Конспект урока английского языка по теме «Вопросительные предложения в Present Simple» (3 класс)
Урок введения грамматического материала «Вопросительные предложения в Present Simple»
Этап урока | Д-ть учителя | Д-ть учащихся |
Орг. момент | Hi, children! Glad to see you. How are you? Ready to learn something new today? Brilliantly! Let’s start. | Hello! Glad to see you too. We’re OK! |
Основной этап | This is our grammar friend Mr.Gram (учитель использует постоянного персонажа-игрушку при обучении грамматике). Say to him “Hello”. Last time we learned about the Present Simple tense. (далее возможно уточнение, повторение грамматических правил на рус.яз) Это настоящее простое время, мы его используем, когда говорим о каких-то регулярных событиях, о том, что происходит каждый день. Can you remind the words-helpers? Помните ли вы слова-помощники? Let’s name them (учитель дублирует названное на доске) Very well! Mr.Gram wants to see how you can form the sentences in Pr.Sim. Listen to him. 1 have c lunch 2 watch e TV 3 cook a food 4 go d to school 5 walk f the dog 6 sing b songs Let’s check. Great! Make your own sentences with these phrases using the words-helpers from the board. Ex.: I always read books. Помните о порядке слов в предложении (уч-ль выделяет на доске порядок слов). You have 4 minutes to complete the task. Time’s up. Read aloud one by one. Good! Are you tired? Let’s relax! Repeat after me: Move your body Move your hands Move your shoulders Move your legs Jump a little Run and go Sit, stand up And let’s go on Mr.Gram wants to tell you how to form questions in Pr.Sim. Look at the board. (включается презентация) В вопросительных предложениях вспомогательные глаголы do и does всегда стоят перед подлежащим, а основной глагол остаётся после подлежащего. Do is used with I, we, you, they Does is used with he, she, it (Далее дублируется содержимое слайдов) Now make up questions in Pr.Sim (задание на слайде). You have 5 minutes. OK! Work in pairs, read the questions to tour partner. Nice! Now let’s play a game “snowball”. Ask your partner “Do you like…?” (пример на доске) Then remember his or her answer and repeat it. So, begin one by one. Good job! | “Hello, Mr.Gram!” Every day/week…, usually, always, never, often, sometimes, seldom Работают самостоятельно Устно отвечают один за другим I usually watch TV Every day I cook food … Yes, we are! Повторяют упражнения Записывают правила Работают самостоятельно Работают в парах, взаимопроверка -Masha, do you like apples? -Yes, I do -Yes, she does. Masha likes apples … |
Завершающий этап | Do you like the lesson, children? I will ask Mr.Gram about your work. -Mr.Gram, do you like the lesson? (игрушка «говорит» на ухо учителю о работе детей) Mr.Gram says that your work is very good! He likes to teach you! Let’s say “thank you” to Mr.Gram! Thank you for your work. | Yes, we do. Thank you, Mr.Gram! See you soon! |