Проверочная работа по английскому языку за курс 4 класса
Всероссийский конкурс на лучшую методическую разработку «Проверочная работа по английскому языку»
Пояснительная записка к лексико-грамматическому тесту по английскому языку за курс начальной общеобразовательной школы (итоговый тест для учащихся 4 класса)
Данный итоговый тест «Проверочная работа по английскому языку» составлен с учетом требований таких программных документов, как ФГОС, «Примерные программы начального общего образования» и «Планируемые результаты начального общего образования». Целью проведения итогового теста является объективная оценка качества знаний учащихся, приобретенных ими за курс английского языка в 4 классе.
Инструкция к выполнению каждого задания дается на русском языке, т. к. чтение инструкции не должно создавать дополнительной сложности для учащихся. Пользоваться словарем во время выполнения теста не разрешается. В качестве системы оценивания предлагается воспользоваться таблицей, предложенной ниже (в конце теста). Тестовых заданий: 8. Задание 8 – повышенной сложности. Максимальное количество баллов: 100. Максимальное по каждому заданию указано в задании. Время на выполнение – 45 мин. Учебник «Spotlight 4. Английский в фокусе» Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс.
Ответы к заданиям занесены в таблицу после теста.
Итоговый тест
для учащихся 4 класса
Найдите слово с общим значением для каждой строчки и запишите его.
Sports weather family months seasons
1._________: dad, mum, sister, grandma, grandpa
2 ._________: rainy, sunny, cold, windy, cloudy
3. _________: winter, spring, summer, autumn
4. _________: hockey, tennis, basketball, football
5. _________: July, September, May, June
Score: _________/ 5
Вставьте пропущенный глагол to be: is или are.
1. There …. a teacher in the classroom.
2. There …. teachers in the classroom.
3. There …. a lot of flowers in the garden.
4. There ….. a small picture on the wall.
5. There ….. a beautiful girl in the street.
Score: _________/ 5
3. Соотнесите глаголы 1 и 2 формы в Past Simple. Запишите ответы (к каждому слову соответствующую букву a - j) в таблицу ниже.
1) 1. meet 2) 2. make 3) 3. come 4) 4. eat 5) 5. be 6) 6. write 7) 7. go 8) 8. draw 9) 9. take 10. become |
a) came b) was/ were c)took d) made e) met f) drew g) wrote h) ate i) became j) went |
- 2) - 3) - 4) - 5) - 6)- 7) - 8) - 9) - 10)- |
Score: _________/ 10
4.Составьте из предложенных слов предложения и запишите их.
1. play, basketball, didn’t, Sue, yesterday
____________________________________________________________
2.Mike, his, father, Did, help?
____________________________________________________________
3. I, ride, bike, my, will, tomorrow.
____________________________________________________________
4. mum, My, work, the, will, garden, in, next, week.
____________________________________________________________
5. didn’t, watch, He, a film, last night.
____________________________________________________________
Score: _________/ 10
5. Раскройте скобки. Поставьте прилагательные в сравнительную или превосходную степень.
1. Susan is the ____________(good) pupil in our class.
2. Mike is ____________(old) than Tom.
3. Whales are ____________ (big) than dolphins.
4. The book is _____________________ (interesting) than the film.
5. A monkey is ___________________(funny) than a parrot.
Score: _________/ 15
6. Выберите правильную форму глагола. Обведите соответствующую букву.
1. My mum … shopping yesterday.
a) will go b) goes c) went
2. Сhildren … football every day.
a) play b) played c) will play
3. I like to … TV in the evening.
a) watch b) watched c) will watch
4. I … the story next week.
a) wrote b) will write c) write.
5. Does he … with your friends every day.
a) play b) plays c) will play
Score: _________/ 15
7. Прочитайте текст. Выполните задания.
I have a friend. His name is Nick. He is only seven years old. But he goes to school. Every day he has three 1)... .The first lesson is 2)… . Nick and his classmates count pens and pencils. In the 3)… lesson they learn poems 4)… . Art is Nick’s 5) … lesson. He can draw very well. At 12 o’clock they 6) … lunch.
1. Вставьте пропущенные слова.
a) favourite, b) by heart, c) second, d) Math, e) have, f) lessons |
1) - , 2) - , 3) - ,4) - , 5) - , 6) - |
2. Закончите предложения, выбрав один вариант из трёх предложенных. Обведи соответствующую букву.
1. Every day Nick goes… .
shopping
to the country
to school
The first lesson is … .
Art
Math
English
3. He can … very well.
draw
write
dance
3. Ответьте на вопросы. Ответы запишите.
How old is Nick?
____________________________________________________________
How many lessons does he have every day?
_______________________________________________________________
What do pupils do in the Math lesson?
______________________________________________________________
What is Nick’s favourite lesson?
______________________________________________________________
When do they have lunch?
_______________________________________________________________
Score: _________/ 30
8. Заполни анкету для занятий в кружке английского языка.
1. Name _________________________________________________________
2. Age ____________________________________________________________
3. Favourite subjects: I like ________________________________________
4. Your hobby: I like to _____________________________________________
5. What do you like to do in your English lessons?
I like to_____________________________________________________
Score: _________/ 10
90 - 100 |
66 - 89 |
51 - 65 |
<50 |
Very good! |
Good! |
OK! |
Try again! |
Ответы:
№ задания |
|
|
family weather seasons sports months |
2. |
1. is 2. are 3. are 4. is 5. is |
3. |
1. e) 2. d) 3. a) 4. h) 5. b) 6. g) 7. j) 8. f) 9. c) 10. i) |
4. |
1. Sue didn’t play basketball yesterday. 2. Did Mike help his father? 3. I will ride my bike tomorrow. 4. My mum will work in the garden next week. 5. He didn’t watch a film last night. |
5. |
1. Susan is the best pupil in our class. 2. Mike is older than Tom. 3. Whales are bigger than dolphins. 4. The book is more interesting than the film. 5. A monkey is the funniest animal. |
6. |
1. c) 2. a) 3. a) 4. b) 5. c) |
7.1. |
1. f) 2. d) 3. c) 4. b) 5. a) 6. e) |
7.2. |
1. c) 2. b) 3. a) |
7.3.
|
1. Nick is seven years old. 2. Every day he has three lessons. 3. Pupils count pens and pencils in the Math lesson. 4. Art is Nick’s favourite lesson. 5. They have lunch at 12 o’clock. |
8. |
E. g. 1. Name Alina 2. Age seven 3. Favourite subjects: I like Music and Art 4. Your hobby: I like to play football 5. What do you like to do in your English lessons? I like to play games, to sing English songs, to read English rhymes and to talk with my friends in English. |
Литература: