Методическая разработка урока английского языка «The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland»

0
0
Материал опубликован 18 March 2017 в группе

11

Фазилова Юлия Александровна

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ ХАБАРОВСКОГО КРАЯ

КРАЕВОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ

ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

"ХАБАРОВСКИЙ КОЛЛЕДЖ ОТРАСЛЕВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ И СФЕРЫ ОБСЛУЖИВАНИЯ"

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Методическая разработка

тестовых заданий к уроку

английского языка

 

г. Хабаровск,

март 2017.

ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА

Пособие предназначено для преподавателей английского языка. В нём представлен вариант тестовых заданий к заключительному уроку английского языка по теме: «Соединённое Королевство Великобритании и Северная Ирландия», в котором осуществляется формирование общих компетенций в соответствии с требованиями ФГОС СПО.

Все тестовые задания, представленные в данной разработке, созданы в соответствии с их классификацией, т. е. тесты для студентов предлагаются как открытого, так и закрытого типа. Также тесты создавались с учётом психофизиологических особенностей обучающихся. У одной части студентов доминирует левое полушарие, а у других правое, поэтому в разработке представлены тесты как для одной группы студентов, так и для другой (таблицы, картинки…).

В соответствии с современными требованиями к сдаче ЕГЭ, где присутствует обязательная часть «Аудирование», в данной разработке представлено одно задание, в котором необходимо прослушать текст (читает преподаватель) на английском языке с информацией о Соединённом Королевстве Великобритании и Северной Ирландии и выбрать правильный ответ из предложенных.

Все выполненные задания тестов преподаватель может проверить и выставить отметки сам, но также на данном уроке можно использовать такие формы контроля, как само- и взаимопроверку.

Особое внимание уделено формированию общих компетенций, которые востребованы в любой профессиональной деятельности и соответствуют требованиям ФГОС СПО.

 

 

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Соединённое Королевство Великобритании и Северной Ирландии

Методическая разработка тестовых заданий к уроку английского языка

Данные тестовые задания разработаны к заключительному уроку английского языка по теме: «Соединённое Королевство Великобритании и Северная Ирландия», в котором осуществляется формирование общих компетенций в соответствии с требованиями ФГОС СПО.

 

Цель: проверить знания студентов по изученной теме: «Соединённое Королевство

Великобритании и Северная Ирландия».

Задачи:

Упражнять студентов в умении воспринимать информацию на слух.

Организовать работу студентов по выполнению тестовых заданий по ранее изученной теме.

Тип урока: проверка знаний.

Оснащение урока:

Карточка-задание (1 шт).

Карточка с правильными ответами (1 шт.)

3. Англо-русский словарь.

Ход урока:

I. Начало урока.

1. Организационный момент.

 

Преподаватель: “Good morning, dear students! I am glad to see you! I think, you are ready to begin. Today we`ll have an interesting lesson and I hope it will be useful for you. We are going to check your knowledge on the theme “The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”.

(Доброе утро, дорогие студенты! Я рада вас видеть! Я думаю, что вы готовы начать. Сегодня у нас будет интересный урок и я надеюсь, он будет полезен для вас. Мы проверим ваши знания по теме: «Соединённое Королевство Великобритании и Северная Ирландия»).

2. Мотивирование изучения темы:

Преподаватель: "How do you think, is it necessary for you to know information about English-speaking countries?" (“Как вы думаете, вам нужно знать информацию об англо-говорящих странах?”).

(Студенты отвечают, необходимо ли им знать данную информацию)

Преподаватель: "Good for you, and now try to think over the purpose of our lesson" (“Хорошо. Теперь давайте сформулируем цель нашего урока”).

(Студенты формулируют цель урока)

Преподаватель: "You are quite right. Цель нашего урока: проверить ваши знания по изученной теме: «Соединённое Королевство Великобритании и Северная Ирландия»".

 

Задачи нашего урока следующие:

Прослушать текст на английском языке и выбрать правильный ответ из предложенных, в соответствии с услышанным текстом.

Выполнить ряд тестовых заданий по ранее изученной теме".

 

II. Основная часть.

Преподаватель: “Now I`ll give you sheets of paper with tasks.

(Сейчас я раздам вам листки с заданиями)”

(Преподаватель раздаёт задания студентам) (Приложение 1)

Преподаватель: “Task number one is to listen to the text in English two times and according to it choose the correct answers. (Задание номер один – прослушать текст на английском 2 раза и в соответствии с ним выбрать правильные ответы)”.

(Преподаватель 2 раза читает текст, студенты внимательно слушают)

Преподаватель: “Now you can start to do all tasks.

(Сейчас вы можете начинать выполнять все задания)”.

