Тест по хакасскому языку за курс 4 класса
Тесты по хакасскому языку - 4 класс, за учебный год
1.Вставить пропущенные долгие гласные буквы в следующих словах. (Узун гласнайлыг состi таныхта)
а) ко_к тигiрде
б) чи_т хыс
в) ку-н чарытча
г) у_ртун айы
2.Указать имена существительные дательного падежа. (Пирiлгi падежте турчатхан состернi таныхта) .
а) хулахха, порiктi, олганнар, уучаа
б) чирде, чахайахха, школанын, магаа
в) киикке, iчее, пуурге, тогысха
г) потхы, порiкке, пичемнен, отты
3.Из данных имён существительных составить сложные имена существительные. (Пу состернен пiрiккен хадыл состер пудiрiп, пас сал).
а) пу кун __________________
б) торыг ат ________________
в) улуг iчем ________________
г) хызыл хат _______________
4.Указать глаголы множественного числа. (Коп сандагы состернi тап, козiт):
а) угренчебiс, чуртапчалар, ойнапчабыс, коргезер
б) угренчелер, сыйлапчалар, орiнчелер, хайнапчалар
в) онненчеткен, чоохтасча, тогынарга, хынчабыс
г) угренчем, ырлапчабыс, чуртапча, чоохтазыг
5.Заполнить таблицу. Выполнить морфологический разбор следующих глаголов. (Идiлiстернi таблица хоостыра узур).
Угренчелер, тогынчабыс,одырча, jсчезiн, кjрербiс.
Глагол-Идiлiс |
Корень слова-оонi |
время-Тус хозымы |
Лицо-Сырай хозымы |
Спряжение-Сырай, саны |
6.Найти глаголы неопределённой формы. (Идiлiстiн итiрбинчеткен формадагы состерiн тап, козiт)
а) нанминчам, кисчезiн, турыбыстым
б) парбинчазын, салгабыс, хынминчам
в) хынминчазын, киртiнминче, чойырхабинча
г) китiнминче, тiпчелер, суулабинчадыр
7.Отметить синонимы к прилагательному надёжный (iзестiг состiн синонимнерiн табынар).
а) артых, сымдах, орчiлiг
б) киртiстiг, сын, пирiнiстiг
в) сын, хатыг, морсымныг
г) сымдах, тузiмнiг, чахсы
8.Данные числительные написать словами. (Пирiлген сан числительнайларын состернен пазып, путкен ондайлары
хоостыра полiктерге чар): 1999,1945,2012,15, 60, 1,9.
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
9.К каждой картинке написать подходящие наречия. (Хоосха килiстiре наречиелер пазып, чоохтаглар пас. Хоосты адап сал).
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
10.Описать этого весёлого зверька. Подписать части его тела. (Пу орчIлIг анычахты килiстiре адап сал. Анын пудIзIненер па).
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________