Контрольный тест по английскому языку за 1 полугодие 6 класса «Модули 1–4»

2
0
Материал опубликован 2 November 2020 в группе

Инструкция по выполнению контрольного теста за

1 полугодие по УМК «Английский в фокусе» 6 класс

Модули 1-4


Цель: создать условия для проверки и оценки качества усвоения лексико-грамматического материала за первое полугодие.


Задачи:

- определить уровень сформированности лексических навыков по темам «Семья», «Дом», «Правила поведения на улице и в транспорте», «Описательные прилагательные»


- определить уровень сформированности грамматических навыков и практического применения грамматических структур по темам «Притяжательные местоимения», «Притяжательный падеж», «Местоимения some / any», «Повелительное наклонение» и «Настоящее простое время»


Контрольный тест включает в себя задания закрытого и открытого типа.


В заданиях закрытого типа (№2, №, №4, №7) следует выбрать один вариант ответа из предложенных.


В заданиях открытого типа (№1, №5, №6, №8) необходимо вписать подходящее по смыслу слово или словосочетание.

В задании №5 учитывается любой из вариантов ответа, если он не нарушает логики высказывания. ОТВЕТЫ учащихся в этом задании НЕ ПОВТОРЯЮТСЯ!


Литература:


1. Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж., Подоляко О.Е. «Английский в фокусе» учебник для 6 класса. – М.: Express Publishing: Просвещение


Spotlight 6

Modules 1-4

Mid-test


NAME _____________________ DATE ____________

CLASS _____________________ MARK ___________


1. Fill in with the missing words:


Hello! My name’s Tom Baxter. I’m twelve years old. I’m tall and slim with short fair hair.

This is a picture of my family. My family is big and happy. You can see my 1) ___________. He’s tall with short dark hair. He wears glasses. My mother is tall and slim. She’s got long 2)__________ hair.

My 3) ______________is short with long white hair. She cooks delicious pancakes. My 4) ____________ has got short white hair. He is tall and fat. He wears glasses, too. He always helps me with my school crafts.

I like to play catch-up with my little 5)__________ Bob and my 6)_________ Betty.

I love my family very much! (Score 6 - _____)

t1604337490aa.png

2. Choose the correct variant:

7) Это портфель моей двоюродной сестры.

a) This is a bag my cousin.

b) This is my cousin’s bag.

c) This is my cousin bag.


8) Это не ее телефон, а мой.

a) This isn’t his phone. It’s my.

b) This isn’t hers phone. It’s mine.

c) This isn’t her phone. It’s mine.


9) Где лежат фотографии детей?

a) Where are the childrens’ photos?

b) Where are the photos childrens?

c) Where are the children’s photos?


10) Мама Роба и Бекки работает учителем.

a) Rob and Becky’s mother is a teacher.

b) Rob’s and Becky’s mother is a teacher.

c) Mother Rob and Becky’s is a teacher. (Score 4 - _____)


3.  Match the pi ctures with the definitions: (Score 5 - _______)

11) ______

image%284%29.png

12) _______

image%283%29.png

13) _______

image%285%29.png

14) _______

t1604337490af.png

15) _______

image%286%29.png

a) mirror

b) painting

c) wardrobe

d) carpet

e) cupboard


4. Choose the correct variant:

16) There is some / a banana on the table.

17) There is some / a water in the glass.

18) There are some / any paintings on the wall.

19) There aren’t some / any apples in the basket.

20) Are there any / some pencils in the box?

(Score 5 - ________)


5. Fill in with the prepositions:

21) в 2019 году - ___ 2019

22) в понедельник - ___ Monday

23) 10 апреля - ___ 10th of April

24) ночью - ___ night

25) летом - ___ summer

26) под столом - ________ the table

27) напротив банка- _________the bank

28) перед зеркалом - _________the mirror

29) между кресел - _________ the armchairs

30) за диваном - _________ the sofa

(Score 10 - ___________)


6. Finish the sentences. Use don’t if necessary:

31) When you cross the road, _____________________.

32) When on the bus, don’t _______________________ .

33) When in the car, _____________________________.

34) When you ride your bike, _____________________.

35) When on the street, _________________________.

(Score 10 (5*2) - __________)


7. Put the following words under the correct heading in the box below:

boring, dull, wonderful, awful, great, delicious, horrible, exciting, terrible, enjoyable


+ (positive adjectives)

- (negative adjectives)

36) __________________

37) __________________

38) __________________

39) __________________

40) __________________

41) __________________

42) __________________

43) __________________

44) __________________

45) __________________


(Score 10 ___________)


8. Put the verbs in brackets into the correct Present Simple form.

46) Mary (get) ___________up at 7 o’clock every morning.

47) I (not/like) ______________science fiction.

48) What time (you/leave) _________________for work?

49) He (not/play) __________________computer games.

50) (Peter/eat) ______________________hamburgers?

(Score 10 (5*2) _________)


Mark

Score

5

51-60

4

42-50

3

30-41

2

0-29


KEYS:


1. 1) father /dad

2) curly

3) grandmother / grandma

4) grandfather / grandpa

5) brother

6) sister


2. 7) b

8) c

9) c

10) a


3. 11) e

12) d

13) c

14) b

15) a


4. 16) a

17) some

18) some

19) any

20) any


5. 21) in

22) on

23) on

24) at

25) in

26) under

27) opposite

28) in front of

29) between

30) behind


6. 31) look both ways /walk straight across the road etc.

32) don’t lean out of the window / don’t talk to the driver / push others etc.

33) don’t talk to the driver / lean out of the window / wear a seat belt etc.

34) wear a bicycle helmet / wear bright clothes etc.

35) don’t run onto the road / walk on the pavement etc.



7. 36-40 wonderful, great, delicious, exciting, enjoyable

41-45 boring, dull, awful, horrible, terrible


8. 46) gets

47) don’t like

48) do you leave

49) doesn’t play

50) Does Peter eat



в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментарии на этой странице отключены автором.