Лексико - грамматическая работа по английскому языку в 9 классе (Модуль 4 по УМК Spotlight)
Лексико - грамматическая работа по английскому языку в 9 классе. Модуль 4
(УМК Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс “ Spotlight – 9”)
Пояснительная записка
Контрольная работа составлена в соответствии с государственным образовательным стандартом. Объектом контроля являются элементы языка: лексика и грамматика. Контрольная лексико - грамматическая работа состоит из пяти заданий.
Задание первое. Знание лексики по теме. Тип задания – установление соответствия.
Задание второе. Понимание лексики по теме. Умение находить верное слово. Тип задания – выбор правильного ответа из двух предложенных.
Задание третье. Способы выражения будущего в английском языке. Тип задания – выбор правильной формы глагола из трех предложенных.
Задание четвертое. Грамматика. Восстановление пропущенного слова в предложении. Тип задания – образование правильной формы глагола и выбор слова, выражающего время.
Задание пятое. Грамматика. Будущие времена. Восстановление пропущенной глагольной формы в предложении. Тип задания – образование правильной формы глагола.
Данная контрольная работа предназначена для учащихся 9 класса, которые занимаются по УМК Ю.Е. Ваулиной, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс “ Spotlight». Работа проводится в конце изучения темы «Technology» (Модуль 4). Продолжительность работы 40 минут. Контрольная работа имеет критерий оценивания результатов и ключ.
За каждый правильный ответ ученики получают 1 балл: за первое задание – 13 баллов, за второе задание – 6 баллов, за третье задание – 5 баллов, за четвертое задание – 12 баллов, за пятое задание – 4 балла. Максимальное количество баллов - 40. Успешность выполнения контрольной работы определяется исходя из такого соответствия:
36 – 40 балла = 5 (отлично)
29 – 35 баллов = 4 (хорошо)
20 – 28 балла = 3 (удовлетворительно)
Менее 20 баллов = 2 (неудовлетворительно).
Ключ
Задание 1
1 | 2 | 3 | 4 |
KEYBOARD | SPELLCHECKER | CHATTING | |
5 | 6 | 7 | 8 |
MOUSE | MONITOR | HARDWARE | CURSOR |
9 | 10 | 11 | 12 |
SCANNER | VIRUS | SOFTWARE | |
13 | | | |
MOUSEPAD | | | |
Задание 2
1 | 2 | 3 |
users | account | browsing |
4 | 5 | 6 |
access | connection | global |
Задание 3
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
a | c | b | b | c |
Задание 4
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
before | while | by the time | when | as soon as | the moment |
leave | are doing | will be | comes | will call | get |
Задание 5
1 | 2 | 3 | 4 |
am going to take | will have been performing | will have learnt/ will learn | will love |
Form 9. Test 4 (Module 4)
1. Match the words with their definitions.
1. The tool you use to type words onto the computer. | SPELLCHECKER |
2. The program that checks your spelling. | SCANNER |
3. Talking to other users by typing or using headphones. | MOUSEPAD |
4. The most popular internet search engine. | SOFTWARE |
5. What you use to click things on the screen. | VIRUS |
6. What is another word for computer screen. | CURSOR |
7. Any physical part of a computer. | CHATTING |
8. The object on your screen that lets you point at things. | |
9. Internet mail. | HARDWARE |
10. A machine that lets you put paper documents onto your computer. | KEYBOARD |
11. A program that destroys your computer system. | |
12. Any program on the computer. | MONITOR |
13. The object that your mouse sits on. | MOUSE |
2. Underline the correct item.
In 2007 the total number of Internet visitors/users in China reached 210 million.
Creating an email account/subscription is quick and simple.
It's easy to spend many hours browsing/looking up the web.
Many parents think children should not have access/way to certain websites.
With a broadband connection/communication you get fast access.
Soon we’ll be able to connect every appliance to a global/whole network.
3. Circle the correct item.
I’m very tired, I … bed early tonight.
will go to
go to
am going to go to
Don’t worry. I … late tomorrow morning!
am not going to be
am not
will not be
Now that he has the money he … his own flat.
is buying
is going to buy
buys
My aerobics class … at 8 pm.
is starting
starts
is going to start
The phone is ringing. I … it!
am getting
get
will get
4. Underline the appropriate time phrase and put the verbs in brackets into the correct tense.
Don’t forget to turn off the lights after / before you … (leave) the house.
I will be vacuuming the carpets while / since you … (do) the ironing.
By the time / As long as Sam realizes his mistake, it … (be) too late.
He does not know when / until she … (come) back.
I … (call) you as soon as / until I arrive home.
I will pay you back the moment / while I … (get) paid.
5. Read the letter and put the verbs in brackets into the correct future tense.
Dear Lillian,
Hello! How is your life in Hawaii?
I’m writing to you because I’m building a dog robot. I 1) …. (take) it to my teacher to help me finish it at the end of this week. By the time you read this, it 2) … (perform) tasks for 5 days, which is 35 days in dog years! So far, it can bring items, but when I finish it, it 3) … (learn) many other commands, such as feeding other dogs and chasing cats. I think you 4) … (love) it.
Write back soon with any suggestions.
Regards,
James