Конспект урока по теме Мобильные телефоны

1
0
Материал опубликован 8 February

Технологическая карта урока английского языка


Педагог: Шактар-оол Айсу Сезимовна

Предмет: Английский язык.

Класс: 9 «А»

Тема урока: «Мобильные телефоны».

Тип урока: Урок закрепления и усвоения новых знаний

Цель урока: «Научить правильно пользоваться мобильными телефонами, различать недостатки и достоинства и дать свое мнение»

Задачи:

Образовательные: закрепление ранее изученных и введение новых лексических единиц в рамках темы, совершенствование навыков говорения и аудирования.

Развивающие: формирование навыков чтения, развитие памяти, внимания, критического мышления в рамках темы.

Воспитательные: воспитание интереса к изучению иностранных языков, познавательных потребностей, умения работать в паре и группах.


Планируемые результаты:

Предметные

Метапредметные

Личностные

- формировать языковые навыки (фонетические, орфографические, лексические) совершенствовать навыки говорения; строить высказывание в устной форме, формировать навык чтения; введение и закрепление лексики по теме; введение новой лексики по тексту, работа с текстом, чтение с целью извлечения информации, аудирование на соответствия. 

- научиться самостоятельно определять цели своего обучения; научиться соотносить свои действия с планируемыми результатами; научиться организовывать учебное сотрудничество

развивать мотивы учебной деятельности, личностный смысл учения, самостоятельность и ответственность за свои поступки, развивать этические чувства доброжелательности и эмоционально-нравственной отзывчивости, уважительное отношение к чужому мнению, установку на здоровый образ жизни.


Формы работы

Виды деятельности на уроке

Средства обучения

Технологии:

фронтальная, индивидуальная, парная

групповая

слушать, повторять, читать, составлять предложения, отвечать на вопросы

УМК «Rainbow-9»,рабочая тетрадь, аудио СD, проектор

личностно-ориентированная, развитие критического мышления, создания  ситуаций, работа в парах.

Содержание педагогического взаимодействия

п/п

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

УУД

1

Организационный этап.

Цель-настроить на общение на английском языке.

Приветствие:  

- Good morning, dear children! I’m glad to see you. Sit down, please!

- How are you?

- Do you want to be a star?

Цель: включиться в иноязычное общение, отреагировав на реплику учителя согласно коммуникативной задаче.

Отвечают: «Good morning, teacher! Glad to see you.»

Коммуникативные: формировать навык построения высказывания в соответствии с коммуникативными задачами.

Регулятивные: использовать речь для регуляции своего действия.

2

Мотивация и целеполагание


Цель: поставить познавательную задачу.

T: To achieve this you have to pass some colourful, amazing tasks.

Let’s define our topic for today’s lesson.

First, listen to the song, watch the video.

Then tell me what words are missing.

So, tell me how you feel now? What is the theme of our lesson?

Цель: сформулировать задачу урока.

P: Work with the text of the song.

Try to guess the theme of the lesson.

Take card №1 and put themselves marks.

5- if found both 2 words.

4- if found only 1.

3 – if just sang.

Личностные: формировать мотивацию учебной деятельности, учебно-познавательный интерес к новому материалу;

Познавательные: формировать навык осуществлять анализ, синтез информации и делать выводы самостоятельно выделять и формулировать познавательную цель;

Коммуникативные: формировать навык построения высказывания в соответствии с коммуникативными задачами, сотрудничать в совместном решении учебной задачи

3

Актуализация знаний. 

А) фонетическая разминка

(вопросы на слайдах)

Цель: развивать  навыки аудирования, настроить артикуляцию учащихся на английскую речь
 

Ex. 1 p.170

T: (pre-listening)

First of all let’s see some new words.

Listen to the text about cell phones.

(after-listening)

Why it is like a radio? Why are they cheaper than radio? What is harmful for our health when we are talking on the phone?

Цель: распознавания английской речи на слух.

P: Listen, choose, complete and answer the questions.

Who gives right answer gets 1 point.


Познавательные: извлекать необходимую информацию из прослушанного.


B)Речевая разминка


Цель: развивать умения и навыки устной речи, проверить уровень усвоения ранее изученного материала.

T: I give you sheets of paper with some word combinations about mobile phones. Find plusses and minuses. Using sentence structure tell about phones.

Цель: повторить пройденный материал.

T: Individually or in pairs define plusses and minuses and make up sentences.

Take card №2. Total point- 3.

Личностные: осмысливать, что они умеют делать; осознавать свою роль в группе; осознавать степень своего усвоения материала;

Коммуникативные:  слушать другое мнение и о звучивать свое; воспринимать на слух короткие предложения


 

4.

Динамическая пауза

(фонетическая зарядка)


Цель: Cнятие усталости и напряжения

T: Children, look at the picture. Who can you see? And now say the tongue-twister slowly, now a little faster.

