12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
Материал опубликовала
Александра Николаева64
Россия, Смоленская обл., Вязьма

Конспект урока-викторины

по английскому языку

на тему «A trip to England»

Выполнен

учителем английского языка

Николаевой Александрой Игоревной

для 8 класса МБОУ СОШ №7 г.Вязьмы

2016 г.

Цели урока-викторины:

Образовательные:

  • Формирование социокультурной компетенции, совершенствование навыков устной речи;
  • Активизация знаний, умений и навыков учащихся по теме «England»;
  • Актуализация страноведческого материала.

Развивающие:

  • Развитие кругозора учащихся;
  • Развитие способностей к распределению внимания, к догадке, к анализу и синтезу;
  • Развитие интереса учащихся к изучению английского языка.

Воспитательные:

  • Создание возможности для проявления индивидуальных способностей учащихся;
  • Воспитание потребности в приобщении к мировой культуре.

Время: 45 минут

Оборудование: доклад «Интересные факты об английском языке», презентация к мероприятию «A trip to England», компьютер, проектор, баллы, видеоклип, задания на листочках к видеоклипу, таблички с номерами, карточки с заданием, призы для команд.

 Ход урока:

- Hello, boys and girls! I am glad to see you. I hope you are fine. You have been learning English for a long time and today we gathered here to speak about England and its capital, to remember and learn more about places of interest of this country and to know how much do you know about England.

- I‘d like to begin our lesson with an interesting report about facts of the English language (Рассказываю об интересных фактах английского языка).

- And now, you will listen to several reports about England. Let`s begin! Polina, start, please. (Выступление учащихся с докладами: «London», «English Traditions», «Famous people of Great Britain». Доклады сопровождаются презентациями).

- Today we`ll play the game «A trip to England». We’ll remember the places of interest of London, play different games with English letters and words. But before we begin our competition it's necessary to divide into two teams, to choose the captains and the names of your team.

По жеребьевке класс делится на две команды, каждая из которых выбирает название команды и капитана.

I tour.

- The first task for you is “Video clip”. Now, you are going to watch an interesting video clip about London. You will watch it 2 times. After that you are to answer the questions. (Каждой команде раздаются листы с вопросами по просмотренному видеоклипу. Учащиеся смотрят клип два раза, отвечают на вопросы, обмениваются листочками с командой соперников и мы вместе проверяем ответы. После мы еще раз пересматриваем клип, чтобы ребята поняли свои ошибки).

Вопросы по содержанию видео с вариантами ответов (правильный ответ подчеркнут):

How many churches have been built in the 7th century in London?

a) 4

b) 7

c) 5

 

What is in the middle of Trafalgar Square?

a) Nelson Square

b) Granary Square

c) Russell Square

 

How can you get experience the city by water?

a) by double decker bus

b) by Thames river cruise

c) by plane

 

When was the London bridge built?

a) 1849

b) 1984

c) 1894

 

What does the British Parliament consist of?

a) House of Lords and House of Commons

b) House of Commons

c) House of Lords

II tour

- The second task for you is “England Quiz”. I will ask you several questions about England. (Во втором туре игры вопросы командам задаются по очереди. Если команда ответила правильно, она получает 1 балл. Если ответ был неправильный, у команды соперников есть возможность ответить на этот же вопрос и получить балл).

Вопросы:

1. What is the largest part of the UK?

(The largest part of the UK is England.)

2.What is the biggest city in Britain? (The biggest city in Britain is London.) 

3.What language do the people in Britain speak? (They speak English.)

4.What are the parts of Great Britain? (They are: England, Wales, Scotland and Northern Ireland.)

5.What river does London stand on? (London stands on the River Thames.)

6. What parts is Scotland divided into? (Scotland is divided into Highlands and Lowlands.)

7. What parts does the United Kingdom consist of?(The United Kingdom consists of four parts: England, Scotland, Northern Ireland, Wales.)

8. What is the UK washed by in the north? (The UK is washed by the Atlantic Ocean in the north.)

9. What is the favourite topic to discuss in Great Britain? (The favourite topic to discuss in Britain is weather.)

10. What English cities are famous for their universities? (Oxford and Cambridge are famous for their universities.)

III tour

- The third task for you is “Sights of London”. I want you to listen to my stories. I will describe different places of interest of London. You can see the numbers of them on the blackboard and you will use the cards with the appropriate numbers on your desks. (Зачитываю небольшие рассказы – описание различных достопримечательностей Лондона. Послушав рассказ, команда поднимает табличку с номером. Если ответ верный, то она получает балл).

Рассказы:

1. There are many old and new beautiful parks in London. This

park is the largest one. It is one of the most popular places of

Londoners during the hot summer days. The park is famous

for its Speaker’s Corner. (Hyde Park.)

2. It is a wonderful building. The Queen Victoria Memorial

is situated in front of it. It takes you ten minutes to get

from this building to Trafalgar Square, which is the centre of

London. The Queen of Great Britain lives there. (Buckingham Palace)

3. They say it is the most beautiful place in London. In the middle of it a monument to Admiral Nelson is situated. The monument includes four bronze lions. There are two fountains in it. (It is Trafalgar Square.)

4. It is one of the greatest English churches. It is not far from

the Tower of London. The famous English architect Sir

Christopher Wren built it in the 17th century after the Great

Fire. It is a fine building with many columns and towers.

In one of the towers there is one of the largest bells in the

world. (St. Paul’s Cathedral.)

5. It is more than nine hundred years old. There are many

monuments and statues there, many English kings and

queens are buried there. It is famous for the Poet’s Corner. It

is one of the most famous and beautiful churches in London.

This church has two tall towers. (Westminster Abbey.)

6. It is a long grey building with towers. The large clock in

one of the towers is known as “Big Ben”. You can hear

the sound of “Big Ben” every hour in London. The clock

and the bell got their names after Sir Benjamin Hall. The

members of the British Parliament work in this building. (The

Houses of Parliament.)

IV tour

The fourth task for you is “Articles”. Now each team will have the task on the cards. Use the definite article where it’s necessary. You will have about 4 minutes to do the task. (Команды выполняют задание на карточках. В данном конкурсе побеждает команда, которая выполнила задание быстро и правильно).

Задание на карточках:

… Westminster

… Poet’s Corner

… Buckingham Palace

… Big Ben

… Thames

… Whitehall

… Parliament Square

… St. Paul’s Cathedral

… Tower of London

… England

… City

… Trafalgar Square

… London

… Westminster Bridge

Ключи:

Westminster

The Poet’s Corner

Buckingham Palace

Big Ben

The Thames

Whitehall

Parliament Square

St. Paul’s Cathedral

The Tower of London

England

The City

Trafalgar Square

London

Westminster Bridge

V tour

 

- The fifth task for you is “Travelling”. You will make up the English words using the parts of the words. (Раздаю карточки с буквами по теме «Travelling». Команды составляют карточки так, чтобы получились слова).

Карточки:

to squ mus buil sta mo eum pal wn tou um ment nu ding ace di rist ture

Ключевые слова: town, square, museum, stadium, monument, building, palace, tourist.

VI tour

The last task for you is “Words”. You are to make up the English words from the combination of words «Parliament Square». (На доске надпись «Parliament Square». За 4 минуты команды составляют слова из данного словосочетания. Затем капитаны по очереди пишут свои слова на доске. Каждое слово можно использовать только один раз. Выигрывает команда, которая назвала слово последней).

- Now it’s time to finish our work. Thank you for your work! It is interesting to know who is the winner today. I want you to count your points. Let’s clap our hands. See you tomorrow! (В завершение игры я награждаю команды медалями (1 и 2 места)).

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.