Сценария урока по английскому языку «At the airport. Check-in» (11 класс)
Название урока и класс: | “AT THE AIRPORT. CHECK-IN” В АЭРОПОРТУ. ПРОХОЖДЕНИЕ РЕГИСТРАЦИИ, 11 класс | ||
Цели: | Повышение уровня владения языковым материалом по теме «В аэропорту. Прохождение регистрации» как одним из видов речевой деятельности | ||
Планируемые результаты: | В говорении обучающийся научится: вести и поддерживать диалог, формировать монологическое высказывание. В аудировании обучающийся получит возможность научиться: понимать на слух речь преподавателя по ведению урока; аудиозаписи; выказывания одногруппников, речь носителя языка; В чтении обучающийся получит возможность научиться: читать текст с извлечением необходимой информации. В письме обучающийся научится: • выполнять лексико-грамматические упражнения; тестовые задания. Лексическая сторона речи Обучающийся научится: понимать значение лексических единиц в тексте по теме «Travelling by air»; написании диктанта, при выполнении тестовых заданий и составлении диалогов; использовать в речи лексические единицы, обслуживающие ситуации общения по теме «At the airport. Check-in» в соответствии с коммуникативной задачей. | ||
Этап урока | Время (мин) | Деятельность учителя | Ссылки на карточки Учи.ру |
Организационный момент | 2 | Good morning, boys! - I am glad to see you. (We are glad to see you too.) - Boys, today we have an unusual lesson of English. As you can see we have many guests. They are the representatives of some education institutions of our region, members of our administration and also your teacher. We are glad to see them. | |
Актуализация знаний | 6 | Well, try to think what the topic of our lesson is? Look at the tablets; remember the phonetical gymnastic, questions we have just answered. - Ответы учащихся (At the Airport) - You are right. The topic of our lesson is “At the Airport” and “Check –in”. - And now open your exercise-books, write down the date, classwork and the theme of our lesson. - Today we are going to continuo mastering the vocabulary from the previous lesson and also get acquainted with words, word expressions which will be necessary for check-in. Another aim of our lesson is to make questions for dialogues. | https://uchi.ru/teachers/groups/4883275/subjects/5/course_programs/10/cards/214915 |
Самоопределение к деятельности | 8 | Well, try to think what the topic of our lesson is? Look at the tablets; remember the phonetical gymnastic, questions we have just answered. - Ответы учащихся (At the Airport) - You are right. The topic of our lesson is “At the Airport” and “Check –in”. - And now open your exercise-books, write down the date, classwork and the theme of our lesson. - Today we are going to continuo mastering the vocabulary from the previous lesson and also get acquainted with words, word expressions which will be necessary for check-in. Another aim of our lesson is to make questions for dialogues. | |
Введения понятия | 4 | We are going checking-in. We are in need of some new vocabulary and special phrases. For this reason take your PC tablets, switch them on, find the site named htps://flight-attendant.ru/english_in_the_airport/. Connect your headphones. Boys you can see some information on Russian, look through it and then listen to the questions you may be asked to going through check-in. Listen to these phases two times and then we will work together. | |
Работа по теме урока | 5 | Working with assignments from Uchi.ru on an interactive whiteboard | https://uchi.ru/teachers/groups/4883275/subjects/5/course_programs/10/cards/280558 |
Закрепление материала | 5 | Students, is to make your own dialogues using words, vocabulary and the lesson’s information | |
Физкультминутка | 3 | Let’s have a rest! Let’s do some exercises for your eyes. Look at the screen. | |
Закрепление материала | 4 | Wonderful. Now let's pick up the tablets and everyone will independently complete the tasks. | https://uchi.ru/teachers/groups/4883275/subjects/5/course_programs/10/cards/280559 |
Подведение итогов урока | 5 | What new information have you learnt during our lesson? What were we doing during the lesson? | |
Домашнее задание | | There are a few minutes left before the bell, so write down your home task for the next lesson – p.105 ex 2 | https://uchi.ru/teachers/groups/4883275/subjects/5/course_programs/10/cards/281505 |