12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
Материал опубликовала
Зуйкова Галина Николаевна523
Россия, Брянская обл., Брянск

Методическая разработка

​​​​​​​ « Комплект тестовых заданий по английскому языку

для обучающихся 9 классов

средних общеобразовательных школ »


составлена учителем английского языка

МБОУ СОШ №54 г. Брянска

Зуйковой Галиной Николаевной

Апрель 2020

Введение

Тест по английскому языку предназначен для обучающихся 9-х классов и содержит задания формата ВПР и ОГЭ, соответствующих требованиям ФГОС. Задания теста можно использовать на уроках английского языка по применению знаний и на уроках по проверке, оценке и коррекций знаний. Тест отражает тематический материал цикла « Школа - что дальше?» и содержит тексты ,связанные с выбором профессии и планами на будущее. Тест содержит 35 заданий и состоит из двух разделов «Чтение» и «Грамматика и лексика». Примерное время выполнения-45 минут.

В разделе «Чтение» представлено 4 задания на проверку умения понимать основное содержание прочитанного текста и 9 заданий на проверку умения понимать запрашиваемую информацию. В первом задании требуется прочитать текст, состоящий из 4 абзацев и установить соответствие между абзацами и их заголовками. В заданиях 5-13 необходимо определить, какие из утверждений соответствуют содержанию текста (TRUE), какие не соответствуют (FALSE) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (NOT STATED)

В раздел «Грамматика и лексика» включено 22 задания. 15 заданий (14-28) направлены на проверку грамматических навыков употребления морфологической формы слова или подходящего по смыслу слова в контексте. 7 заданий (29-35) направлены на проверку лексико-грамматических навыков образования и употребления родственного слова нужной части речи в коммуникативно-значимом контексте.


Р

Прочитайте текст и установите соответствие между абзацами текста и их заголовками: к каждому абзацу, обозначенному цифрами 1-4, подберите соответствующий заголовок, обозначенный буквами A-F. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть два лишних заголовка.

аздел 1. Задания по чтению

t1586171257aa.jpg

The President of the United States



A. TIME FRAME

B. OCCUPATIONS

C. EDUCATION

D. CONDITIONS

E. SALARY

F. CITIZENSHIP


1. Do you want to be president of the USA? Maybe you can apply for the job. Answer these three questions. Are you U.S. citizen? Are you thirty-five years old or older? Have you been a resident of the USA for fourteen years or longer? Did you say “yes” to all three questions? Then you can take the first steps to the White House.

2. You become president for a term. A term is four years. You can only serve two terms. This means that you can only be president twice. This became law in 1951.Befor that, the law was different. In fact, Franklin D. Roosevelt became president in 1933.He was still president when he died in 1945.He was president for twelve years. No one was president longer than he was.

3. As president of the United States, you earn 400 000 dollars a year. You also get an extra 50 000 dollars for expenses, 100 000 dollars for moving, 19 000 dollars for entertainments, tax free. You have your own limousine, jet and housekeepers, all free. You also live rent free, in the White House in Washington, D.C. And you are the head of one of the richest countries in the world.

4. Presidents of the USA are very different people. Twenty-two were lawyers, four soldiers, four farmers, four teachers, two writers, two businessmen, two tailors, one actor, one barman. Eleven of them did not have a college education!


Запишите в таблицу выбранные буквы под соответствующими цифрами.


Текст

1

2

3

4

Заголовок







Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 5-13 соответствуют содержанию текста (A-TRUE), какие не соответствуют (B-FALSE) и о чём в тексте не сказано (C-NOT STATED)

Ask any group of schoolgirls what they want to become and some will probably say that they want to be airline stewardesses. Ask them why and as reasons they will give travel, interesting, out-of-ordinary work, meeting different people. But do they realize what hard work it is?

As part of their training stewardesses have to learn safety procedure on several types of aircraft. So the job demands responsibility, not just good looks. Every airline expects its stewardesses to give the passengers top-quality personal service, so that they have a pleasant flight and continue to fly with that particular airline. Easy, you say. But is it?

t1586171257ab.jpg

Only stewardess may have more than a hundred passengers to look after continuously, checking that their safety-belts are fastened, serving food and drinks, answering all kinds of questions. And we have not mentioned the preparations before each flight and clearing afterwards. It’s not surprising that a stewardess usually finishes the day very tired, but then with an inter-continental airline, she may be on the other side of the globe where it is still daylight, so she finds it difficult to rest properly.


