12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Садыкова Альбина Фирдаусовна608
Россия, Удмуртская респ., Ижевск

Кокурсная работа

Контрольная работа в формате тестирования по английскому языку

Выполнила: Садыкова Альбина Фирдаусовна,

учитель английского языка I категории

МБОУ «Гимназии № 6 им. Габдуллы Тукая», УР, г. Ижевск

Вводная часть

Предмет: английский язык.

Класс: 7.

Тема: к модулю 6 “Having fun” к УМК «Английский язык. 7 класс» Ю. Е. Ваулиной, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс. - 11-е изд. - М.: Express Publishing: Просвещение, 2019. - 152 с.: ил. – (Английский в фокусе).

Проверяемые подтемы модуля:

vocabulary “Places and fun activities”;

the phrasal verb “come”;

the present perfect and its indicators;

forming opposite adjectives with un-. il-, im-, in-, ir-.

Во избежание списывания обучающимися ответов на тест из ГДЗ, тест с заменой слов составлен на основе существующего в сборнике тестов «Английский язык. 7 класс: контрольные задания: пособие для учащихся общеобразовательных учреждений»/ [Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс]. - 8-е изд. - М.: Express Publishing: Просвещение, 2016. - 137 с. Чтобы избежать несоответствия составленного учителем теста с проверяемыми УУД данного УМК, трактовки и формат заданий повторяются с готовым тестом, а также аудируемый материал взят из аудиоприложения к контрольным заданиям [2].

Тест состоит из 8 заданий, максимальный балл за которые 44 (по количеству ответов). Рассчитан на 1 урок. В нём присутствуют задания следующих типов:

множественного выбора: № 2, 6, 8;

на восстановление соответствия: № 1, 5, 7;

открытого типа: № 4;

альтернативных ответов: № 3.

Контрольно-измерительный материал (тест)


1. Listen to Freddy and Ally talking about the things they are going to do when in London. Match a person and an activity they have chosen to do.


1. Freddy

2. Sue

3. Nathan

4. Bob

5. Mark

a) visit galleries;

b) have a whale of a time with a friend;

c) tour the city on foot;

d) go on a city tour by bus;

e) spend little time in the city

2. Fill in the correct word.

before, just, yet, never, already


1. I’ve … been to a theme park; so, I can’t answer you question about its amusements.

2. I’ve been to Alton Towers Park in London … . It’s a fantastic place.

3. Have you made any new friends at the cap? - No, not … .

4. Steven is not going on holiday until winter, but he has … booked airplane tickets.

5. Adam’s … eaten candyfloss; that’s why, he can’t eat a toffee apple, as well.

3. Complete the sentences with been or gone.


1. My sister has … to university. She’s usually back in the evening.

2. Annabel and Carol have … to Legoland with their children during the day.

3. An ambulance driver is looking tired. He has … to the hospital and back so many times today.

4. Frankie has … to a camp three times.


4. Put the verbs in brackets into the Present Perfect and the adverbs in the proper place.


1. Some children … (yet/ not take) a ride on a merry-go-round.

2. … (ever/ be/ your brother) to a summer camp?

3. My sister and I … (already/ make) some new friend at the camp.

4. Your family and you … (never/ go) sailing and wave riding.

5. What … (yet/ do/ Simon and Sally) on holidays?

5. Match the words.


1) a big

2) a dancing

3) a haunted

4) survival

5) clowns’

a) tricks;

b) skills;

c) wheel;

d) mansion;

e) class


6. A. Fill in the correct word.

go, eat, take, see, ride


In a theme park, you can (1) … rides on different amusements, for example a rollercoaster, (2) … animals, such as a horse, and (3) … on an adventure trek, for example around mountains. And, of course, (4) … famous cartoon characters and (5) … delicious candyfloss.


B. Put in the proper particle: across, out, round, back.

6. Theme parks are usually such fun places that people want to come … there. 7. There you can come … your favourite fairy story characters. 8. What’s more, you can come … to your friend’s place and go to a park together. 9. A lot of colourful booklets and leaflets come … every year to attract people to visit a theme park.

