ероприятия Конспект внеклассного мпо английскому языку «Christmas in Great Britain» (Рождество в Великобритании) для 5-7 классов
Пояснительная записка к презентации
МБОУ «ООШ п. Каратайка»
Конспект внеклассного мероприятия
по английскому языку «Christmas in Great Britain» (Рождество в Великобритании) для 5-7 классов.
Подготовил: учитель английского языка
Лесникова Лилия Альбертовна.
2013- 2014 уч. г.
Цели и задачи:
- Познавательный аспект: познакомить учащихся с национальным праздником «Рождество», его традициями и особенностями, расширение страноведческого кругозора учащихся.
- Воспитательный аспект: воспитывать у учащихся чувство уважения к национальным традициям и праздникам, формирование интерактивных навыков и умений.
- Учебный аспект: практиковать учащихся в устной речи и аудировании.
- Развивающий аспект: формировать положительную мотивацию учения, развивать внимание, воображение, догадку.
Оборудование: раздаточный дидактический материал для конкурсов (Приложение 2-4), клей, листы для жюри, видео клипы, ноутбук, поощрительные призы для команд.
Подготовка мероприятия
Заранее украшается класс, в котором проходит мероприятие, подготавливается раздаточный материал с заданиями для команд.
Набираются команды из учащихся по 2 человека из класса в каждую команду.
Жюри состоит из учителей, незаинтересованных в победе какой – либо команды. Жюри выставляет оценки за каждый конкурс, определяет победителя и активных игроков.
Ход мероприятия
Учитель: Good afternoon, dear children, dear guests, honored jury.
On the 25th of December people celebrate Christmas, one of the most beautiful holidays. Today we are having a competition, two teams are participating in it, and they are going to show their knowledge in traditions of celebrating Christmas. The winner is getting a prize. Our honored jury will help me to check up your answers.
Let’s start the competition with the introduction. (Команды представляются)
Christmas is a holiday, which is loved by children and grown-ups. It is a holiday when everything is decorated with lights and toys, when we see Christmas trees everywhere, when people buy presents and cook special food, send cards and have parties. Today you’ll get a lot of interesting information about Christmas.
On the board you see the table. There are different pictures in it. Our teams will choose one of the pictures, do the tasks, and get points for every right answer.
There are also some tasks, which both teams should do. You can see them here. (Учитель показывает на вопросы строчки A на слайде 2 презентации. Приложение 1)
Задания
A-1
Do you know Christmas words?
Look at these words. Look at these pictures (Приложение 3). Match the words with their pictures. Read them.
Santa Claus |
|
|
Christmas card Robin |
A-2
Now look at the groups of the words. Which word doesn’t go with the others.
1. turkey |
|
|
2 sleigh |
|
|
3. Christmas pudding |
|
|
4.stocking |
A-3
Christmas begins with Christmas cards.
The families prepare Christmas Cards to their relatives and friends.
The first Christmas card appeared in 1843, Sir Henry Cole invented it. One side of the card was a short greeting, and another – a nice picture. Soon these cards became very popular.
Your task is to prepare a Christmas card using these materials. (Учащиеся получают заготовки открыток и делают из них свою открытку (Приложение 4))
А-4
Put the letters in the correct order.
(Фраза Merry Christmas разрезана по буквам. Команды должны собрать быстрo и правильно)
M |
e |
r |
r |
y |
|
C |
h |
r |
i |
s |
t |
m |
a |
s |
А-5
Scrambled Lines
Each team is getting some pieces of paper with lines of the song. You should put the lines in the right order. The quickest team is the winner. Команды получают 1 дополнительный балл если напишут название песни правильно.
A day or two ago
I thought I'd take a ride
And soon, Miss Fanny Bright
Was seated by my side,
The horse was lean and lank
Misfortune seemed his lot
He got into a drifted bank
And then we got upset.
