12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Никифорова Мария Валерьевна91
Россия, Карелия респ.
Конкурс: «Всероссийский конкурс педагогического мастерства на лучший конспект урока с мультимедийным сопровождением»

 

Название: Урок английского языка по теме “Healthy and unhealthy food


Презентация к уроку "Healthy and unhealthy food"PPTX / 5.53 Мб

/data/files/g1706547442.pptx (Презентация к уроку "Healthy and unhealthy food")


Конспект урока "Healthy and unhealthy food"DOCX / 104.15 Кб

/data/files/a1706547491.docx (Конспект урока "Healthy and unhealthy food")(учебник Spotlight 4, Н.И.Быкова, Д.Дули, М.Д.Поспелова, В.Эванс)

Автор: Никифорова Мария Валерьевна, учитель

английского языка, МКОУ «Коткозерская СОШ»

 

Цель: Обобщить и систематизировать знания учащихся по теме «Еда»

Задачи.  

Обучающие:

- совершенствование лексических навыков по теме «Еда»;

- составление монологического высказывания о предпочитаемой еде и о любимом приеме пищи;

- введение новых лексических единиц healthy/unhealthy.

 Развивающие:

развивать умение использовать классификацию при освоении лексики;

развивать умения целеполагания, планирования, самонаблюдения, самоконтроля и самооценки;

- развивать языковую догадку с опорой на контекст;

- развивать  умения диалогической речи (диалог-расспрос по образцу);

развивать познавательные интересы за рамками урока;

развивать воображение при моделировании ситуаций общения.

Воспитательные:

воспитывать культуру питания как составляющую здорового образа жизни;

- активизировать познавательную инициативу учащихся и формировать их социальную компетентность;

- способствовать развитию дружеских отношений в коллективе.

Оборудование: маршрутные листы, интерактивная доска, ноутбук, колонки, доска, магниты, распечатки с вопросами, карточки healthy/unhealthy

Этап

Учитель

Дети

Приветствие

Good morning, children! I’m glad to see you again. My name is Maria Valerjevna and today I’ll be your teacher of English. I hope we will have an interesting lesson. There are some simple rules for our lesson:

Don’t be afraid of me/Don’t sleep/Be active/Listen, read and speak English (приложение №1).

Good morning, teacher!

Введение в тему урока

I have a magic bag. Take any of the tings and answer my questions.

What is it? What color is it? Do you like it? Is it big/little/yellow …? Is it a fruit or a vegetable?

(мешочек с муляжами еды, дети по очереди вытаскивают и отвечают на вопросы)

 

What are we going to talk about? (слайд 2)

 

Look at your worksheets (слайд 3) (приложение №2). Put pros or cons near the statements.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учащиеся ставят + и – напротив утверждений в колонке «в начале урока».

Проблема+цель

 

Аудиозапись в программе, по которой МК

Oh, I’ve an email from my schoolchildren. They want to tell you something. Now listen to them (слайд 4). Complete the sentences on your worksheets. Exercise №1 (приложение №3, задание №1).

 

Let’s check the task (слайд №5).

What are the children speaking about?

 

They ask you some questions:

What is your favourite meal?

What food do you like/don’t you like?

Is it healthy or unhealthy?

 

What do you think we are going to do at the end of our lesson? Can you answer all of these questions?

 

But before it we should revise some material on the topic food. We have practiced I like/I don’t like. What else should we revise? (на доске переворачиваем карточки I like/I don’t like …/words/meals/healthy/unhealthy)

Слушают аудиозапись, заполняют пропуски

 

 

2 человека зачитывают, остальные проверяют

 

 

 

Повторение лексики (работа в парах)

I have some riddles about the food. Try to guess what they are about. Use question Is it …? and the answers Yes, it is/No, it isn’t. (приложение №4)

EXAMPLE!!!

 

Now, work in pairs, read your riddle and ask your partner. Try to do it as quick as you can.

Работают в парах. Каждый получает загадку, задает ее партнеру. При помощи вопросов Is it … ? Yes, it is. No, it isn’t. отгадывают ее.

Введение и отработка слов healthy/unhealthy

Guess what the word “healthy” means (приложение №5). It’s good for you, for your body. “Unhealthy” is bad for you. Practice to pronounce these words.

 

I have some food in my shopping bag. Kate and Tim have bought healthy and unhealthy food. Help them to sort it (слайды №6-30). Come here. Take a picture and say if it is healthy or not.

It’s task №2 on your worksheets. Underline with one line healthy food and with two lines unhealthy (приложение №3, задание 2).

 

Now let’s check. Show me the happy smile (приложение №7) if the food is healthy and the sad smile if it is unhealthy (слайд №31).

Переводят слова, учатся их произносить

 

 

Выполняют задание на интерактивной доске (из сумки распределяют слова на 2 группы). Составляют предложения … is/are healthy/unhealthy. Параллельно на листе подчеркивают полезную еду одной чертой, неполезную двумя.

