План урока "Мой город- Междуреченск"

1
0
Материал опубликован 1 December

Мой город-Междуреченск

Цели урока:

формирование коммуникативной компетенции учащихся.

расширение кругозора учащихся.

Задачи:

Обучающие:

закрепить лексический материал по теме “Мой город”;

продолжить формировать навыки чтения, аудирования, устной и письменной речи учащихся;

Развивающая:

способствовать развитию интеллектуальной, эмоциональной, мотивационной сферы личности учащегося;

Воспитательная:

воспитание любви к родному городу, внимательности и активности учащихся на уроке.

Иллюстративный материал: презентация Microsoft Power Point, фильм «Междуреченск» Оборудование:

Интерактивная доска

Проектор

Компьютер

Структура урока:

I. Организационный момент.

II.Фонетическая зарядка.

III. Закрепление лексического материала.

IV. Контроль орфографических знаний.

V. Отработка навыков устной речи.

VI . Подведение итогов урока.

VII. Объяснение домашнего задания.

Ход урока

I. Организационный момент.

Teacher: Hello, everybody! I’m glad to see you.

(на интерактивной доске появляется слайд с изображением города Междуреченска)

Pupils:

Hello, hello, hello to you
Hello, hello we are glad to see you too.

Teacher: Friends, look out of the window. It’s sunny today. And it’s a beautiful day today, isn’t it? And I hope our lesson will be also sunny and beautiful because we are going to play, to do many interesting exercises and to speak about our native town. And I have a surprise for you.

So, welcome to our lesson “Our native town”.

(на интерактивной доске появляется слайды с видами родного города)

II.Фонетическая зарядка.

Teacher: Let’s practice our tongues. Look at the blackboard, please. Here are some words. Listen to me and repeat after me.

Practice:

[ w ] – we, swimming pool, swim;

[ I ] – live, million, big;

[ u ] – pool, cartoon, zoo;

[ r ] – river, bridge, restaurant, write;

[ ŋ ] – looking, eating, buying, having.

(учащиеся хором, а затем по одному проговаривают звуки и слова)

III. Закрепление лексического материала.

Teacher: Now our tongues are ready for the lesson. What is your native town?

Pupil 1: My native town is Mezhdurechensk.

Teacher: What is your native town?

Pupil 2: My native town is Mezhdurechensk too.

Teacher: Good, and today we’re speaking about our native town – Mezhdurechensk. But first, let’s remember what is there in our town. Look at the screen and tell me what is it?

(на интерактивной доске появляются фотографии с видами родного города, учащиеся смотрят на экран и называют эти достопримечательности )

Teacher: Well done, my friends! And now it’s time to read your works. Let’s listen!

(учащиеся читают свои сочинения на тему «Междуреченск-66»)

Teacher: Nice! Listen to the next task. Look at the screen.

(на интерактивной доске демонстрируется фрагмент фильма «Междуреченск»)

Teacher: The next task. Finish the sentences:

You eat food at …

You see animals at …

You buy fruits at …

You watch films at …

You buy books at ….

IV. Контроль орфографических знаний.

Teacher: Now we are going to play our favourite game “Bingo”. First, take the cards and fill in the gaps.

(Игровые карточки для лото изготавливаются в нескольких вариантах, в зависимости от числа учеников. Пример такой карточки приведён ниже)

Sw…mming p…ol

Cin…ma

Hosp…tal

Ma…ket

Resta…rant

Muse…m





Teacher: Now, listen to the meaning of some words and cross them out in your cards as you hear their meanings. Listen to me very attentively.

It’s a place where you can watch a film or a cartoon. (a cinema)

It’s a place where you can have lunch or dinner. (a restaurant)

It’s a place where you can buy fruits or vegetables. (a market)

It’s a place where you can see the doctor. (a hospital)

It’s a place where you can swim. (a swimming pool)

It’s a place where you can find old things. (a museum)

(в своей карточке каждый ученик зачеркивает слово, как только услышит его объяснение, ученик, который раньше других зачеркнул все слова является победителем, но все учащиеся сдают свои карточки на проверку)

Teacher: Hand in your cards.

V. Отработка навыков устной речи.

Teacher: Now let’s talk about our native town – Mezhdurechensk. Try to answer my questions:

Is Mezhdurechensk a big or small town?

Are there lots of shops and restaurants?

Is there a cinema?

Is there a church in Mezhdurechensk?

What is your favourite place in Mezhdurechensk? Why?

(учащиеся отвечают на вопросы учителя)

Teacher: Look at the blackboard and make up sentences.

(на доске записаны слова, необходимо составить предложения)

Make up sentences:

My, is, native, Mezhdurechensk, town.

It’s, town, in, a small, Russia.

In, Mezhdurechensk, a lot of, there are, shops and restaurants.

a cinema, there is, and, a museum, too.

And, a park, there is, a river.

favourite, place, in, Mezhdurechensk, the cinema, is, my.

is, beautiful, Mezhdurechensk, a town.

(учащиеся составляют из слов предложения)

Teacher: Well done! Now, please tell me about Mezhdurechensk. Your first sentence should be: “My native town is Mezhdurechensk …и т.д.”

(учащиеся по желанию рассказывают о Междуреченске; в это время на экране демонстрируется слайд с видами города)

VI. Подведение итогов урока. Выставление оценок.

Teacher: Our lesson is coming to the end. Do you like our lesson? I like our lesson too. You were the best and worked hard. Thank you for your work. Your marks are …

VII. Объяснение домашнего задания.

Teacher: At home you should do your creative work. Draw a picture of your favourite place in Mezhdurechensk and write some sentences about it.




К разработке урока прилагается:


1. Презентация Microsoft Power Point;

2. Фильм «Междуреченск»




https://disk.yandex.ru/d/fPU6qtfh2_7iSg
























в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.