Контрольно-измерительные материалы по английскому языку Раздел «Чтение», 5 класс

0
0
Материал опубликован 18 June 2018 в группе

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку

Раздел «Чтение» - 5 класс.

Назначение контрольно-измерительных материалов – оценить стартовый, промежуточный и итоговый уровень общеобразовательной подготовки по английскому языку учащихся 5 класса, а также факторов, влияющих на результаты их дальнейшего обучения.

Тексты заданий предлагаемой модели контрольной работы, в целом, соответствуют Федеральному государственному образовательному стандарту основного общего образования, формулировкам, принятым в учебниках и учебных пособиях, включенным в Федеральный перечень.

Входная контрольная работа.

Пояснительная записка.

Материалы входной контрольной работы предназначены для обучающихся 5 класса.

Цель: проведение мониторинга учебных достижений обучающихся, контроль уровня и сформированности знаний, умений и навыков обучающихся по разделу «Чтение».

Структура контрольной работы.

Входная контрольная работа состоит из двух разделов, включающих задания по чтению базового (раздел 1) и повышенного (раздел 2) уровней сложности.

Распределение заданий контрольной работы по количеству и типу заданий.

Уровень сложности задания

Проверяемые элементы содержания

Тип задания

Кол-во заданий

1

Б

Понимание общего содержания текста

Подобрать заголовки к мини текстам

Выбрать тему текста

7

2

П

Умение находить запрашиваемую информацию.

Установить соответствие утверждений содержанию текста (правда/ложь)

Ответить на вопросы по тексту (не полный ответ)

10

Система оценивания.

Уровень сложности задания

Кол-во заданий

Максимальный балл

Примерное время выполнения задания (мин.)

1

Б

7

7

10

2

П

10

10

20

Общее количество заданий – 17 (100%), из них по уровню сложности: Б – 7 (40%), П – 10 (60%). Максимальный балл – 17.

Общее время выполнения работы – 30 минут.

Критерии оценки.

За верное выполнение каждого задания с выбором ответа, краткий ответ, развернутый ответ ученик получает 1 балл. За неверный ответ или отсутствие ответа выставляется 0 баллов. Учащиеся 5 классов, набравшие не ниже минимального балла за работу, должны продемонстрировать:

понимание необходимой информации в тексте;

понимание запрашиваемой информации в прочитанном тексте;

владение необходимыми грамматическими и орфографическими навыками.

Шкала перевода набранных баллов в отметку:

«отлично» 80% (17-14 баллов)

«хорошо» 60% (13-10 баллов)

«удовлетворительно» 40% (9-7 баллов)

«неудовлетворительно» < 7 баллов.

Содержание.

Раздел 1.

Задание 1. Прочти микротексты и подбери к ним заголовки. Один заголовок лишний.

1. My family is big. I have a mother, a father, a sister, a brother and a grandmother. My parents are doctors. They work at the hospital. My brother is a good sportsman. My sister is a little girl.

2. I go to school 5 times a week. I like going to school. I like my friends and teachers. I like English. At the English lesson we speak, read and write. I like speaking and reading English very much.

3. Kate likes animals. She has a cat, a dog, and fishes. Her cat pussy is old. She is 14. She is grey. She likes fish and meat. She doesn’t play. She always sleeps. Kate’s dog Jim is young. He is 2.He is black. He likes running and jumping. He always plays with Kate.

4. Tom likes Sunday. On Sunday he gets up late. He doesn’t go to school. On Sunday he walks, plays with friends in the yard, read books or watches TV. He plays computer games every Sunday. He loves it very much.

5. I have many friends. They are boys and girls. Their names are Bill, Tom, Sam, Elly and Ann. Tom is a good sportsman. He plays hockey, football and basketball very well. Bill loves reading. He reads books about children and animals. The girls like singing and dancing.

