12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917  Пользовательское соглашение      Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФ
УРОК
Материал опубликовала
Бойко Ирина Ивановна54
Россия, Приморский край, п.Липовцы

Конспект урока№ 1 по теме »Лондон и его достопримечательности», Unit 2

(УМК под редакцией О.В.Афанасьевой, И.В. Михеевой, К.М. Барановой«Радужный Английский»; Вертикаль. Москва, «Дрофа», 2014г.)

Данный конспект предлагает один из возможных вариантов проведения такого типа урок, включенного в цикл «Visiting Britain”.

Урок заведомо содержит избыточное количество материала, что позволяет выбрать задания, наиболее подходящие для того или иного класса\ученика, усложнить или упростить урок, дать разноуровневые индивидуальные задания.

Цели и задачи урока:

Образовательные:

- активизировать употребление лексики по теме « Лондон и его достопримечательности» в речи учащихся для монологической речи на следующем уроке;

- совершенствовать навыки речевой деятельности;

- развивать фонетические навыки;

- продолжать отрабатывать грамматический материал по теме»Словообразование», оборот There was\were.

Развивающие:

- развитие навыков чтения с различной стратегией (поисковое);

- развитие готовности к коммуникации, способности к догадке, к сравнению и сопоставлению.

- развитие творческих способностей учащихся, логического мышления,

памяти, внимания, воображения.

Воспитательные:

- воспитание у ребят чувства сотрудничества и ответственности,

- воспитание уважения к историческим памятникам страны изучаемого

языка, общечеловеческим ценностям;

- расширение кругозора учащихся.

Оборудование урока: мультимедийный проектор, ноутбук, иллюстративный материал по теме «Лондон и его достопримечательности», красные , зелёные и жёлтые карточки (по 1 красной, 1 зелёной и 1 жёлтой для каждого учащегося).

Ход урока

I.Greeting

T – Good morning, children!

Ps – Good morning, teacher!

T – I’m glad to see.

Ps – We’re glad to see you too.

II.Warm-up Activities (Речевая зарядка для постепенного введения учащихся в иноязычную среду).

T – Tanya, are you well today ?

P1 – Yes, I am. I’m well today.

T – Sasha, is Olya well today?

P2 – I don’t know. - Olya, are you well today?

P3 – Yes, I’m well today.

P2 – According to her words she’s well today.

T – Have you got any problems?

P4 – No, I haven’t . I haven’t got any problems.

T – Do you complain?

P5 – No, I don’t complain.

T – Are you doing your usual way?

P6 – Yes, I am. I’m doing my usual way.

T – I see you are well, full of energy and ready to work.

Ш. Совместное целеполагание (способствует повышению мотивации учащихся, которая поддерживается в ходе всего урока разнообразием видов речевой деятельности).

T – Look at the screen and get acquainted with the motto of our lesson.

When a man is tired of London he is tired of life» Samuel Johnson (Слайд 1)

Интерпретация девиза урока.

T – First of all I would like you to help me to find out the topic of our lesson. I’d like you to guess what we’ll do today at the lesson.

Ожидаемые ответы учеников ----- to see the places of interests of the English

capital;

----- to speak about the places of attractions of

England

----- to read about the sightseeings of London.

T – You are absolutely right. The topic of the lesson is “the Places of interest of London.” We are going to practice vocabulary connected with the most famous sights of London in all possible forms. Also we’ll make up sentences, practice reading skills with understanding and correcting information and, of course , play a little. We’ll find out what you know about the capital of the United Kingdom.

Thank you for your opinions , and now let’s start working.

IV.Phonetic Activities (Фонетическая зарядка).

T – Look at the screen, listen to me and say after me. (Слайд 2)

memorial sovereign monarch

square ancient coronation

collection fountain bury

capital per cent castle

gallery commemorate royal

battle guard spectacle

Duke association height

V. Lexical Activities (Презентация достопримечательностей Лондона с целью контроля знания лексических единиц с использованием соответствующего иллюстративного материала: учитель показывает картинки с изображением достопримечательностей, а учащиеся называют их).

VI.Lexical Activities (Активизация тематической лексики на базе игры «Снежный ком»)

T – Now, it’s time to play a little. Let’s find out how many sights of London you know and remember. Let’s play the game “Snow Ball.” Do you remember the rules of the game? Of course, you do.

P1: Big Ben.

P2: Big Ben and Trafalgar Square.

P3: Big Ben, Trafalgar Square and Buckingham Palace.

P4: …… .

VII.

Составление словосочетаний и предложений( Групповая форма работы).

