Answer the following questions.

Do you like to travel?

What places of interest would you like to visit?

Have you ever arranged the journey?

What is the most convenient way of traveling?

Which is the quickest way of traveling?

What countries have you already been to?

What countries you haven’t travelled yet?

What country would you like to visit most of all? Why?

I’m afraid it’s time to finish now.

Collect your copybooks please.

I’ll mark them and give them back next time.

For your homework you are to do the next task.

Ex.6. Write a short essay «Advantages and disadvantages of travelling by car/ship/air/train»

Thank you for attention. Have a nice day! Bye-bye!


Литература и используемые электронные источники

Planet of English, Английский язык для учреждений СПО, Безкоровайная Г.Т., Соколова Н.И., 2017;

Michael Vince with Paul Emmerson, Macmillan, 2003;

https://7esl.com/classroom-english-teachers/

https://nsportal.ru/







Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.