12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Mихалева Любовь Николаевна29

Урок 17.

АНГЛИЙСКИЙ с удовольствием

Цель урока:

обобщение материала по теме

«Hello! Nice to see you again!»

5 класс учебник

Биболетовой « Enjoy English»



Задачи урока:

- актуализация лексических навыков и навыков перевода;

- тренировка навыков грамматики, тренировка фонетических на­выков.

-совершенствование навыков монологической речи;

- актуа­лизация навыков диалогической речи;

Воспитательная цель урока: прививать любовь к Родине, развитие чувства патриотизма.

Оборудование:



карточки с частями английских слов для речевой разминки, интерактивная доска, карточки с грамматическими заданиями, учебник, рабочая тетрадь

Ход урока

 

I. Организационный момент

-   Good morning, children! (Good morning, ____________!)

-  I am glad to see you!

Good morning! Good morning! Good morning to you!

Good morning! Good morning! I am glad to see you!

-  Sit down, please!

What date is today?

What date was yesterday?

What date will be tomorrow?

What day of the week is today?

What day of the week was yesterday?

What day of the week will be tomorrow?

What is the weather like today?

Today we have an unusual lesson. We have a lot of gusts here today. But it is greatе we can show them our knowledge of English language. And they can see how clever you are! Let s start our lesson. We ll remember today the English words, read, translate into English, write and speak English. At first brush up your phonetics.



II. Фонетическая зарядка

   Английская собака [r-r-r-r-r-r]

th]колько [th]тоит [th]тог [th]ена?

 -   Look at the symbols, please. Name the symbols and recall English words with these symbols.

Учитель показывает детям транскрипционные значки (можно на доске) и просит назвать звуки и слова с этими звуками.

 

[t] - timetable, Tuesday, Art, subject;

[k] - clever, nickname, speak, mark,

[l] - Literature, miss, uniform, History;

[f] - form, Physical, uniform, foreign;

[h] - how, History, homework, happy;

[n] - long, morning, sing;

[e] - spend, technology, friend, help.

 

III. Речевая разминка

Now we remember the English proverbs. Say them into English and into Russian

ОДИН В ПОЛЕ НЕ ВОИН –

Нет новостей - хорошая новость-

В гостях хорошо, а дома лучше-

Лучше поздно, чем никогда-

Кто рано встаёт , тому бог подаёт-

Друг познаётся в беде-

Терпенье и труд всё перетрут-

Кот за порог - мышам раздолье-

Смеётся тот, кто смеётся последним-

Когда ждёшь время идёт очень медленно-

Век живи, век учись-

Хорошо!

- You can see different cards on my table. Make up the English words using these cards . Маке up the sentences using these words. Учитель привлекает внимание детей к карточкам, на которых запи­саны части английских слов. Ученики составляют слова. Затем учитель предлагает детям составить предложения с полученными словами.

his

 

par

dra

sub

vel

 

 

 

 

 

abro

dy

stu

fo      

ma

ad

to

ry

rei

ject

tra

ty

gn

 

 

Ключи: history, subject, party, travel, drama, abroad, study, foreign.

 

IV. Закрепление лексических навыков в письменной речи

-  So you can see the words on the topic «School». It's time to open our textbooks, page_21 , exercise 12_ . Write down the date, please. Учитель организует выполнение упр. 28 стр11 из рабочей тетради в письменной форме. Проверка данных упражнений осуществляется фронтально после выполнения заданий.

(Гимнастика для глаз)

V.Развитие диалогической речи

Do you like school?

- Make dialogs and ask your friends about their school - life and subjects.

Учащиеся делятся на две группы и составляют диалоги. Затем разыгрывают их в парах.

 

VI. Тренировка навыков перевода

 Игра в переводчики



прекрасная погода          провести неделю в деревне 

летние каникулы             интересные места

изучать математику         поехать за границу                                  

скучать по родителям      школьный вечер

хорошая новость             начинать урок (to start a lesson

              

Ключи:

Wonderful weather; to spend a week in the country;

Summer holidays; interesting places;

to study Maths; to go abroad;

to miss parents; school party;

good news; to start a lesson.

 

VII. Физкультминутка

Песенка « Clap your hands



Today we shall make up and listen to your advertisements about Russian cities and towns.

 



It is time to look at the leaflet in your textbooks, page 18, exercise 41. What Russian cities can you see in the picture? (Vladimir, Kostroma, Suzdal, Rostov, etc.) You are right. You will tell English tourists what is on the advert Учитель привлекает внимание детей к рекламному объявлению дан­ного упражнения и картинкам городов России, заранее развешенным на доске. Ученики называют города и зачитывают рекламный проспект на с. 18. Ученики могут составить рассказ об одном городе или о нескольких городах и пересказать его у доски.

Примерный рассказ:

Welcome to Russia!

You can have the Gold Ring Tour and visit a lot of interesting places. You will see beautiful cities and towns: Kostroma, Suzdal, Vladimir, Yaroslavl, Rostov, Pereyaslavl-Zalesky. Many people visit the capital of Russia - Moscow every year. You will see modern buildings and old churches, monuments and museums, squares and parks. The weather is always wonderful. You will enjoy travelling by a comfortable bus.

Второй рассказ

Welcome to Russia!

Last summer I was in Sochi. Sochi is one of the most beautiful cities in Russia. There are many sights in Sochi. Some of them are The Circus/ Mount Akhun/ Krasnaya Polyana and so on. You can swim in the Black See/ The weather is always wonderful. In 2014 Sochi will be a centre of Winter Olympia Plays Welcome to

 Sochi.

VIII. Тренировка навыков грамматики

I want you to look at the cards on your desks now. You can see some sentences there. The task for you is to open the brackets, using the correct form of the verb.

 

Учитель раздает карточки с грамматическим заданием, для выполнения которого отводится 5 минут. Затем ученики по очереди зачитыва­ют предложения и объясняют употребление той или иной глагольной формы.

 

2. Open the brackets:

1. Last week I (to visit) my grandparents.

2. We (not to be) at school yesterday.

3. My sister often (to read) books in the evening.

4. They (not to do) exercises every morning.

5. I (to spend) my summer holidays in the country.

Ключи:

2 задание

1. Last week 1 visited my grandparents.

2. We were not at school yesterday.

3.  My sister often reads books in the evening.

4. They do not do exercises every morning.

5.1 will spend my next summer holidays in the country.



IX. Итог урока

The lesson will soon finish. How is your mood? Was the lesson interesting for you?

And it is time to get marks for the lesson. Your marks are...

-  That brings us to the end. Let's learn the new poem.

Don't run in the school,

 Always walk.

 Please, don't talk.



Listen to the teacher.

Домашнее задание:

повторить Unit 1, с. 5-18.



-  Will you stand up, please? Good-bye, boys and girls!

































































Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.