5. A lot of young people want to become flight attendants.

A.-TRUE

B.-FALSE

C.-NOT STATED


6. Only top-models can be stewardesses

A.-TRUE

B.-FALSE

C.-NOT STATED


7. This job attracts young girls giving chances to travel round the world.

A.-TRUE

B.-FALSE

C.-NOT STATED


8. The job requires responsibility.

A.-TRUE

B.-FALSE

C.-NOT STATED


9. Stewardesses’ training includes safety procedures on many types of aircraft.

A.-TRUE

B.-FALSE

C.-NOT STATED


10. Flights attendants must have higher education.

A.-TRUE

B.-FALSE

C.-NOT STATED


11. The job is exciting, but tiring.

A.-TRUE

B.-FALSE

C.-NOT STATED


12. Stewardesses don’t have to clean the cabin.

A.-TRUE

B.-FALSE

C.-NOT STATED


13. Sometimes they don’t have a proper rest.

A.-TRUE

B.-FALSE

C.-NOT STATED



Запишите в таблицу выбранные буквы под соответствующими цифрами.


задания

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Ответ












Р

Прочитайте предложения 14-23. Выберите один правильный ответ из трёх предложенных A,B,C вариантов

аздел 2. Задания по грамматике и лексике



14. Nick is … in many things.

A.- interesting

B.-interest

C.- interested


15. He took … gold medal at the regional Interactive Media competition.

A.- the

B.-a

C

t1586171257ac.jpg

. -


16. In the competition he was nervous and played … than usual.

A.- badly

B.-worst

C.-worse


17. Nick is excited about his … .

A.- learn

B.- learning

C.-learned


18. He also … playing various kinds of sports.

A.-enjoys

B.- has enjoyed

C.- is enjoying


19. Last year he … to go on an exchange trip to Germany.

A.- honored

B.- was honored

C.- was honoring


20. Nick is reliable, responsible and with a good sense … humor.

A.- for

B.--

C.- of


21. Nick is sure to succeed … whatever he will decide for a career.

A.- in

B.- at

C.- with


22. He considers … an ability to learn … problem-solving skills are necessary for different jobs.

A.- both…and

B.- either…or

C.- neither…nor


23. If Nick … practical experience it … valuable when writing a CD.

A.- will get…is

B.- will get…will be

C.- getswill be


Запишите в таблицу выбранные буквы под соответствующими цифрами.


задания

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

Ответ













Прочитайте текст. Преобразуйте слова из рамки справа ,обозначенные цифрами 24-28 так, чтобы

они грамматически соответствовали содержанию текста.


No more flying


t1586171257ad.jpg

24) HE

25) SAY

26)FLIGHT

27)TALK

28)ONE




A backwoodsman took a flight in a small plane. As he climbed

out of the aircraft at the end of 24) … trip, he turned to the pilot

and 25) … , “ Thank you for both 26) … .”

What 27) … you … about?” asked the pilot.“You only had one”.

No, sir,” answered the passenger, “I had two, my 28)… and my

last.”


Запишите в таблицу полученные слова под соответствующими цифрами.


задания

24

25

26

27

28

Ответ







Прочитайте текст. Преобразуйте слова из рамки справа, обозначенные цифрами 29-35 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста.



29) CARE

30) CHRIST

31) EXAM

32) STUDY

33) ACADEMY

34) LUCK

35) HUMOR


t1586171257ae.jpg


During an exam before Xmas, one of the 24) … students didn’t know

the answer to the question so he wrote: “God knows! I don’t. Merry

25) … !” When the 26) … papers came back, the 27) … saw that the

28) … had written on his paper: “God gets 100, you get 0. You are

29) … . Happy New Year!”

By the way, do you consider it’s a dramatic or 30) … story?


Запишите в таблицу полученные слова под соответствующими цифрами.


задания

24

25

26

27

28

29

30

Ответ








Ответы


1

D

2

A

3

E

4

B

5

B

6

C

7

A

8

A

9

B

10

C

11

A

12

B

13

A

14

C

15

B

16

C

17

B

18

A

19

B

20

C

21

A

22

A

23

C

24

his

25

said

26

flights

27

are…talking

28

first

29

careless

30

Christmas

31

examination

32

student

33

academic

34

unlucky

35

humorous


Литература


1.Английский язык. 9 класс: учеб. для общеобразоват. организаций/ В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш. Перегудова и др. -5-е издание-М.:Просвещение,2018

2.Английский язык. Книга для чтения. 9 класс: пособие для учащихся общеобразоват. организаций/В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш. Перегудова и др., Рос. академ. наук, Рос. академ. образования, изд-во « Просвещение» -14 изд.М.: Просвещение, 2014

3.Пупынина А.П. Английский язык: Подготовка к государственному централизованному тестированию- Саратов: «Лицей»,2002.

4.Ванина Т.П., Евдокимов М.С. Шлеев Г.М. Тестовые задания по английскому языку. Серия «Грамматика».-М.: «Лист».1997.

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.