T – Divide yourselves into groups of four. Think and say which associations you have with the word “London”. (Слайд 3)

1)Составление словосочетаний. (Write down as many word combinations connected with London as you can. Your time is limited.

For example: geographical centre and so on.. (1гр. 1-4; 2гр.5-8; 3гр. 9-12; 4гр. 13-16 словосочетания).

1.ancient a )Tower

2.famous b )museum

3.geographical c )wax figures

4.wax d )a symbol of London

5.William e)castle

6.meeting point of f ) the Duke

7.to be popular with g )residence

8.royal h )monarchy

9.official i )birds

10.life-size j )the Conqueror

11.the British k )figures

12.look after l )centre

13.to be named after m )six streets

14.on the bank n )tourists

15.Double –Decker is o)church

16.the White p )of the Thames

Keys: 1e – ancient castle; 2b – famous museum; 3l –geographical centre; 4k – wax figures; 5j – William the Conqueror; 6m – meeting point of six streets; 7n – to be popular with tourists; 8o – royal church; 9g – official residence; 10c – life-size wax figures; 11h – the British monarchy; 12i – look after birds; 13f – to be named after the Duke; 14p – on the bank of the Thames; 15d – Double-decker is a symbol of London; 16a –the White Tower.

2)Составление предложений со словосочетаниями (T – Make up sentences with these word combinations and read them one by one.).

VIII.Reading skills (Reading the text “The Great Fire of London” with different strategies: ex.9 p,28-29 “Workbook”

1.Read the text and put its parts (a-d) in the right order. (Слайд 4)

The Great Fire of London

a)Then the building next to the baker’s house started burning and then the next and the next … The fire moved very fast because of the wind. It burnt for four days until Thursday and destroyed many London houses , about 80% of the city.

b)On the second of September 1666 there was a strong wind from the River Thames. It was Saturday night. Londoners were sleeping in their beds. The king’s baker and his wife were also sleeping in their house near London Bridge. Suddenly the baker’s wife woke up in the middle of the night. She understood that their house was on fire.

c)After the Great Fire of London people rebuilt their city. The city became larger. By 1830 there were more than one and a half million people in the capital of Britain.

d)In the eleventh century people of London usually built wooden houses and they were often near each other. Sometimes there were fires in the city, but they were usually fairly small. Then came the year 1666, the year of the Great Fire of London.

1

2

3

4

       

2.Read the text again and decide which of these statements are True, False or Not Stated. Raise the green card if the statement is true, the red card if the statement is false and the yellow card if the statement is not stated.

1.In the eleventh century the people of London usually built stone houses.

2.The houses were often far from each other.

3.The baker woke up in the middle of the night.

4.The fire destroyed few houses.

5.People from other places helped Londoners to put out the fire.

6.The fire moved very fast because of the wind.

Keys: 1F; 2F; 3F; 4F; 5NS; 6T.

IX.Grammar Revision (Word Formation).

T – Form new words with the suffixes –y, -ful, -al from the nouns and verbs in the box and write them down.

Music, wind, snow, colour, centre, beauty, politics, wonder, rain, sand, joy, profession, fog, water, thank, stone , culture, star, help, milk, geography

-y: windy,__________________________________________________________

-ful: colouful,______________________________________________________

-al: musical,________________________________________________________

Keys:

-y: windy, snowy, rainy, sandy, foggy, watery, stony, starry, milky;

-ful: beautiful, wonderful, thankful, joyful, helpful:

-al: musical, central, political, professional, cultural, geographical.

X.Conclusion.

T –You did very good work today. Your marks for the lesson are … .Your home task is ex.10 p.29-30(Workbook).

 

Список использованной литературы:

1. О.В. Афанасьева, И.В. Михеева, К.М. Баранова; Учебник «Радужный Английский»\”Rainbow English”, 6кл. Часть I. Вертикаль. Москва. «Дрофа», 2014г.

2. О.В. Афанасьева, И.В. Михеева, К.М. Баранова; Рабочая тетрадь к учебнику «Радужный Английский», Вертикаль. Москва. «Дрофа», 2015г.

3. О.В. Афанасьева. И.В. Михеева, К.М. Баранова; Лексико-грамматический практикум к учебнику «Радужный Английский», Вертикаль. Москва. «Дрофа», 2015г.

4. Лингвострановедческий словарь «Великобритания» Адриан Р.У. Рум; Москва. Издательство «Русский Язык», 2000г.

5. Учебно-методический журнал «Английский язык» - приложение к газете «Первое сентября» №22. 2010г.

6. Лингвострановедческий справочник «Лондон», Г.Д. Томахин, Москва. «Просвещение», 2000г.

Опубликовано

Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.