6. We like many sports and games. We like playing football, basketball, volley-ball, tennis, ping-pong, and hockey. We like skating and skiing. We run and jump, swim and drive. We like sports very much.

a. Tom’s Sunday

b. At School

c. My Family

d. Kate’s Pets

e. Sports

f. Books

g. My Friends

Задание 2. Прочитайте письмо. Какая главная тема данного текста. Выберите правильный ответ.

a. New Year Party

b. school party

c. birthday party

d. Halloween party

Dear Joy,

How are you? It’s my birthday next Saturday and I’m having a party at my house. Why don’t you come? We always have a great time!

I usually decorate my house with a lot of colorful balloons and we all play some great party games. Then there is the food. My mother is a great cook and she makes a lot of delicious food. We usually have pizza with ham, bacon, mushrooms and peppers, ham and cheese or tuna sandwiches and different kinds if salads. There is always a lot of coke, orange and apple juice to drink, and my birthday cake of course. I love chocolate so it’s always a chocolate cake.

So, I really hope you can make it! The party starts at six. Don’t be late!

Love,

Helen

Words to the text

To decorate - украшать

Mushrooms - грибы

Раздел 2.

Задание 1. Прочитайте письмо. Отметьте утверждения как верные (Т) или неверные (F).

Joy’s birthday is next Saturday.

Helen decorates the house with balloons.

Helen’s father cooks the food.

There is only one salad.

Helen doesn’t like chocolate.

Задание 2. Прочитайте текст. Ответьте на вопросы.

When Helen is having a party at her house?

How does Helen usually decorate her house?

Do Helen and her friends play party games?

What cake is there at the party?

What time does party start?

 

 

Бланк ответов

Раздел / задание

Вопрос

Ответ

1. Задание 1

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

1. Задание 2

1

 

2. Задание 1

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

2. Задание 2

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

Промежуточная контрольная работа.

Пояснительная записка.

Материалы промежуточной контрольной работы предназначены для обучающихся 5 класса.

Цель: проведение мониторинга учебных достижений обучающихся, контроль уровня и сформированности знаний, умений и навыков обучающихся по разделу «Чтение».

Структура контрольной работы.

Промежуточная контрольная работа состоит из двух разделов, включающих задания по чтению базового (раздел 1) и повышенного (раздел 2) уровней сложности.

Распределение заданий контрольной работы по количеству и типу заданий.

Уровень сложности задания

Проверяемые элементы содержания

Тип задания

Кол-во заданий

1

Б

Понимание общего содержания текста

Выбор верного варианта ответа по содержанию текста

Продолжить предложение по тексту

9

2

П

Умение находить запрашиваемую информацию.

Установить соответствие утверждений содержанию текста (правда/ложь)

Ответить на вопросы по тексту (полный ответ)

10

Система оценивания.

Уровень сложности задания

Кол-во заданий

Максимальный балл

Примерное время выполнения задания (мин.)

1

Б

9

9

10

2

П

10

10

20

Общее количество заданий – 19 (100%), из них по уровню сложности: Б – 9 (45%), П – 10 (55%). Максимальный балл – 19.

Общее время выполнения работы – 30 минут.

Критерии оценки.

За верное выполнение каждого задания с выбором ответа, краткий ответ, развернутый ответ ученик получает 1 балл. За неверный ответ или отсутствие ответа выставляется 0 баллов. Учащиеся 5 классов, набравшие не ниже минимального балла за работу, должны продемонстрировать:

понимание необходимой информации в тексте;

понимание запрашиваемой информации в прочитанном тексте;

владение необходимыми грамматическими и орфографическими навыками.

Шкала перевода набранных баллов в отметку:

«отлично» 80% (19-15 баллов)

«хорошо» 60% (14-11 баллов)

«удовлетворительно» 40% (10-8 баллов)

«неудовлетворительно» < 8 баллов.

Содержание.

Раздел 1.

Задание 1. Прочитайте текст. Выберите правильный ответ по тексту.

Dear Lena,

Thank you for your letter. It was so good to hear from you. I also travelled a lot this summer. I was very lucky. In August I went to Summer School in Boston. I spent four weeks there. We lived and studied at a good state school.

