Внеклассное занятие по англйискому языку «Easter Traditions in Britain» (3 класс)
Мельникова Наталья Анатольевна,
учитель английского языка
МАОУ «Гимназия №1»
Класс: 3
Тема:Easter Traditions in Britain.
Задачи урока:
учебный аспект:
- формирование умения употреблять лексический материал по теме «Easter» и обеспечение его первичной тренировки в серии речевых и языковых упражнений.
- совершенствование правильности произношения английских звуков и слов; правильной интонации.
- обучение проектной деятельности по теме урока, умению давать свою оценку прослушанному, умению поддержать беседу;
способствование повышения мотивации учения при помощи интерактивных средств обучения.
- развивающий аспект:
развитие творческих способностей учащихся; эмоциональности, активности,
быстроты реакции, трудолюбия.
формирование умения учащихся осуществлять поиск необходимой информации, используя стратегию чтения с извлечением информации.
воспитательный аспект:
воспитание чувства коллективизма, чувства доброты, желание доставить радость другим.
- социокультурный аспект:
предоставление возможности для коммуникативного использования английского языка.
Оборудование: компьютер, проектор, экран, презентация, посвящённая пасхе в Англии, раздаточный материал по теме урока.
Ход урока
Организация класса:
(Сообщение целей и плана работы на уроке)
-Good morning, children! You know about traditions of British festivals. You know much interesting about Saint Valentine’s Day and about Halloween. Watch video and tell me what holiday we are going to speak about.(Просмотр видео)
-Today you’ll know more about Easter. We’ll speak about this holiday, about symbols and about traditions of this day. This year English people will celebrate Easter on the 20th of April. When do English people celebrate Easter? They celebrate Easter on the 20th of April.
Речевая зарядка
-We begin with the phonetic drill. Repeat after me, please. (Слова зарядки выписать на доску)
[і] it, pink, ring, little, singing, bring, busy, symbol, children, chocolate, christian, tradition, lilies Britain, British.
Little children like British traditions.
[i:] Easter, street, people, eating, sweet, bean, green, meal.
[і] - [i:]
British – people
tradition – Easter
British people have a lot of Easter traditions.
[^] Bunny, funny, bun, Sunday, much, hunt, hunting, custom, colour, love, pumpkin.
[α:] garden, card, carnival, party, are
[^] - [α:]
Sunday - garden
Bunny - are
Easter Bunny hides Easter eggs in the garden.
On Easter Sunday children are busy with hunting Easter eggs.
Основной этап:
1)-Take yellow cards and read out words and word combinations which refer to Easter, please.
Heart, cross, card, festival, Christian, Easter card, Valentine’s card, to decorate the house, to decorate the church, to colour eggs, to buy chocolate eggs, to go to a party, to go to church, to put presents under the Christmas tree, to put eggs into baskets, to eat roast turkey, to eat chocolate eggs, Easter Bunny, to eat traditional meals, to hide Easter eggs in the garden, to be busy with hunting eggs , to play snowballs, to play egg-rolling.
2)-Please, watch the presentation which I’ve made for you.
3)-Now take pink cards and match the words to form word combinations, please.
Christian |
hot cross buns |
to decorate |
egg-rolling |
to go to |
holiday |
to walk down |
eggs |
Easter |
eggs in the garden |
Easter |
hunting eggs |
to eat |
eggs |
to play |
festival |
a tasty |
Bunny |
chocolate |
Parade |
to hide |
the streets |
to be busy with… |
church |
to colour |
churches |
-Let’s check up you answers.
(Проверяем выполненное задание. Показываю презентацию с готовыми ответами)
4) -Read the next text about Easter and underline some new information.
Ex.9 p.283
5) –Watch video about English traditions in celebrating Easter. Просмотр видео.
6) -One of the Easter traditions is to send Easter cards. Today we’ll make Easter cards.
(Уч-ся получают открытки-раскраски и оформляют их)
I hope you have
a fantastic day,
and get a ton of eggs!
IV. Заключительный этап. Подведение итогов.
-Dear children, it’s a pity, but our lesson is over. Thank you for your work. Have you liked our lesson? Tell me, please. Use these sentences.
It was interesting because……..
I know about Easter traditions in Britain.
I can make Easter cards.
I liked the presentation about Easter in Britain.
It wasn’t interesting because………
I haven’t understood some new words at the lesson.
Our lesson was boring.