(Студенты начинают выполнять задания тестов)

Преподаватель: “So? Your time is up. Now you need to change your sheet of paper with your answers with your desk neighbour and check it according to the right answers.

(Итак, время вышло. Сейчас вам необходимо обменяться листочками с выполненными заданиями с вашими соседями по парте и в соответствии с правильными вариантами ответов и критериями выставления оценки оценить друг друга)”.

(Студенты обмениваются работами друг с другом и на основе правильных вариантов ответов и критериев оценивания выставляют отметки друг другу) (Приложение 2)

Преподаватель: “Your home task is to prepare a topic about the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland (15 sentences)

(Ваше домашнее задание – подготовить топик о Соединённом Королевстве Великобритании и Северной Ирландии (15 предложений)”.

III. Заключительная часть урока.

Диагностирование цели урока:

Преподаватель: “А теперь давайте ещё раз вспомним цель нашего урока и сделаем вывод,

достигли ли мы её”.

(Студенты отвечают, достигли ли они цели урока)

Преподаватель: “Скажите, а какие общие компетенции мы сегодня с вами развивали?”

(Студенты отвечают)

Рефлексия:


 

Преподаватель: “Вы сегодня очень хорошо работали на уроке, каждый получил отметки. А теперь я хотела бы услышать ваше мнение об уроке и тестовых заданиях, которые Вы выполнили – были ли они лёгкими или, наоборот, трудными и какие вопросы были для Вас наиболее сложными”.

(Студенты отвечают)

Преподаватель: “Our lesson is over. Thank you very much for your work. Good bye!

(Наш урок окончен. Большое спасибо за вашу работу. До свидания)”.

Заключение

Данный урок, на котором осуществляется формирование общих компетенций в соответствии с требованиями ФГОС СПО, вызывает огромный интерес у студентов, способствует формированию высокой мотивации к изучению не только английского языка, но и истории, праздников и традиций англо-говорящих стран.

ЛИТЕРАТУРА И ИНТЕРНЕТ-РЕСУРСЫ.

1. Planet of English: учебник английского языка для учреждений СПО/ (Г. Т. Безкоровайная, Н. И.

Соколова, Е. А. Койранская, Г.В. Лаврик). – 3-е изд., стер. – М.: Издательский центр

«Академия», 2016. – 256 с.: ил.

2. http://en365.ru/political_system_britain.htm

3. https://slovo.ws/topic/britain/46.html

4. http://www.encyclopedia.com/people/history/british-and-irish-history-biographies/elizabeth-ii

Приложение 1

Карточка-задание

Тема программы: "Великобритания и Соединённые Штаты Америки"

Тема урока: “The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”

Task 1: Listen to the text two times, try to understand and choose the right variant.

Text

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is the official name of the state which is situated on the British Isles. So Great Britain is often called «Britain» or «the United Kingdom», or «The UK». It consists of four countries which are England, Scotland, Wales and Northern Ireland. The UK is separated from France by the English Channel and Strait of Dover. Everyone who was born in the UK is considered British. The UK population is concentrated in England. In Britain the Queen is the head of the state, but she doesn't rule the country.

The capital of the Northern Ireland is Belfast. The national flag of Ireland represents diagonal red cross on a white field. It's Saint Patrick’s Cross. The national symbol is a green shamrock (кислица).

The capital of Wales is Cardiff. The national symbol is a yellow daffodil (нарцисс). The national flag is white and green with a red dragon on it.

The capital of Scotland is Edinburgh. People who live in Scotland speak Scots and English. There are a lot of beautiful lakes in Scotland. But the most famous of them are Loch Lomond and Loch Ness. The national emblem of Scotland is a thistle (чертополох). The national flag is a blue field with white diagonal crossed stripes. It's Saint Andrew’s Cross.

Test

The capital of Scotland is:

  1. Liverpool c. Cardiff

    Glasgow d. Edinburgh

The British Isles are separated from the European continent by:

  1. The North Sea c. The English Channel

    The Atlantic Ocean d. The Irish Sea

 

The national emblem of Wales is:

  1. Red rose c. Daffodil

    Thistle d. Shamrock

People who are born in Great Britain are:

  1. The English c. The Scottish

    The Welsh d. The British

The national flag of Northern Ireland is:

  1. A diagonal white cross on a blue field

    A diagonal red cross on a white field

    A red dragon on a white and green field

    A red cross on a white field

The Loch-Ness is situated in:

  1. England c. Scotland

    Wales d. Northern Ireland

The head of the UK is:

  1. The conservative Party c. The Parliament

    The labour Party d. The monarch (the queen or the king)

The UK population is concentrated in:

  1. England c. Scotland

    Wales d. Northern Ireland

People who live in Scotland speak:

  1. English and Irish c. English and Welsh

    English and Scots d. Only English

Task 2: Match dates and events.