We learned English 4 hours every day. At the lessons we read and discussed texts, learned English words and poems by heart, played games, asked and answered questions, worked on a computer. We didn’t speak Russian at our lessons. We also read much about American history and traditions.

In the evenings we usually made a fire, played the guitar and sang songs. I took a lot of

pictures of my friends and of myself.

With lots of love and best wishes from my parents.

Your friend,

Lena

Where did Lena go in summer?

London b) Moscow c) Boston

Where did she study?

at sport school b) at summer school c) at the museum

What did she do during the holidays?

learned English b) swam in the river c) skate-boarding

She spent …….. there.

four weeks b) four months c) four days

At the lessons they learned ……. .

games b) poems c) texts

Задание 2. Прочитайте текст. Продолжите предложение по тексту.

A VILLAGE SCHOOL

The Greens are a British family. Mr. Green is a builder and Mrs. Green is a housewife. There are three children in the family: a son and two daughters. Mike is thirteen years old, Sandy is twelve and Kate is ten.

All the three children are pupils. Mike is at the boys’ school; his sisters are at a school for girls. Mike is a tall boy. He is clever. He is a very good pupil.

Sandy has dark hair and hazel eyes. She is a pretty girl, she is clever and a good pupil. Her sister Kate is a nice girl with long fair hair and large blue eyes. She is good at music.

The Greens are in Australia now. Mr. Green’s uncle is a farmer. His house and farm in Australia are in a village. The Greens are in their uncle’s house now.

The house is big. It is on a hill. It is summer now. In Australia January, February, March and April are summer months.

The school in the village is small. In fact, it is a one-room school. There is only one teacher for all the pupils. The garden around the school is very beautiful. The Greens are fond of the farm and the school in the village.

The new words:

Builder – строитель

Housewife – домохозяйка

Hill – холм

Hazel – карие (глаза)

1.All the three children in the Greens family are

a) students. b) pupils. c) farmers.

2. Now the Greens are in

a) Africa. b) America. c) Australia.

3. In Australia January, February, March and April are

a) winter months. b) spring months. c) summer months.

4. All the pupils in the village school have

a) one teacher. b) many teachers. c) two teachers.

Раздел 2.

Задание 1. Прочитайте текст. Отметьте утверждения как верные (Т) или неверные (F).

Mike is a small boy.

Sandy is not a good pupil.

Mr. Green’s uncle is a builder.

The Greens are happy in Australia.

There is no garden round the school.

Задание 2. Прочитайте текст. Ответьте на вопросы.

Where are the Greens from?

How many children are there in the family?

What are summer months in Australia?

What are summer months in your country?

How many rooms are there at school?


 

Бланк ответов


 

Раздел / задание

Вопрос

Ответ

1. Задание 1

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

1. Задание 2

1

 

2

 

3

 

4

 

2. Задание 1

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

2. Задание 2

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

Итоговая контрольная работа.

Пояснительная записка.

Материалы итоговой контрольной работы предназначены для обучающихся 5 класса.

Цель: проведение мониторинга учебных достижений обучающихся, контроль уровня и сформированности знаний, умений и навыков обучающихся по разделу «Чтение».

Структура контрольной работы.

Итоговая контрольная работа состоит из двух разделов, включающих задания по чтению базового (раздел 1) и повышенного (раздел 2) уровней сложности.

Распределение заданий контрольной работы по количеству и типу заданий.

Уровень сложности задания

Проверяемые элементы содержания

Тип задания

Кол-во заданий

1

Б

Понимание общего содержания текста

Выбрать заголовок к тексту

Соотнести содержание текста с предложенным утверждением

9

2

П

Умение находить запрашиваемую информацию.

Расставить предложения в соответствии с текстом.

Установить соответствие утверждений содержанию текста (правда/ложь)

10

Система оценивания.

Уровень сложности задания

Кол-во заданий

Максимальный балл

Примерное время выполнения задания (мин.)