B-1
When do people celebrate Christmas Day? (December 25th)
B-2
He was born on Christmas Day. (Jesus Christ)
B-3
Who gives presents to children on Christmas Day? (Canta Claus)
B-4
What animal pulls Santa's sleigh? (reindeer)
B-5
Santa carries presents in this. (the bag)
C-1
Santa puts his presents for children in this. (stockings)
C-2
Father Christmas rides in this. (sledge)
C-3
Traditional food for Christmas dinner. (turkey, pudding, apples)
C-4
Christmas decorations for Christmas tree. (coloured balls, toys, sweets, candles)
C-5
They help Santa to make presents for children. (dwarfs and elves)
D-1
This was a gift to Jesus from one of the three kings. (gold)
D-2
What day comes after Christmas? (Boxing Day)
D-3
What day is before Christmas? (Christmas Eve)
D-4
What are the main colours of Christmas? (green and red)
D-5
It is decorated with lights and toys and tinsel and is in all houses and squares. (Christmas tree.)
E-1
What are the Santa’s reindeer’s names?
1 олень. Dasher - Дэшер (Потрясающий) ,
2 олень. Dancer - Дансер (Танцор) ,
3 олень. Prancer - Пренсер (Гарцующий) ,
4 олень. Vixen - Виксен (Лисица) ,
5 олень. Cupid -Купидон (Амур) ,
6 олень. Comet - Комета,
7 олень. Donder - Дондер, Доннер или Дандер (Гром) ,
8 олень. Blitzen - Блитце или Бликсем (Молниеносный) ,
9 олень - Rudolph- Рудольф- - самый молодой из оленей. Он на 100 лет младше своих друзей.
E-2
What names does Santa Clause have? (Ded Moroz, Father Chtistmas, Saint Nicholas, Kris Kringle, Синтерклаас, Пер Ноэль, Йоулупукки )
E-3
What tradition is connected with mistletoe? (People kiss under it)
E-4
What is special with Santa’s reindeer Rudolph? (He has shining red nose.)
E-5
You know that music is very important in Christmas Celebrations.
Hundreds of Christmas songs come from all over the world. In the Middle Ages Christmas Carols became popular. The word “Carol” means “a round dance”. Often the carolers dance in the street round the tree in the park. What Christmas carols do you know? Our teams should sing a Christmas song. (Команды по очереди исполняют рождественскую песню. Это задание можно использовать как в этом вопросе или в качестве завершения мероприятия.)
Заключительное слово
Teacher: We are finishing our party. I hope you have got much pleasure and fun.
Подведение итогов. Now let’s sum up the results of our contest and I want our honored jury to tell some words. Жюри подводит итоги, объявляет победителя, вручает призы командам и самым активным игрокам
Далее проводится рефлексия в форме обсуждения по следующим вопросам:
1. Понравилась ли викторина?
2. Что запомнилось больше всего?
3. Что было трудным?
Thank you for your answers. Good bye.
Список использованной литературы.
1. Английский язык. 5, 7-11 классы: открытые уроки/авт.-сост. М.И. Дышлюк и др. – Волгоград: Учитель, 2009.- 188 с.
2. Английский язык. 5-6 классы: игровые технологии на уроках/авт. – сост. Т.В. Пукина. –Волголрад: Учитель, 2009. -143 с.
3. Английский язык. Занимательный урок: Сб.доп. материалов. 5-9 кл. /Сост. Е.А.Балк, М.М.Леменев. – М.:Изд-во НЦ ЭНАС, 2002. – 152 с.
4. Дзюина Е.В. Игровые уроки и внеклассные мероприятия на английском языке: 5 – 9 классы. – М.: ВАКО, 2009. – 144 с. – (Мастерская учителя иностранного языка).
5. Дубровин М.И. Русско – английский ситуативный словарь./ М.И. Дубровин. – М.: АСТ: Астрель: Хранитель, 2007. – 272 с.
6. Иллюстрации из сети Интернет.
/data/files/b1474878774.docx (раздаточный материал. Приложения 2-4)
/data/files/z1474879314.pptx (презентация к мероприятию - Приложение 1)