12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Голикова Татьяна Валентиновна3468
Россия, Вологодская обл., Великий Устюг

Конспект урока английского языка в 6 классе по теме «Санкт-Петербург»


Автор: Голикова Татьяна Валентиновна, учитель английского языка

Тема: Санкт-Петербург

УМК: О.В. Афанасьева, И.В. Михеева и др. Английский язык “Rainbow English” в двух частях (6 класс). Москва: Дрофа, 2018

Класс: 6

Предмет: английский язык

Тип урока: урок открытия новых знаний

Цель: познакомиться с Санкт-Петербургом

Задачи:

- знакомство с лексикой по теме;

- совершенствование навыков чтения, аудирования и письма;

- знакомство со страноведческим материалом на тему «Санкт-Петербург»;

- повышение мотивации к изучению английского языка;

- формирование у учащихся способности к участию в межкультурной коммуникации;

- развитие языковой догадки и логического мышления;

- воспитание дружеского отношения между участниками коммуникации.

Формы организации познавательной деятельности учащихся:

фронтальная, индивидуальная, парная

Методы обучения:

фронтальный опрос, словесные, наглядные, репродуктивные и проблемно-поисковые методы, методы стимулирования учебной деятельности, методы контроля и самоконтроля в обучении.

Технологии работы с информацией:

Здоровьесберегающая технология, технология коммуникативного обучения


Ход занятия


1. Организационно-мотивационный этап (4 мин)


Good morning, children! I’m glad to see you! Sit down, please!


What is the date today?

What day of the week is it today?


Do you like travelling?

What cities did you visit? What did you like there?


Look at the picture and guess the topic of our lesson.

(Приложение 1)


What is the aim of the lesson?

What will we do today?


2. Фонетическая разминка

(1 мин)


1) Repeat the tongue-twister after me.

(Приложение 2)

2) Read it in pairs.

3. Learning new words

(знакомство с лексикой)

(15 мин)

1) Open your textbooks. Find Ex. 4, 5 p. 11. Listen and repeat after the speaker.


2) Read the words.


3) Read in pairs.


4) Guess the words. Put the letters in the right order and translate them.

1. nakb

2. vome

3. lnocmu

4. ngahce

5. rtas

6. dunfo

7. tmenomun

8. perepa

9. lepaca

10. satf


5) Work in pairs. Do Ex. 8 p.14. Fill in the gaps with the new words.


6) Translate into English.

1. Царь основал город на берегу реки.

2. Памятник появился пять лет назад.

3. Поезд двигался очень быстро.

4. Все любят этот дворец.

5. Ничто не изменило его жизнь.


7) Assess yourself.

+” very good

?” good

-” not so good

4. Динамическая пауза

(2 мин)

Let’s do morning exercises. Imagine we’re on the way to the airport.

We are running for the bus.

We are going by bus.

We are listening to music.

We are dancing.

We are getting off the bus.

We are hugging.

We are waving the hands.

5. Reading (чтение текста)

(10 мин)

1) Did you fly to Saint-Petersburg? What do you know about the city?


2) Read the text and learn some new facts about the city (Ex. 6 p. 12)


3) Work in pairs. Decide if the sentences are True, False or Not Stated. Correct the wrong sentences.

1. St. Petersburg is a famous Russian city on the Baltic Sea.

2. Peter the Great gave the name to the new city.

3. The city changed the name for Leningrad in 1914.

4. Peter the Great moved the capital of the country from St. Petersburg to Moscow in 1712.

5. The city grew very fast.

6. There is a tall column in the centre of Palace Square.

7. The city has fifteen wonderful parks and gardens.

8. Tourists like to go boating when they are in St. Petersburg.


4) Assess yourself.

+” very good

?” good

-” not so good


6. Speaking (монологическая речь)

(10 мин)


1) Answer the questions

1. What is Saint Petersburg?

2. What river does it stand?

3. Who did the city get the name after?

4. When did Peter the Great found Saint Petersburg?

5. Was it the capital of Russia?

6. When was it?

7. What places is the city famous for?

8. A lot of tourists visit Saint Petersburg every year, don’t they?


2) Work in pairs. Make up a story about Saint Petersburg. Use the phrases as a plan.

1. the Neva River

2. after the tsar Peter the Great

3. found (1703)

4. the capital (1712)

5. famous for palaces, bridges, churches, theatres, museums, parks

6. many tourists


3) Speak about the city.


4) Assess yourself.

+” very good

?” good

-” not so good


7. Рефлексия

(3 мин)

1) Домашнее задание


2) Подведение итогов

1) What do you think about our homework?

Write down your homework: p.12 speak about St. Petersburg.


2) What did we do at our lesson today?

Did you like your work today?

Assess your work at the lesson. (поднимают карточки со смайлами)


Our lesson is over. I enjoyed your work today and I’ll give you the following marks…

Thank you for your work. Goodbye. Have a nice day.




Приложение 1


t1622567779aa.jpg


Приложение 2


%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA1.jpg


Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.