7. Choose the correct response.


1. Would you like to learn bungee jumping?

2. Do you fancy having painting classes?

3. How about building a tree house?

4. Let’s go swimming.

5. Do you fancy flying in a pirate ship?

A. I’m afraid I can’t because I like dancing.

B. I’d love to, but I have caught a cold.

C. That’s very kind, but a class is too expensive. Sorry.

D. Maybe another time. I’ve already taken this ride.

E. That would be lovely! It will be our secret place.


8. Read the letter and choose a, b or c to complete the gaps.


Hi Paula!

Greeting from London! I’m here with my parents and am having a whale of a time. We’ve been here since Thursday and have seen and done so much.

On Friday, we went to Alton Towers Park. I was so (1) … as I had never seen such a great attraction before. It was a perfect day full of exciting (2) … . Most of all, I enjoyed (3) … a ride on the merry-go-round. I’ve never ridden a wooden horse before. Of course, there were also other rides in this theme park, such as a hair-(4)… rollercoaster. It seemed (5) … high. If you ever get the chance to go on this ride, you should try it. And don’t forget to taste candyfloss - it’s the best!

Hope you’re doing (6) … activities too. Will tell you more about it when I see you.

Best wishes,

Diana


1) a) amusing

b) amused

c) amusement

2) a) rides

b) landmarks

c) tricks

3) a) to take

b) take

c) taking

4) a) rising

b) raising

c) taking

5) a) inbelievably

b) believably

c) unbelievably

6) a) fun

b) funny

c) funky


Инструкция к заданиям

Испытуемый выполняет тест, фиксируя только ответ на листе или в тетради для контрольных работ, в соответствии с задачами заданий:

1. Прослушать диалог* и соотнести кто (1 – 5) какое действие (а – е) выбрал для совершения в Лондоне.

2. Выбрать правильное слово-спутник the Present Perfect из рамки для заполнения пропуска.

3. Выбрать из 2 вариантов: been или gone, - для заполнения пропуска.

4. Раскрыть скобки, употребив глаголы и слова в них в the Present Perfect.

5. Составить словосочетания, соотнеся их начало с концом.

6А. Дополнить предложения недостающими словами из рамки.

6В. Дополнить послелог фразового глагола.

7. Соотнести реплику с реакцией на неё.

8. Прочитать текст и выбрать, какой из трёх вариантов наиболее лучше подойдёт для заполнения пропуска.

Текст для аудирования взят из Test 6 из пособия Английский язык. 7 класс: контрольные задания: пособие для учащихся общеобразовательных учреждений/ [Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс]. - 8-е изд. - М.: Express Publishing: Просвещение, 2016. - 137 с.

Аудируемый трек – трек 7 из Английский язык. 7 класс: аудиоприложение / [Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс]. - М.: Express Publishing: Просвещение, 2016.

Ответы

1. 1с; 2e; 3d; 4a; 5b.

2. 1) never; 2) before; 3) yet; 4) already; 5) just.

3. 1) gone; 2) been; 3) gone; 4) been.

4. 1) have not taken … yet; 2) Has your brother ever been; 3) have already made; 4) have never gone; 5) Have Simon and Sally done … yet?

5. 1c; 2e; 3d; 4b; 5a.

6A. 1) take; 2) ride; 3) go; 4) see; 5) eat.

6B. 1) back; 2) across; 3) round; 4) out.

7. 1c; 2a; 3e; 4b; 5d.

8. 1b; 2a; 3c; 4b; 5c; 6a.

Список использованной литературы


1. Английский язык. 7 класс: учеб для общеобразоват. учреждений / [Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс]. - 4-е изд. - М.: Express Publishing: Просвещение, 2014. - 152 с.: ил. – (Английский в фокусе).

2. Английский язык. 7 класс: аудиоприложение / [Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс]. - М.: Express Publishing: Просвещение, 2014.

3. Английский язык. 7 класс: контрольные задания: пособие для учащихся общеобразовательных учреждений/ [Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс]. - 8-е изд. - М.: Express Publishing: Просвещение, 2016. - 137 с.


Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.