План-сценарий урока №2 английского языка в 8 классе «What you’re like and which jobs can you do?»
Коммуникативная цель урока: развитие у учащихся умения диалогической речи с использованием лексики по теме “jobs”.
Задачи урока:
1. Формирование у учащихся лексического умения по теме “jobs”;
2. Формирование у учащихся умения восприятия английской речи на слух;
3. Формирование у учащихся умения устной речи;
4. Формирование у учащихся умения диалогической речи.
Личностно-формирующие цели:
1. Развитие умения воспринимать английскую речь на слух;
2. Развитие культуры речевого поведения (собеседование о приеме на работу, приветствие, представиться);
3. Развитие умения работать в парах;
4. Развитие умения вести диалог, выслушать собеседника, реакции на его высказывания;
5. Тренировка памяти и внимания;
6. Развитие абстрактного мышления.
Языковой материал:
Новый: tour guide, nurse, assistant, work experience, confident, hard-working, patient, organized, highly-qualified.
Речевой материал:
Ситуация приема на работу (диалог).
Do you have any work experience? I have been working as a doctor for two years.
What is your best qualities? I am hard-working.
Where is your CV?
Could you send me your application letter?
Оснащение урока:
1. Учебник;
2. Рабочая тетрадь;
3. Работа с доской;
4. Аудиомагнитафон, диск с записью;
5. Картинки.
Ход урока:
1. Приветствие.
Good morning, boys and girls! Take your seats, please!
Сообщение цели урока.
The theme of our lesson today is “jobs”. So we are going to learn what we have to say in the interview.
But before we start working in the class I’d like to check your homework.
2. Проверка домашнего задания.
So, who could remind me your homework?
Ученики говорят, что им было задано.
Ok. Let’s check it all together.
Ann, could you read the task?
Thanks, so could you answer the first question?
Good.
Misha, could you continue, please.
Can anyone think of another way to say that?
Well done!
(В домашнем задании было необходимо соотнести данные профессии с навыками, которые необходимы для данной профессии, и составить предложения.)
3. Развитие умения работать в парах:
Could you, please, open your Students’ books on p. 67 ex. 1.
Here we have exercise speaking.
Rita, could you read the task?
Рита читает задание. В данном упражнении необходимо вставить пропущенные предложения на свои места.
Ok. I give you 3 minutes to do the task in pairs.
Ученики выполняют задание в учебниках.
Ok, let’s check your answers.
So, we are going to listen to the dialogue on the tape and while listening, be attentive and check your answers.
4. Развитие умения воспринимать английскую речь на слух:
Дети слушают запись и проверяют свои ошибки.
Затем учитель спрашивает, есть ли у детей ошибки.
Ok, so does everyone have the correct answer?
Ученики отвечают.
We are going to listen to the dialogue for the second time and then I want some students to read it.
Слушаем запись во второй раз. После чего две пары учеников читаю диалог.
So, Kolya and Lena could you read the dialogue, Kolya you will read for an interviewer and Lena will read for Amy.
Excellent!
Kate and Dima could you try?
That nice, I like your reading.
5. Развитие умения вести диалог, выслушать собеседника, реакции на его высказывания:
Let’s look at ex. 2 p. 67. Here you have some questions and answers, which might be in any interview.
So, Let’s read them.
Дети читают данные предложения.
Does everyone understand them?
Good.
So, now in pairs I want you to make up a small dialogue, using these sentences. You may look for help to the previous dialogue. I give you 3 minutes.
Дети составляют диалоги. Рассказывают их в паре, учитель проходить и слушает их.
Затем спрашивает несколько пар.
Ok, I like your dialogues. Could Ann and Maksim tell the whole class their dialogue?
Thanks. That was nice.
6. Объяснение домашнего задания.
Open your workbooks on p.30 ex.1. ex. 2. In the first exercise Tony is preparing to interview Ben for a job, so you have to write questions. In exercise 2 you have to read Ben’s fact file and complete answers.
7. Подведение итогов:
So, boys and gils, you work hard today. Thank you for the lesson. See you on Saturday. Good-bye!