1.

Guy Fawkes Night is celebrated on …

A.

the 24th of June

2.

The official birthday of Great Britain`s Queen is on …

B.

the 5th of November

3.

Boxing Day in Great Britain is celebrated on …

C.

the 26th of December

4.

The role of the Tower as a state prison ended on …

D.

the 14th of August (1941)

5.

St. Patrick`s Day in Ireland is celebrated on …

E.

the 17th of March

6.

The official date of Remembrance Day in Great Britain is on …

F.

the 21st of April

7.

The day of Independence in Scotland is celebrated on …

G.

the 11th of November

Task 3: Connect the attractions with pictures.

Buckingham palace

A

St. Paul`s Cathedral B

Westminster Abbey

C

Tower of London

D

British Museum E

 

The National Gallery

F

Task 4: Put words from the box into the text.

 

Parliament, supreme, hereditary, formal, leader, members, parliamentary, majority,

constitution, governmental

 

 

Great Britain is a … monarchy. There are two heads in the country. One is the Queen, and the other is the Parliament. Almost all the power belongs to the Parliament, as the Queen is only a … ruler of the country. In other words, Queen Elizabeth II is the head of the state but the Parliament has the … authority. The Queen has also a number of ministers, who bear the responsibility for her royal acts. An interesting fact is that Great Britain doesn’t have any written … , but has only a set of laws made by the … . The Parliament has two chambers: the House of Lords and the House of Commons. The most important and powerful one is the House of Commons, which contains of 650 … . There are also a number of important political parties in Britain, such as the Conservative Party, the Labour Party, the Liberal Party, the Social Democratic Party and others. Each political party has its … , who takes part in elections. The one who wins becomes an MP (Member of Parliament). The party that holds the … of seats in the Parliament usually forms the Government, with the Prime Minister at the head. The Prime Minister’s first duty is to assemble a Cabinet. The main responsibilities of the House of Commons are legislation and review of … matters. The House of Lords consists of nearly 1200 peers. The head of the House of Lords is the Lord Chancellor. This House has no real power but has the responsibility to be an advisory council. The interesting fact about the House of Lords is that it’s a … chamber.

Task 5: Insert the necessary information into the sentences.

The architect of St. Paul`s Cathedral in London was … .

British children hang … at the back of their beds for Christmas presents.

Underground in London is called … .

is the national dress of Scotland.

Queen Elizabeth stores the majority of the gifts in … .

The longest river in Great Britain is … .

is the birthplace of the great English poet and playwright W. Shakespeare.

In London the Speaker`s Corner is situated in … .

Agatha Christie is the “queen” of … stories.

Bird … is the national symbol of London.

Приложение 2

Right answers:

 

Task 1:

d

c

c

d

b

c

d

a

b

Task 2:

B

F

C

D

E

G

A

Task 3:

C

D

A

B

E

F

Task 4:

Great Britain is a parliamentary monarchy. There are two heads in the country. One is the Queen, and the other is the Parliament. Almost all the power belongs to the Parliament, as the Queen is only a formal ruler of the country. In other words, Queen Elizabeth II is the head of the state but the Parliament has the supreme authority. The Queen has also a number of ministers, who bear the responsibility for her royal acts. An interesting fact is that Great Britain doesn’t have any written constitution, but has only a set of laws made by the Parliament. The Parliament has two chambers: the House of Lords and the House of Commons. The most important and powerful one is the House of Commons, which contains of 650 members. There are also a number of important political parties in Britain, such as the Conservative Party, the Labour Party, the Liberal Party, the Social Democratic Party and others. Each political party has its leader, who takes part in elections. The one who wins becomes an MP (Member of Parliament). The party that holds the majority of seats in the Parliament usually forms the Government, with the Prime Minister at the head. The Prime Minister’s first duty is to assemble a Cabinet. The main responsibilities of the House of Commons are legislation and review of governmental matters. The House of Lords consists of nearly 1200 peers. The head of the House of Lords is the Lord Chancellor. This House has no real power but has the responsibility to be an advisory council. The interesting fact about the House of Lords is that it’s a hereditary chamber.

Task 5:

Sir Christopher Wren

stockings

the tube

the kilt

British Museum

the Severn

Stratford-upon-Avon

Hyde Park

detective

raven

Критерии оценивания:

0-1 ошибка – 5 «отлично»

2-3 ошибки – 4 «хорошо»

4-5 ошибок – 3 «удовлетворительно»

более 5 ошибок – 2 «неудовлетворительно»

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.