12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Елена698
Россия, Челябинская обл., Магнитогорск

Серова Елена Михайловна

Учитель английского языка

МАОУ “СОШ №56 УИМ”

г Магнитогорска

План конспект урока английского языка

по теме «Grammar Discoveries: Present Perfect»

к УМК Enjoy English – 5-6 класс

Тема учебного занятия: «Grammar Discoveries: Present Perfect»

Продолжительность учебного занятия: _45_ мин.

Тип учебного занятия: активизация в речи грамматического материала

Цели (образовательная, развивающая, воспитательная) учебного занятия:

1.

1.1 семантизация в речи лексических единиц по теме Animals

1.2 формирование навыков чтения и произносительных навыков

1.3 активизация в речи грамматического явления

2.

2. 1 совершенствование мыслительных операций: синтеза, анализа, обобщения.

2.2 развитие творческого потенциала учащихся.

3. формирование познавательной активности.

Используемая литература:

УМК Enjoy English 5-6 класс Биболетовой М. З.

Ход урока

1.

Teacher: Hello, boys and girls! I am very glad to meet you. Today we have a very unusual lesson – today you are the directors of different zoos. You are very busy people. And your first task is to sell animals that you don’t need and buy animals that you need a lot. Take your cards and find the partner.

(Каждый ученик получает карточку, на которой обозначено имеющееся у него животное, а также то, которое он хочет купить. Карточки могут быть составлены таким образом, что прямой обмен осуществить невозможно. Необходимо попробовать несколько вариантов и через серию обменов получить желаемую вещь. В классе с низким или средним уровнем обучения можно использовать простой вариант – найти партнёра для прямого обмена. Варианты сложных карточек:

You need a camel and you have 5 horses.

You need 5 tigers and you have a camel.

You need 1 horse and you have 2 tigers.

You need 10 bears and you have 5 lions.

You need 2 horses and you have 2 tigers.

You need 2 horses and you have 1 tiger.

You need 10 lions and you have 20 bears .

You need 10 bears and you have 5 lions.)

2.

Teacher: Great job! Now your zoos have a lot of animals. But to make a goo deal you should be very attentive. Let’s see how attentive you’re – look through this text and find sentences with Present Perfect.

Look! This is Mark. He loves animals very much. Mark has got a cat. He is a member of RSCPA and he has been there lots of time. He has found two stray dogs and he has taken them to the vet. Now these dogs have had all the injections and are ready to find new homes.

P1 P2 P3 P4

3.

Teacher: Directors are busy people, but to talk about things you have done and forget to do, we should check how you did your homework. (проверка упражнения 32 на странице 113 и упражнения 33 на странице 114 – учащиеся вспоминают схемы построения утвердительного и отрицательного предложений в Present Perfect)

P1 P2 P3 P4

4.

Teacher: Your week was very hard. Today is Friday, look at this plan and say what you’ve already done and what you haven’t done yet.

Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

to buy a zebra

to meet a sponsor

to phone

Mr Black

to check

keepers’ work

to make a report

X

X

P1 P2 P3 P4

Teacher: the other pupils are secretaries – tell us what your bosses have done this week and what they haven’t done yet.

P5 P6 P7 P8

5.

Teacher: so I see that some of you still don’t know the difference between have \ has – let’s practice it – exercise 10 page 119. Do your work and exchange your papers with your partner.

P1-P2, P3-P4, P5-P6, P7-P8

6.

Teacher: I hope all of you remember the poem about words that help us to identify Present Perfect:

Ever, never, just and since

                                        Yet, already and this week

                                        Lately, recently are used

                                        in Present Perfect.

                                        We must remember all of them

                                        To write, to spell and to translate

                                        Not to make mistakes

                                        When we are speaking English.

These words will help you to do your homework – exercise 13 page 120.

Thank you for co-operation – all of you did a great job! Your marks are ….

Опубликовано в группе «Поурочные разработки по английскому языку»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.