Цель: Снятие усталости. Повторяют индивидуально, хором.

Work in groups.

Личностные: Развитие  умения применять в жизненных ситуациях и учебном процессе способы снятия напряжения, концентрации внимания, умение включаться в общую деятельность, развивать творческий потенциал.

5.

Усвоение материала


Цель: Формирование навыков чтения

T: Firstly, let’s work on the vocabulary. Then find pair of words, which can be synonyms and antonyms.

-Now read the text and match the headings with the texts. Work with worksheet 1.


-Now, let’s check together.

Цель: Понимать основное содержание текста

P: Take card №3. Total point- 6.

Work on the vocabulary and find antonyms and synonyms.

Check each other.

-Work with worksheet 1.

Read the text and match. Here are right answers, check yourselves and put your points in your self-assessment cards.

 Познавательные: Осуществлять актуализацию новых ЛЕ, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт.

Регулятивные: Принимать и сохранять учебную цель и задачи.

Личностные: формировать навыки сотрудничества в разных ситуациях.

6.

Контроль полученных знаний.

Творчество: проект.

Цель: Развитие творческих способностей.

T:You are given problems connected with the mobile phones. Read some ideas and make a project on how to solve problems and give advice.


P: Choose the ideas to solve the problems in groups.

Познавательные: Осуществлять актуализацию новых ЛЕ, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт.

Регулятивные: Принимать и сохранять учебную цель и задачи.

Личностные: формировать навыки сотрудничества в разных ситуациях.

7.

Домашнее задание.

Цель – развитие навыков письма во время выполнения письменного

домашнего задания.

  Объяснить, что они должны сделать в процессе домашнего задания.

Open your diary, please. Your home task is page 75, ex. 9

Make a leaflet about how to use phones at school.

 Fill in the chart.

Учащиеся могут выбирать задание с учетом индивидуальных возможностей

Цель – осмыслить и записать домашнее задание.

Записывают домашнее задание, задают вопросы, если что-то не понимают.


8.

Рефлексия

I learned that…

It was interesting to…

It was difficult to…

I liked…

I disliked…

 The lesson is over. Thank you for your attention. Goodbye.

-рассказывают, чему научились на уроке;

-обобщают свои знания, оценивают свои достижения, формулируют итоги урока;

-оценивают свое эмоциональное состояние к концу урока, составляют предложения.

Познавательные: Оценивать процесс и результат деятельности.

Коммуникативные: Формулировать собственное мнение и позицию.

Регулятивные: Выделять и формулировать то, осуществлять пошаговый контроль по результату.

Личностные: Формировать адекватную мотивацию учебной деятельности, понимать значение знаний для человека



Technological map of the English lesson

Teacher: Shaktar-ool Aisu Sezimovna

Subject: English

Class: 9 "A"

Lesson topic: "Mobile phones"

Lesson type: Lesson of consolidation and assimilation of new knowledge

The purpose of the lesson: "To teach how to use mobile phones correctly, to distinguish between disadvantages and advantages and to give your opinion"

Tasks:

1) Educational: consolidation of previously studied and introduction of new lexical units within the topic, improvement of speaking and listening skills.

2) Developing: the formation of reading skills, the development of memory, attention, critical thinking within the framework of the topic.

3) Educational: fostering interest in learning foreign languages, cognitive needs, the ability to work in pairs and groups.



Planned results:

Subject

Metasubject

Personal

- to form language skills (phonetic, spelling, lexical) to improve speaking skills; to build an oral statement, to form a reading skill; introduction and consolidation of vocabulary on the topic; introduction of new vocabulary in the text, work with the text, reading in order to extract information, listening to correspondences.

- learn to independently determine the goals of their training; learn to correlate their actions with the planned results; learn to organize educational cooperation

- to develop the motives of educational activity, the personal meaning of teaching, independence and responsibility for their actions, to develop ethical feelings of goodwill and emotional and moral responsiveness, respect for other people's opinions, a healthy lifestyle.

Forms of work:

Types of activities in the lesson:

Learning tools:

Technologies:

frontal, individual, paired

group

listen, repeat, read, compose sentences, answer questions

UMK "Rainbow-9",workbook, audio CD, projector




personality-oriented, the development of critical thinking, creating situations, working in pairs.

The content of pedagogical interaction

п/п

Lesson stage

Teacher's activity

Students' activities

Universal learning activities

1

Warming up

The goal is to set up communication in English.

Greeting:

- Good morning, dear children! I’m glad to see you. Sit down, please!

- How are you?

- Do you want to be a star?

Goal: to engage in foreign language communication by reacting to the teacher's remark according to the communicative task.

Answer:

«Good morning, teacher! Glad to see you.»

