План-сценарий урока №3 английского языка в 8 классе «Working abroad»
Коммуникативная цель урока: развитие у учащихся умения монологической речи.
Задачи урока:
1. Закрепление у учащихся лексических умений по теме: «jobs»;
2. Формирование у учащихся умения поискового чтения;
3. Формирование у учащихся умения устной речи;
4. Формирования у учащихся умения письменной речи;
Личностно-формирующие цели:
1. Развитие умения поискового чтения;
2. Развитие культуры речевого поведения;
4. Развитие умения монологической речи;
5. Тренировка памяти и внимания;
6. Развитие абстрактного мышления;
7. Развитие умения письма.
Языковой материал:
Новый: pay, a full-time student, independent, insurance, guidebook.
Речевой материал:
Диалог с на запоминание новой лексики (с использованием картинок из учебника и на доске с профессиями).
Would you like to work for the company? Yes, I do\ No, I don’t.
Do you have any work experience?
Оснащение урока:
1. Учебник;
2. Рабочая тетрадь;
3. Работа с доской;
4. Картинки.
Ход урока:
1. Приветствие.
Good morning, boys and girls! Take your seats, please!
Сообщение цели урока.
The theme of our lesson today is «Working abroad».
Look at the blackboard. Here you have some picture of the jobs that you can do when you are abroad.
Could you name these professions?
Учитель спрашивает несколько учеников.
So, on the blackboard you have an abbreviation (BUNAC).
Could you guess the meaning?
Ученики отвечают.
2. Формирование умения поискового чтения.
So, now we are going to read the text about BUNAC, so then you could answer my question.
Open your SB on p.68. Here you have ex.1 and 2.
Misha, read the task please.
После такого как ученик прочитает задание, детям дается несколько минут, чтобы просмотреть вопросы.
I give you some minutes to look through the questions and while reading the text try to find the answers.
Ready?
Lena, start reading please.
Dima, it’s you turn.
Rita, could you continuo please?
Ok,let’s compare ideas.
Who could answer the first question?
Does everyone agree with it?
Ok. Kate take turns please.
3. Формирование умения устной речи.
Let's open your SB p.67 ex. 10
Here you have an advertisement.
Ann, could you read it, please?
Thank you.
So under the advertisement there are some notes which you have to fill in.
The task is to decide which job you want to do.
I give you three minutes to make some notes.
Kolay, would you like to start?
Good.
Ilia, it’s your turn.
Exellent.
And now let’s look at ex.11 p. 67
Here you have some questions. The task is to answer the questions and make a short monologue (5-6 sentences).
Two minutes for you to prepare.
Ученики готовятся. Затем в парах рассказывают друг другу монологи.учитель проходит и слушает.
So, are you ready?
Now in pairs tell each other your monologues and I’ll go round and listen to you.
Ok.That was nice. I like your work.
4. Проверка домашнего задания.
So, who could remind me your homework?( WB p.28 ex.4,5,10,11)
Ученики говорят, что им было задано.
Ok. Let’s check it all together.
Ann, could you read the task?
Thanks, so could you answer the first question?
Good.
Misha, could you continue, please.
Can anyone think of another way to say that?
Well done!
5. Объяснение домашнего задания.
So, boys and girls, let’s look at your homework.
WB p.30 ex.12,16
Open your WB.
Ученики открывают учебники и учитель объясняет им как правильно выполнить домашнее задание.
So, we have seven minutes. Let’s open your WB p.30 ex.15
6. Формирование умения письменной речи:
Here you have a written task. A similar one you did at home last time.
I give you shirts of paper.
Sing them. And then do the task.
Ученики подписывают листы и выполняют задание.
So, the time is up. Give me your papers.
Ученики сдают работы.
You have your homework.
7. Подведение итогов:
So, boys and girls, you work hard today. Thank you for the lesson. See you on Saturday. Good-bye!