12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
Материал опубликовал
Бондарева Людмила Ефимовна136

Внеклассное мероприятие

Этих дней не смолкнет слава

Цель:

Совершенствовать навыки говорения, чтения, аудирования и письма, исполььзуя лексику темы Музеи.

Развивать творческие способности учащихся и творческое мышление.

Учить делать выводы.

Прививать любовь к родному краю, познавательный интерес к истории родного города;

Формировать активную гражданскую позицию, чувство патриотизма и национальной гордости.

Ход проведення внеклассного мероприятия

Экскурсия в музей “Доблести и Славы ”.

T:. We’ll make an excursion about the museum of “Valour and Glory”.

Практическое занятие с элементами тренинга.

Greeting. Training exercise “Complement”.

T: Good morning, dear guests and children! We’ll have an extra school activity. It’s a nice day. Many guests have come to us with warm-hearted intentions. Lets smile! Look each other and say complements!

(Дети становятся в круг вместе с учителем и говорят друг другу по-очереди комплименты)

Oral practice. Exercise “Introduce yourself”.

T: Take your seats, please. Let’s practice English. Take a microphone and introduce yourselves.

(Дети садятся на места и, передавая микрофон, по очереди рассказывают о себе, своих интересах и увлечениях)

Listening.

T: Today we are going to speak about museums. But first I’d like you to revise some rules of conduct. Every time you go to museum teachers instruct you what you must do and what you mustn’t. Your task is to listen and clap your hands only if it is true.

Code of Conduct

You mustn’t speak during the excursion

You must follow the teacher or the guide

During the excursion children must be attentive

You must go to the next hall alone

Don’t be careful during the excursion

You can run at the museum

Project work (in groups).

T: Try to tell us what you know about museum of “Valour and Glory”.. Form two groups. Use some puzzles. Put them in the right order.

( Каждый ученик получает по одной части пазла, на которой написана буква. Дети складывают картинки пазлов. Потом переворачивают и читают названия своихх групп, которые совпадают с названием музея Доблести и славы”.)

T: So, the first group is called “Valour” the second one “Glory”. As you know museum of “Valour and Glory”. consists of two halls. The first hall is called “Afghanistan is a pain in my soul” and the second hall is the room of the Great Patriotic War.

Your task is to complete the information about the halls of our museum. етям раздают тексты с материалами по музею и бланки ответов. Каждая группа заполняет бланк в соответствии с названием группы: “ (Приложение 1)

Presentation of the project works.

Relaxation. Exercise “A box of achievements”.

T: Let’s sum up the results. We’ll make a box of our achievements. Take papers and write what you’ve learnt today. Then read and fix them on a box.

Заключителльная часть.

T:. We are the patriots of our native land!

 

Приложение 1

Welcome to museum of “Valour and Glory”.

It is________________________________________________

The first hall is______________________________________

It contains__________________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

It exhibits___________________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

There are also_______________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

that are displayed in the hall.

 

Welcome to museum of “Valour and Glory”.

It is________________________________________________

The second hall is____________________________________

It contains__________________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

It exhibits___________________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

There are also_______________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

that are displayed in the hall.

 

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.