1

Б

9

9

10

2

П

10

10

20

Общее количество заданий – 19 (100%), из них по уровню сложности: Б – 9 (45%), П – 10 (55%). Максимальный балл – 19.

Общее время выполнения работы – 30 минут.

Критерии оценки.

За верное выполнение каждого задания с выбором ответа, краткий ответ, развернутый ответ ученик получает 1 балл. За неверный ответ или отсутствие ответа выставляется 0 баллов. Учащиеся 5 классов, набравшие не ниже минимального балла за работу, должны продемонстрировать:

понимание необходимой информации в тексте;

понимание запрашиваемой информации в прочитанном тексте;

владение необходимыми грамматическими и орфографическими навыками.

Шкала перевода набранных баллов в отметку:

«отлично» 80% (19-15 баллов)

«хорошо» 60% (14-11 баллов)

«удовлетворительно» 40% (10-8 баллов)

«неудовлетворительно» < 8 баллов.

Содержание.

Раздел 1.

Задание 1. Прочитайте текст. О каком празднике идет речь? Подберите заголовок к тексту.

a). Thanksgiving day

b). New Year

c). Halloween

d). Christmas

It is an American holiday. It has a long history. It is always on the fourth Thursday of November. People have a lot to do before the holiday.

Paul and his family like this holiday very much. Paul`s father always buy a big fat turkey on this day. Mother roasts the turkey and cooks a lot of other tasty things. She is a very good cook.

Americans celebrate this holiday with their families because it is a family holiday. Paul`s grandparents come to see them on this day. First they go to church and thank God. Then they have traditional Thanksgiving dinner. They eat roast turkey with potatoes, pumpkin pie and ice-cream. Paul doesn`t like pumpkin pie but he likes chocolate ice-cream.

Задание 2. Прочитайте текст. Выберите номер соответствующий верному варианту ответа.

1.People celebrate this holiday in _____________________ .

1)summer 2) spring 3) autumn

2.Paul`s family usually has __________________ for festive dinner.

1) roast chicken 2) roast turkey and pumpkin pie 3) roast turkey

3. Paul`s family usually ______________ food for holiday dinner.

1) cooks 2) buys ready 3) orders in the café

4. Paul _________________ this holiday.

1) hates 2) enjoys 3) doesn`t like

5. People celebrate this holiday with ____________________.

1) their friends 2) their family 3) their neighbours

6. Paul`s ______________ come to their house.

1) cousins 2) friends 3) grandma and grandpa

7. This holiday is on _____________________.

1) fourth Thursday of November 2) November 14th 3) November 4th

8. This holiday is a national holiday of _____________________.

1) the USA 2) the UK 3) Russia

Раздел 2.

Задание 1. Прочитайте текст. Пронумеруй предложения в соответствии с текстом.

Dear Mark,

I like it here in Brighton very much. It’s a lovely day for a holiday.

Every morning I have breakfast with my friends at a café near the hotel. I usually have toast and coffee. After that, we usually go for a long walk on the beach. The beach is very beautiful, but there are a lot of tourists there.

In the afternoons, we usually have lunch in one of the town’s many restaurants. Then, we go shopping. There are lots of lovely things to buy!

In the evenings we sometimes go to the cinema or we go bowling. Bowling is great fun!

See you when we get back!

Love,

Jimmy

a). Jimmy and his friends usually go for a walk.

b). Sometimes they go to the cinema.

c). Jimmy has breakfast with his friends every morning.

d). They go shopping.

e). There are a lot of tourists on the beach.

Задание 2. Прочитайте текст. Отметьте утверждения как верные (Т) или неверные (F).

Jimmy has breakfast at the hotel.

He has breakfast with his friends.

After breakfast he goes for a walk with tourists.

He has lunch in a restaurant.

He goes to the cinema after lunch.

 

Бланк ответов


 

Раздел / задание

Вопрос

Ответ

1. Задание 1

1

 

1. Задание 2

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

2. Задание 1

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

2. Задание 2

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 


 

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.