Урок по английскому языку «Проблемы окружающей среды» (8 класс)

1
0
Материал опубликован 5 July

Разработки урока по английскому языку для 8 класса с использованием методов и приемов технологии развития критического мышления.

«Проблемы окружающей среды»

Цель: Расширение знаний учащихся по теме «Проблемы окружающей среды», совершенствование навыков чтения с полным пониманием текста.

Задачи: 1. Активизировать имеющиеся знания учащихся по теме урока.

2. Познакомить учащихся с новым лексическим материалом.

3. Развивать навыки анализа и синтеза информации, используя приемы технологии критического мышления.

Методические приемы: антиципация, кластер, чтение с пометками, таблица-инсерт, синквейн.

Ход урока: (урок состоит из трех стадий)

I Вызов

1) Разминка (прием антиципация)

Look at the board, you see here two pictures. What is the difference between them? (дети смотрят на картинки «ужасный мир», «прекрасный мир» и говорят в чем различия)

How do you think what is the topic of our discussion today? (дети предполагают тему урока)

Yes, you are fight. Its «Ecological Problems». (учитель записывает тему урока на доске). Good of you. Let’s start our lesson.

2) Кластер

This lesson we will speak about ecological problems. What do you know about it? What can you say? (составляется общий кластер на доске)

t1720172133aa.png

(При составлении кластера дети называют слова, связанные с темой)

II Осмысление (работа с текстом)

1) Чтение с пометками

Now you should read the text about London and mark the information. (Дети самостоятельно читают текст, делают на полях пометки. Памятка со значками – на доске.)

«+» - I know it (известная информация)

«V» - new information (новая информация)

«!» - it is interesting (это интересно!)

Ecological problems.

We live on a very beautiful planet – on the Earth. Our planet has very rich resources: the bright blue sky, fresh and crystal-clear lake water, rich green hills of mountains, wild flower and other picturesque views.

But there are a lot of ecological problems in the world. Every year world industry pollutes the atmosphere with about 1000 million tons of dust. Many cities are in smog. As a result people suffer from different diseases. About 8000 people in the world die every year because of the pollution of the environment.

Millions of animals die because people pollute their natural homes. During the XX century many species of plants (25000), a lot of species of animals (1000) and birds have already disappeared.

The country air (once clean and fresh) is very polluted by power stations and factories now. Their activity pollutes the air we breathe, the water we drink, the land we grow vegetables.

The air in the cities is also very dirty, it is polluted by the fumes of cars. And people who are from the city live 4 years less than people from the country. According to the statistics the air of Mexico is the dirtiest in the world and the cleanest one is on Sinai Island.

As for the water it’s much polluted too. Only 1% of all fresh water people may use without special cleaning. The cleanest water is in Finland.

Water pollution is a very serious problem. Rivers, seas and oceans are in danger. Some rivers are empty of fish. Since 1980 the number of fish in Russian rivers half reduced. There is a lot of litter on beaches.

All over the world the forests are disappearing. Since 1990, 3 % of the world’s forests have been destroyed. People cut the trees down (90,000 sq. km. every year) because they need wood and paper.

 

Pollution is very dangerous for people, wildlife and the environment. People should try to solve these serious problems. We are to stop pollution! Environmental protection is a universal aim.

(каждому ученику раздается глоссарий, разный по содержанию: сильным учащимся меньше слов, слабым - больше)

2) Анализ информации (фронтальный опрос)

Lets check the task. Please, read the information you marked.

(Ученики зачитывают информацию, которую они знали, узнали, которая их заинтересовала)

A MINUTE OF RELAXATION

(в качестве физ. минутки предлагается отдохнуть под звуки природы)

So, listen to the recorder and say what sounds you hear.

3) Заполнение таблицы «ИНСЕРТ» (самостоятельно)

Fill in the table, please. (сложность заключается в том, что информацию нужно сжать и записать в виде тезисов)

«+»

«V»

«!»

 

 

 

 

 

 

III Рефлексия

2)Прием Синквейн (на слово «environment»):

Синквейн: 1. … (главное слово, на которое пишется синквейн)

2. …, … (2 глагола)

3. …, …, … (3 прилагательных)

4. …………… (предложение с главным словом)

5. … (синоним главному слову)

 

Пример синквейна:

1. environment

2. to clean, to protect

3. dirty, dangerous, wonderful

4. Every person should protect the environment.

5. wildlife

(дети пишут синквейн в парах и вывешивают на доске)

HOMETASK (дом. задание по степени сложности, дети выбирают сами):

1. написать 5 предложений с новыми словами;

2. написать заметку в газету о проблемах экологии)

Thank you for your work, students! (выставление отметок)

The lesson is over. You may be free.

 

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.