Повторение приемов пищи+healthy/unhealthy (работа в группах)

Kate and Tim want to visit you. Help me to prepare the menu for breakfast, lunch and dinner.

Let’s divide into groups. Solve puzzles to find out what meal you will discuss (приложение №6). Prepare the menu for Kate and Tim according to your meal. You may design your menus with pictures (приложение №9).

 

Listen to other groups and show the right card if it is healthy or unhealthy (приложение №7).

В группах разрабатывают меня для Кати и Тима.

We have … for breakfast/lunch/supper.

 

(Учащиеся определяют полезно или неполезно, показывая карточку)

Подведение итогов урока

I think you are ready to tell about yourselves and answer the children’s questions (слайд №32). We have remembered the words, meals, likes and dislikes. Can you answer all the children’s questions? (возврат на слайд с вопросами)

 

Choose the card. If you prefer healthy food, take green card. If you like unhealthy foo, take yellow (приложение №8). Complete the sentences about yourselves and glue your card on the poster.

Каждый выбирает цветную карточку, здоровая пища – зеленая, нездоровая – желтая. Заполняют предложения о себе и приклеивают их на общий плакат Our favourite food.

Рефлексия

We can see that more of you prefer healthy food. It’s very good. This poster is for you. Take it in your classroom.

 

Come again to our worksheets (слайд №33) (приложение №2). Put pros and cons near the statements in the column after the lesson. Do you have better results?

 

You worked hard. Thanks for your job. And if you like the lesson clap your hands, if not stand our feet.

Have a nice day! Goodbye!

 

 

 

Ставят + и – напротив утверждений после урока


 


 

ПРИЛОЖЕНИЕ №1 “The rules of our lesson”

PUT THE COLORFUL TICKS ON YOUR LIST

GREEN – excellent

BLUE – well

RED – not bad

BE ACTIVE!


 

DON’T be afraid of me!

DON’T sleep!

Listen, read and speak ENGLISH!

FOLLOW the plan of our lesson!


 


 

ПРИЛОЖЕНИЕ №2 “Worksheet”

The rules of our lesson:

Be active! Listen, read and speak English!

Don’t be afraid of me! Don’t sleep!


 

Pros +

Cons -

In the beginning of the lesson

At the end of the lesson

Know the words about FOOD

 

 

 

Can tell about my likes and dislikes

 

 

Know the words healthy/unhealthy

 

 

Know the meals

 

 

 

Can make a short story about food I prefer

 

 


 


 

ПРИЛОЖЕНИЕ №3 “Exercises”

 

Complete the sentences

Text 1: Hi! My name is Tim. My favourite meal is __________. I like _________ and __________. But they are ________________.

Text 2: Hello! My name is Kate. My favourite meal is __________. I like______ and __________. They are ______________.

healthy or unhealthy?

bananas, apples, sandwiches, burgers, pizza, milk, fish, sausages, chocolate, rice, eggs, meat, ice cream, sugar, cereal, carrots, tomatoes, honey, cheese, juice, hot dogs, oranges, bread, cakes, tea


 


 


 

ПРИЛОЖЕНИЕ №4 “Riddles

ЗАГАДКИ (работа в парах)

It is round, with sausage, tomato and cheese on top (pizza).

It is long and orange. It is a vegetable. Rabbits like it (a carrot).

It’s white. You can drink it. It comes from a cow (milk).

It is yellow, not sweet. It’s a fruit. We can drink tea with it (a lemon).

You eat it hot usually for breakfast. It is good for you (cereal).

I’m round and red. You can’t see me in the tree. I’m a vegetable (a tomato).

It’s white outside and yellow inside. We have it from chicken (an egg).

You smile when you name it. The mouse likes it very much (cheese).

It is sweet and brown. Children like it very much (chocolate).

You can make it with bread, cheese and ham (a sandwich).

It is yellow, long and sweet. It’s a fruit. Chimps like it (a banana).

It can be green, red or yellow. You can see it in the tree. It is round (an apple).

It’s white and sweet. We put in into tea or coffee (sugar).


 

Is it … ?


 

Yes, it is.

No, it isn’t.


 

ПРИЛОЖЕНИЕ №5 “Healthy/Unhealthy”

healthy

unhealthy

ПРИЛОЖЕНИЕ №6 “Meals”

breakfast

lunch

dinner

ПРИЛОЖЕНИЕ7 “Smiles”

t1706547287aa.pngt1706547287ab.gif

ПРИЛОЖЕНИЕ8 “About myself”


 

My name is …

My favourite meal is …

I like …

It is …

My name is …

My favourite meal is …

I like …

It is …

My name is …

My favourite meal is …

I like …

It is …

My name is …

My favourite meal is …

I like …

It is …

My name is …

My favourite meal is …

I like …

It is …

My name is …

My favourite meal is …

I like …

It is …

My name is …

My favourite meal is …

I like …

It is …

My name is …

My favourite meal is …

I like …

It is …

My name is …

My favourite meal is …

I like …

It is …

My name is …

My favourite meal is …

I like …

It is …

 

Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.