Игра-соревнование по английскому языку «Home, my sweet home»
МУНИЦИПАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
«КОЧУБЕЙСКАЯ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 2»
ТАРУМОВСКОГО РАЙОН РЕСПУБЛИКИ ДАГЕСТАН
Открытый урок
по английскому языку
в 6 классе
на тему:
“Home sweet home”
Провела: Мирзаева П.А.
Игра-соревнование по английскому языку
«Home, my sweet home»
Цель урока:
обобщить знания учащихся по теме "Home, my sweet home";
совершенствовать навыки и умения.
Задачи урока
1. Образовательные:
углубить и расширить знания учащихся по пройденной теме.
2. Развивающие:
активизировать навыки говорения;
закрепить грамматические навыки;
способствовать развитию стремления к лидерству.
3. Воспитательные:
повысить мотивацию учащихся к изучению иностранного языка;
способствовать сплоченности коллектива.
Оборудование:
интерактивная доска
раздаточный материал для команд,
компьютер.
Предварительная работа:
Создание команд. (2 команды по 6 человек.)
Выбор капитанов.
Орг.момент
Пробудить интерес;
Этапы урока:
Активизировать группу, дать им возможность
Целенаправленно думать, структурировать последующий процесс изучения материала.
T. Good morning, dear guests and students!
The house of your dream.
I’m glad to see you. I hope you are fine. Today I’d like to begin our lesson with the magic word “Dream”. You have already known this word. Am I right? What does it mean?
First of all I’d like to say that all of us have our own ideas and dreams about a perfect home or room, because "home" can’t mean the same to everybody. But I'm sure that for all people home is not just a place to live in. Home is your little world where you live according to your own rules and interests. It’s a place where you feel comfort, warmth and reliability, that’s why we say "East or West, home is best" and the English say "My home is my castle". In my opinion home always awakens the best feelings and high emotions in people’s souls.
… Now look at the pictures on our screen and try to name me the topic of our today’s lesson.
P2. …
T. You are right. It is «Home sweet home». I know you love your home. But first of all, let’s revise everything dealing with this topic.
Фонетическая зарядка
Let’s remember the sounds of the English language
[w]-window,
[r]- room,
[t]- TV – set,
[d]- bed,
[ð]- there,
[k]- desk,
[Ө]- bathroom
Речевая зарядка.
Let’s revise our vocabulary. There are a lot of the kinds of the rooms . Look at the screen complete their names: bedroom, living room, dinning room, bathroom, hall, kitchen, attic.
Open the dictionary and write down new words:
HALL [hɔːl] ПРИХОЖАЯ
ATTIC [ˈætɪk] ЧЕРДАК
BATHROOM[ˈbɑːθrum]ВАННАЯ КОМНАТА
let's remember our grammar: there is there are
Let’s go our quiz
We have divided our class into two groups let's meet the teams and the captains of the group and begin our quiz
The captain of 1st group Abdula.
The captain of 2nd group Ibragim.
Tasks for each group will appear on the screen and you will be given five minutes to complete the task.
1st task
Fill in the blanks with there is/are, there was/were
There______ 3 dogs in the box yesterday.
There ______ books and pen on the table.
There ______ a sofa and five chair in the room.
There _______ six balls in the box.
There ______ one room in my old house.
5.Warming up
2nd task
Make up a story. Replace the pictures by the words.
3rd task
4th task
5th task
Подведение итогов урока/ рефлексия
The lesson is coming to the end. Today we have spoken about … What did you like most of all? … OK. I think you enjoyed your English today.
We have done a lot.
Thank you for your activity.
I’ll give you … marks.