Communicative: to form the skill of constructing an utterance in accordance with communicative tasks.

Regulatory: use speech to regulate your actions.

2

Motivation and goal setting

Goal: to set a cognitive task.

T: To achieve this you have to pass some colourful, amazing tasks.

Let’s define our topic for today’s lesson.

First, listen to the song, watch the video.

Then tell me what words are missing.

So, tell me how you feel now? What is the theme of our lesson?

Purpose: to formulate the task of the lesson.

P: Work with the text of the song.

Try to guess the theme of the lesson.

Take card №1 and put themselves marks.

5- if found both 2 words.

4- if found only 1.

3 – if just sang.

Personal: to form the motivation of educational activity, educational and cognitive interest in new material;

Cognitive: to form the skill to analyze, synthesize information and draw conclusions independently to identify and formulate a cognitive goal;

Communicative: to form the skill of constructing an utterance in accordance with communicative tasks, to cooperate in the joint solution of an educational task

3

Updating knowledge.

A) phonetic warm-up

(questions on slides)

Purpose: to develop listening skills, adjust students' articulation to English speech 

Ex. 1 p.170

T: (pre-listening)

First of all let’s see some new words.

Listen to the text about cell phones.

(after-listening)

Why it is like a radio? Why are they cheaper than radio? What is harmful for our health when we are talking on the phone?

Purpose: recognition of English speech by ear.


P: Listen, choose, complete and answer the questions.

Who gives right answer gets 1 point.


Cognitive: extract the necessary information from the listened.


B) Speech warm-up


Purpose: to develop the skills of oral speech, to check the level of assimilation of previously studied material.


T: I give you sheets of paper with some word combinations about mobile phones. Find plusses and minuses. Using sentence structure tell about phones.

Goal: to repeat the material covered.


T: Individually or in pairs define plusses and minuses and make up sentences.

Take card №2. Total point- 3.

Personal: to comprehend what they can do; to be aware of their role in the group; to be aware of the degree of their assimilation of the material;

Communicative: listen to another opinion and voice your own; listen to short sentences 

4.

Dynamic pause

(phonetic charging)

Purpose: Relieving tiredness and tension

T: Children, look at the picture. Who can you see? And now say the tongue-twister slowly, now a little faster.

Purpose: To relieve exhaustion. Repeat individually, in chorus.


Work in groups.

Personal: The development of the ability to apply in life situations and the educational process methods of stress relief, concentration, the ability to engage in general activities, to develop creativity.

5.

Assimilation of the new material.

Primary consolidation of educational material.

Purpose: Formation of reading skills.


T: Firstly, let’s work on the vocabulary. Then find pair of words, which can be synonyms and antonyms.

-Now read the text and match the headings with the texts. Work with worksheet 1.


-Now, let’s check together.

- Here are right answers, check yourselves and put your points in your self-assessment cards.

Purpose: Understanding the main content of the text.


P: Take card №3. Total point- 6.

Work on the vocabulary and find antonyms and synonyms.

Check each other.

-Work with worksheet 1.

Read the text and match. 


 Cognitive: To implement the actualization of new vocabulary, based on the educational situation and personal experience.

Regulatory: To accept and maintain the educational goal and objectives.

Personal: to form skills of cooperation in different situations.

6.

Control of the acquired knowledge.

Creativity: a project.

Purpose: Development of creative abilities.

T:You are given problems connected with the mobile phones. Read some ideas, choose and make a project on how to solve problems and give advice.


P: Choose the ideas to solve the problems in groups.

Cognitive: To implement the actualization of new LE, based on the educational situation and personal experience.

Regulatory: To accept and maintain the educational goal and objectives.

Personal: to form skills of cooperation in different situations.

7.

Homework.

The goal is to develop writing skills while doing written homework. Explain what they should do in the process of homework.

T: Open your diary, please. Your home task is page 75, ex. 9

Make a leaflet about how to use phones at school.

 Fill in the chart.

Students can choose a task based on individual capabilities.

The goal is to comprehend and write down the homework.

They write down homework, ask questions if they don't understand something.


8.

Summing up of the lesson.

Reflection.

Using these expressions, tell us what you learned and what you liked in this lesson:


I learned that…

It was interesting to…

It was difficult to…

I liked…

I disliked…

 The lesson is over. Thank you for your attention. Goodbye.

Students:

- tell the teacher what they learned in class;

-summarize their knowledge, evaluate their achievements, formulate the results of the lesson;

-evaluate their emotional state by the end of the lesson, make up sentences.

Cognitive: Evaluate the process and the result of the activity.

Communicative: Formulate your own opinion and position.

Regulatory: To identify and formulate what, to carry out step-by-step control of the result.

Personal: To form an adequate motivation for educational activities, to understand the meaning of knowledge for a person




в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.