90

в сети

Зарубежные гости в России

0
0
Материал опубликован 7 February



ТЕМА УРОКА: «Зарубежных гости в России»

Цель урока: Образовательная: формирование у учащихся иноязычной коммуникативной компетенции.

представлять себя зарубежному другу;

заполнять анкету друзей по переписке;

извлекать нужную информацию из мультимедийного объекта и обобщать её;

закрепление основных лексических единицы по теме урока и применяют их в различных лексико-грамматических упражнениях с использованием ИКТ;

применять учебные умения и навыки иноязычного общения в ролевой игре;

формирование умений и навыков информационной компетенции:

представление своей страны/ своего края в общении со сверстниками.

Развивающая: развитие языковой догадки при помощи средств родного и английского языка, памяти, внимания и логического мышления;

Воспитательная: формирование адекватного восприятия и отношения к образу жизни стран изучаемого языка, воспитание самостоятельности и вывод о роли иностранного языка в жизни человека.

Оборудование урока: компьютер, проектор, Интернет-ресурсы международного портала «WordWall», мультимедийный фильм “My Native Land”, компьютерный кабинет, презентация.

ХОД УРОКА

1. Организационный момент.

T.- Good morning children!

Ch.-Good morning our teacher!

2. Определение темы урока.

T.- Please look at the black board and try to say what is the theme of our lesson for today?

(слайд1) I have never been to Germany, but I have a German friend,

I have never been to England, but I have a British friend,

I have never been to Spain, but I have a Spanish friend,

Come to me my friends, and you will have Russian friends.

-What about we will speak about?

Ch.- About foreign friends.

T.- Yes, you are right, Who have got a friend of another nationality?

Today we have an unusual lesson. Have a look: our classroom is decorated with national flags, national symbols of different countries.Today we shall speak about our friends, the planet we live on, the continents, countries and nationalities. Today we have the representatives from different countries.

3. Практика устной речи.

We have the game “Meeting the foreign friends”. All tof you try to choose the right nationalyti to each country.

(WordWall)- play game

T. Well done! I see you know nationalities on our planet, but do you know the national music of this country?

(прослушивание мелодии разных стран)

4. Практика письменной речи.

T.- Now I’ll give you cards, imagine that you are foreigner . Put the missed words and make up sentences about your self and introduce yourself to each other.

(работа с карточками, диалог)

T.- Please, go to the wall, choose your flag and introduce to each other.

5. Физминутка. Караоке.

T.- It’s time to have a rest, let’s sing a song.

6. Развитие страноведческих навыков.

T- Well done boys and girls. Now we know what is your nationality, when you will come to your native town we bring some souvenirs. I will show you a souvenir, try to say which souvenire is belongs to which country.

(просмотр сувениров)

T- Well done! Today I am also a foreign teacher, I came from abroad and bring a souvenir of my country. Guess what is my souvenir? (it is a Big-Ben)

T.- well done my foreign students. And now, please look at the board, and lets wish each other a good day in different languarges.

Хорошего дня.- Russin

Bom dia — Brazilian

Have a good day!- American

Good day!- British

ZaiHui — Chinese

Bonne journee — French

Let’s make a post card to each other in your native languarge, and present it.



7. Рефлексия.

T- So, Students, tell me please what is interesting do you know today?

What do you remember?

What was interesting for you.

Put a mark fo yourself.

Thank you for your lesson, good bye!





в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.