12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Терехова Елена Фёдоровна31
3

План-конспект урока английского языка на тему «Сколько стран, столько и традиций» (5 класс)

Терехова Елена Фёдоровна, учитель английского языка ГБОУ школа №1547, г. Москва

План-конспект урока английского языка в 5 классе по теме: «Сколько стран, столько и традиций»

Дата проведения: ____________

УМК «English 5» И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева, Москва, "Просвещение", 2021


Урок 5 класс "Сколько стран, столько и традиций" АЯPPTX / 56.32 Мб

Тип урока: Урок-закрепление страноведческой направленности

Цель:

Учебный аспект:

- научить учащихся моделировать речевую ситуацию, используя лексику по теме;

- повторить и обобщить использование страноведческого материала в речевой деятельности;

- овладевать всеми видами речевой деятельности в учебных ситуациях.

Развивающий аспект:

- формирование способности к сравнению и сопоставлению, к формированию выводов из прочитанного и услышанного, развитие речевых действий с помощью подбора выражений и слов, адекватных ситуации.

Воспитательный аспект:

- повышать интерес к культуре и традициям стран изучаемого языка;

- воспитывать культуру языкового общения, уважительного отношения друг к другу, умение внимательно слушать собеседника.

 

Планируемые результаты

Личностные:

- развитие творческих способностей детей;

-формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию;

- формирование коммуникативной компетенции в общении со сверстниками.

Метапредметные:

- развитие умений исследовательской деятельности;

- развитие организационных умений, включая умение планировать свою деятельность.

Предметные:

- повторить и обобщить страноведческий материал, изученный в предыдущем и текущем году;

- познакомиться с различными праздниками в англоговорящих странах;

- рассказать о знаменитых людях в разных странах.

 

Языковой материал: страноведческий материал (Великобритания, США, Россия)

Формы работы: индивидуальная, парная, фронтальная.

Оборудование: презентация к уроку

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Материал

Приветствие.

Good morning, my dear children. I'm very glad to see you today. Today we shall review our topic “So many countries, so many customs”.

Приветствуют учителя, настраиваются на работу.

 

Опрос.

The first part of our lesson is a quiz. You have to answer my questions. Be ready to correct your classmates’ answers.

Questions.

What is the largest country in the world?

Who founded the capital of Russia?

Is the Volga the longest river in Russia?

What are the colours of the Russian flag?

Where is Russia situated?

When did William the Conqueror come to England from France?

When was the Great Fire of London?

Who built the Tower of London? Why?

Where does the King of Great Britain live?

How do people call the flag of Great Britain?

Who discovered America?

What is the capital of America?

Who was the first president of the USA?

How many stars are there on the American flag? Why?

Учащиеся отвечают на вопросы, корректируют ответы одноклассников.

Слайд 1 презентации.

Обобщение страноведческого материала.

Thank you for your answers. Now I want you to remember the way people celebrate holidays in different countries. You read the text about holidays in different countries at home. Now you will listen to my stories and name the country and the tradition.

Учащиеся слушают тексты и называют праздники в разных странах.

См. приложение 1.

Иллюстрации - слайд 2.

Развитие навыков устной речи.

Now you can see the pictures and the names of the cities. You will have to match the picture of an interesting place and the name of the city.

Task.

London - St Paul’s Cathedral, The Tower of London;

New York - The Statue of Liberty, skyscrapers;

Washington D.C. - the Capitol, The White House;

Moscow - the Tretyakov Gallery, Red Square;

St Petersburg - The Hermitage, The monument to Peter the Great.

Дети сопоставляют достопримечатель-

ности и города.

Слайд 3.

Who can tell us some words about these places of interest? Be ready to continue your classmate’s answer.

Ученики рассказывают о достопримечатель-

ностях городов.

 

Описание известных людей из разных стран.

It’s time to describe the famous people of different countries. We read about them at the previous lesson and I asked you to prepare some new facts of their biographies. You can see their portraits on the board. Please, tell us some words about these people. The others should be attentive and ready to add some information.

Task.

Lomonosov; Cook; Gagarin; Washington.

Учащиеся рассказывают приготовленные ими новые факты биографии знаменитых людей.

Слайд 4.

Работа с лексическим материалом.

Now the task for you is to find and write the missing letters in the words. Write them down in your exercise-books.

Task.

C_v_ _r;

P_ _c_ _es;

S_ _r c_ _ _m;

H_ _ _y;

S_ _e_ _i_ t;

S_ _c_ _h_p;

C_ _ _om_;

Sc_ _n_ _f_ _;

V_ _l_ _e;

Check up your answers on the board.

Ученики разгадывают слова и записывают их в тетради.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проверка ответов.

Слайд 5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 6.

Подведение итогов и объяснение домашнего задания.

Thank you for your work, children. You were so active today. We spoke about different countries, their draditions, customs, holidays and famous people and repeated our new words on the topic. So your marks are: ... Your home task is HR6. The lesson is over. See you tomorrow. Goodbye!

Учащиеся записывают домашнее задание и прощаются с учителем.

 

 

 

 


 


 

 

Приложение 1.

Listening.

1) This holiday lasts for a week. During this week people always cook pancakes. People celebrate it at the end of February or at the end of February or at the beginning of March. During this holiday they celebrate the end of winter and the beginning of spring.

Answer: Maslenitsa, Russia.

2) Children go out into the streets on the 5th of November with figures like scarecrows. They stand in the streets and squares asking for the usual “Penny for the Guy”. Then they buy fireworks and burn the guy on the bonfire.

Answer: Great Britain, Guy Fawkes Day.

3) The members of each family do a big cleaning up on this holiday. When the house is clean they all sit round and watch television. On the television or radio you can hear 108 bells. People eat the special food and drink rice wine during the meal.

Answer: Japan, New Year.

4) People celebrate this holiday on the last Thursday of November. It is one of the most important days of the year. People go to the church and families come together. They decorate their houses with the fruit and flowers of autumn and prepare traditional food: roast turkey, potatoes and pumpkin.

Answer: The USA, Thanksgiving day.

5) On July 4th 1776 this country became independent from England. It was the begging of a new life. Families and friends celebrate this day. People send cards and decorate their houses. Parents tell their children that Santa Claus will come to their houses at night and leave presents for them.

Answer: America, England, Christmas.

6) People invite their friends to their houses on this holiday. When the clock begins to strike 12, the head of the family goes to the entrance door, opens it wide and holds until the last strike. Then he shuts the door. People call the Eve of this holiday “Hogmanay”.

Answer: Scotland, New Year.

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.