Урок английского языка в 9 классе «Travelling» (УМК «Enjoy English»)
Автор : учитель английского языка МБОУ СОШ станицы Луковской имени С.Г.Астанина Збродова Жаннета Григорьевна
Конспект урока английского языка в 9 классе
Тема урока: «Do you like travelling?»
Тип урока: урок-путешествие
Aims: 1.To practice oral speech skills.
2.To find arguments pros and cons.
3. To train different types of reading.
4.To practice listening to the text.
Планируемые результаты -
Личностные: Формирование личностного смысла обучения, целостного взгляда на мир в его органичном единстве и разнообразии, развитие навыков сотрудничества со сверстниками и взрослыми в различных ситуациях.
Предметные: умение анализировать свою деятельность на уроке, сопоставлять, сравнивать, совершенствовать навыки изучающего чтения, аудирования, диалогической и монологической речи.
Метапредметные: воспринимать и воспроизводить информацию с учетом поставленной учебной задачи, самостоятельно выделять и формулировать познавательную цель. Предвосхищать возможности получения конкретного результата.
План урока:
1.Введение в тему урока. – “ If you look like your passport photo,
In all probability you need a journey “.
/E.Wilson, 1961/
Travelling --- Where? --- What to see?
---How? ---- What things to take?
T: - Why do you think people travel? - Why do you like to travel?
P: - I think…, I believe…, In my opinion…
2. –What countries and places would you like to visit and why?
P1- P2-P3( …And you?...)
3. T: How do you prefer to travel? Why?
(Работа с картинками) P1: I prefer to travel by …because… P2…P3...
4. What do you need for travelling? (Ролевая ситуация)
T: Roma is going to travel. Help him to pack his backpack
P1 ---P2,P3…
5. T: What skills can be useful for a traveler? Look at this list and choose five most important skills. Consult in groups.
6. Interview. We have a correspondent here. She wants to interview our travelers.
C: - Where did you spend your summer holidays? – What are your impressions? – Have you ever travel by plane? – Can travelling be dangerous? – Why?
7. Why are isebergs so dangerous for ships? Рассказ учащихся об айсбергах и трагедии «Титаника»
8. Работа с текстом учебника. Look at the pictures and match them with the text. Arrange the passages in the right order. Work in groups.
9. Give a short summary of the text. P1- P 2- P3.
10. Релаксация. Звучит спокойная музыка. На экране демонстрируются красивый видеоролик
11. Nevertherless, nothing can stop people from learning about the world. Would you like to travel by plane? Then, let’s go to the airport.
“At the airport”
Buy a ticket, go by plane
To the Netherlands or Spain.
Planes are taking off the ground
With a very loud sound.
They arrive and fly away
In a very busy way.
Airplanes with landing lights
Finish their endless flights.
There’s a runway long and wide
And the lights which are so bright.
12. Аудирование текста.
Listen to the airport announcements and choose the right answer. Работа в учебнике.
13. В аэропорту. Советы путешественникам. Просмотр презентации с комментариями.
14. Заполнение таможенной декларации. Работа в группах.
15. Речевая ситуация. Imagine that you are advised to take a journey. Discuss all options with your partner. You have arguments for and against. Come to an agreement and make up a dialogue.
16. All in all, I think that you are ready for travelling. Sum up and say:
1. Where will you go?
2. How will you get there?
3. What will you take wth you?
4. What will you see?
17.Peфлексия.
Let’s summarise our lesson. Finish these sentences:
- Now I can…
- Now I know …
- Today I’ve learnt…
- I liked…
18. In conclusion, I would like to say:
“ To whatever part of the world you went
By wheel or sail, or wing, or track
You’ll have exciting thing to tell
Now that you are safely back!”
19. Итоги урока. Выставление оценок.