12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 

Урок английского языка в 7 классе (УМК Кузовлев В. П. и другие).

Учитель английского языка Свечкарева Людмила Владимировна

МБОУ Туриловская СОШ Миллеровский район Ростовская область

 

Unit 9. Lesson 2. What do you know about the history of your home town?

Планируемые результаты.

Личностные результаты: формирование способности осознавать свою культуру через контекст культуры англо – язычных стран, чувства гордости за свою страну.

Социо – культурный аспект: знакомство с памятниками материальной и духовной культуры и историческими фактами страны изучаемого языка и родной страны; развитие умения ориентироваться в реалиях страны изучаемого языка, представлять свою культуру.

Метапредметные результаты: развитие способности к соотнесению, выявлению языковых закономерностей, формулированию выводов.

Предметные результаты: формирование грамматических навыков говорения; совершенствование лексических навыков говорения; развитие умения читать/ понимать на слух с целью полного понимания информации; использовать справочные материалы.

Речевой материал:

Продуктивный: лексический – rich

грамматический – Past Simple Passive

Для повторения: даты

Рецептивный: лексический – a prison, a crown, a stone.

Учитель: Glad to see you. We are going to speak about the history of our home place. These words will help us in the work.

Match the words in two columns, more than one variant is possible.


 

ancient                                          gallery

magnificent                                   building

unique                                         cathedral

rare                                             church

                                                  painting

                                                   monument

(работа в парах)

2. Complete the sentences with these words: church, ancient, fortress, masterpieces, building, paintings, houses, gallery.

London is an … city.

Westminster Abbey is a magnificent ….

St. Paul’s Cathedral is the most important … of London.

There are a lot of masterpieces and rare … in the National ….

The British museum … one of the world’s finest collections of … .

William the Conqueror founded the Tower of London as a … and a palace.

Teacher: I wonder if you know what the most ancient sight of London is.

Surely, it’s The Tower of London. Do you know anything about it? Use books from our class library and try to find information about the Tower.

( в группах работа с книгами по страноведению, поиск информации : ”This is Great Britain” Л. Колодяжная, Айрис Пресс, Москва; Краткий англо – русский лингво – страноведческий словарь В.В. Ощепкова, И.И. Шустова М. изд. Наука; London, Leslie Dunkling, Longman)

После сообщений учащихся просмотр презентации “The Tower” Презентация к уроку

 (The Tower)

После просмотра презентации в парах работа по карточкам с текстом о достопримечательности.

The Tower of London is                                          a prison.

It was founded by                                                as a fortress and a palace.

It was used                                                       as a popular tourist attraction.

Then it was made                                             was opened in the Tower of London.

Lateran interesting museum                             William the Conqueror in the 11th century.

Зачитать рассказ, выделить сказуемое в каждом предложении. Учащиеся обращают внимание на функциональные особенности грамматического явления и самостоятельно делают выводы о его формальной стороне. Свои выводы они сравнивают с правилом в таблице “Grammar in Focus”.

 

Teacher: We’ll continue learning new facts about the history of our country.

Ex. 2 1) p. 167

Работа в группах

Зачитать рассказ.

We live in Rostov Region. What can you tell about our place?

Read the text about Rostov on Don and form the right forms of the verbs (Past Simple, Present Simple Passive or Active)

My native city is Rostov-on-Don. It is the capital of the Don area. It …. (to found) in 1749. It … (to be situated) on the right bank of the river Don.

In the past Rostov … (to be) a small town with small population. But now the territory of Rostov-on-Don is 380 square kilometres and the population is more than one million people.

Our city is a big industrial, scientific and cultural centre in the South of Russia. The plant “Rostselmash” … (to know) not only in our country but abroad as well.

The largest scientific and educational establishment is the Rostov State University, which … (to found) in 1915 and now has more than ten faculties.

In Rostov there are four theatres: Gorky Drama Theatre, Musical Comedy, Puppet Show, Theatre of Young Spectators. The Gorky Theatre … (to surround) by a large park named after the October Revolution. It is one of many parks and gardens which make Rostov a green town and where Rostovites like to walk on a nice sunny day.

During the Second World War Rostov-on-Don …(to occupy) twice (1941 and 1942). The war cost Rostovites huge losses in life. That is why in the city there are a lot of monuments devoted to the war years and people who gave their lives for our peaceful life.

Rostov-on-Don is a large transport centre. It is not only a big knot of railways and airways but it is also the port of five seas (the Baltic, the White, the Caspian, the Black and the Sea of Asov).

 

Teacher: What other towns and places of interest in Rostov Region do you know?

 После ответов учащихся на вопрос просмотр презентации “Rostov Region and its sights”.(Rostov Region and its sights)

Презентация к уроку

Teacher: I hope you've got much new information about our native place. Write what you can about your home place. Ex. 4 p. 168

Домашнее задание: Ex. 5 p. 168

Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.