Контрольная работа по английскому языку №4 (2 класс, УМК Spotlight)
Name _________________________________________
Class_________________
Control work № 4
Variant I
I. Вставь: can, is, have, has, are или am.
1. My sister ___________ a pupil.
2. Mary __________ got a cat.
3. Bob __________ run.
4. Jim and Helen ___________ got a teddy bear.
5. We _________ brothers.
6. I _________ happy.
II. Заполни пропуски словами из списка: dance, fair, on, doll, eyes, ears, got.
Look at my ___________. It’s got green ___________ and _________ hair. It’s ___________ small ____________. It can __________. It’s _________ the shelf.
III. Дай краткий ответ на вопросы.
ОБРАЗЕЦ: Can Larry swim? – Yes, he can.
Has he got a puppet? – No, he hasn’t.
1. Is Lulu five? – Yes, ________________.
2. Can she sing? – Yes, __________________.
3. Can they dance? – No, _________________.
4. Has he got dark hair? – Yes, _________________.
5. Have they got blue eyes? – No, ____________________.
IV. Распредели слова по столбикам в зависимости от правил чтения подчёркнутых букв.
Teddy, yummy, daddy, mummy, yellow, happy, funny, yuk, pretty, yes.
[j] |
[i] |
V. Переведи предложения на английский язык.
1. Балерина на полке. ___________________________________________________________
2. Мяч под кроватью. ___________________________________________________________
3. У него светлые волосы. _______________________________________________________
4. У меня зелёные глаза. ________________________________________________________
5. У неё маленькие уши._________________________________________________________
VI. Напиши полные формы.
1. He’s got - ______________________
2. I’ve got - _______________________
3. She’s - _________________________
4. They’ve got - ____________________
5. You’re - _______________________
Name _________________________________________
Class_________________
Control work № 4
Variant II
I. Вставь: can, is, have, has, are или am.
1. Ann ___________happy.
2. Tom ____________ got a cat.
3. Jill ____________ run.
4. Ben and Jack ____________ got a teddy bear.
5. They ______________ brothers.
6. I ____________ a pupil.
II. Заполни пропуски словами из списка: got, toy soldier, eyes, dark, on, ears, jump.
Look at my ___________. It’s got brown ___________ and _________ hair. It’s ___________ small ____________. It can __________. It’s _________ the table.
III. Дай краткий ответ на вопросы.
ОБРАЗЕЦ: Can Larry swim? – Yes, he can.
Has he got a puppet? – No, he hasn’t.
1. Has she got fair hair? – No, ___________________.
2. Is it a teddy bear? – Yes, _______________.
3. Is he in the garden? – No, ________________.
4. Can they sing like a bird? No, __________________.
5. Have we got a toy box? – Yes, __________________.
IV. Распредели слова по столбикам в зависимости от правил чтения подчёркнутых букв.
Teddy, yummy, daddy, mummy, yellow, happy, funny, yuk, pretty, yes.
[j] |
[i] |
V. Переведи предложения на английский язык.
1. Плюшевый медведь в коробке с игрушками.
_____________________________________________________________________________
2. Кукла под полкой.____________________________________________________________
3. У него большой рот.__________________________________________________________
4. У неё голубые глаза.__________________________________________________________
5. У меня тёмные волосы._______________________________________________________
VI. Напиши полные формы.
1. She’s got - ______________________
2. You’ve got - ____________________
3. He’s - _________________________
4. I’ve got - _______________________
5. They’re - _______________________