Урок английского языка в 8 классе по теме «Why must I learn English?»

4
0
Материал опубликован 8 February 2016

Зачем и как учить английский язык?

Класс:8.Cагитова Г.Т.

Учитель: МОУ Межозёрная СОШ № 1

Тип урока: Урок обобщения и систематизации знаний по теме «Зачем я изучаю английский язык?»

Используемые учебники и учебные пособия: Happy English.ru K.Kaufman M. Kaufman 8класс, Happy English.ru K.Kaufman M. Kaufman Workbook1, 8 класс

Aims: - to recycle the vocabulary of learning English

to practice talking about why and how we should learn English.

Materials

- a  vocabulary "Oxford. Advanced Learner's DICTIONARY"

- pictures and photos representing

-a presentation “Why must I learn English”

На доске:

Плакат: «English is the easiest language in the world»

“Learn English!”

Grammar

Pronunciation

Reading

Speaking

Listening

На партах: рабочие листы с выражениями, с пословицами, названиями видов речевой деятельности по английскому языку, учебники.

Краткое описание: Урок знакомит учащихся с правилами изучения иностранных языков в школе.

 

Конспект урока:

I Beginning the lesson

1. Greeting

Т:Good morning. Sit down, please

2. Teacher introduces the students to the main aims

T: I brought the biggest dictionary.Why?

What should we do to learn English better?

CL.: We should buy the big dictionary to learn English.

T.: That’s right.What is the theme of our lesson?

And now What is there on the screen?

XVY MKPT Q OBARC BCGOQPV? C stands for N

V stands for H

B stands for E

K stands for U

P stands for S

O stands for L

Q stands for I

X stands for W

Группы работают, подставляют буквы, определяют тему урока.

P1P2: Why must I learn English.

T: Today we’ll speak about why and how we should learn English language. But at first we’ll speak why do you learn English.

We’ll discuss why is English popular. You’ll work in groups.

3. Warming up.

T: We say that we must learn English. Why? Prepare, please.

You can use these conversation bricks.

In my opinion ...

It seems to me ...

From my point of view ...

As for me, I think ...

To my mind ...

As far as I know ...

If I am not mistaken ...

If I remember rightly ...

To begin with ...

Generally speaking ...

On the one hand ...

On the other hand ...

... or, to be more exact ...

Frankly speaking ...

To tell the truth ...

In conclusion I want to say ...

By way of conclusion I can say ... .

By way of summing up I must say ... .

T: Why must we learn English?

We must learn English, because it is popular.

P1.Grammer is easy

P2.English is the language of America.

P3.There are a lot of words from another languages.

P4.Britain used to have a big Empair.

T:Summing up, Why we must learn English?

P1.Grammer is easy

English is the language of America.

There are a lot of words from another languages.

Britain used to have a big Empair.

T.: If you learn English you will do many things.

To communicate with people from other countries

To get access to Internet

To find a job abroad

to travel everywhere in the world.

To become a politician

to make presentations at international conferences.

to earn a lot of money.

to make friends with people from other countries.

To watch films in the original language

To go on holiday abroad

If I remember rightly, you know the structure “If we learn English we will”

Учащиеся используют структуру в предложениях.

If we learn English we will

If we learn English we will

If we learn English we will

If we learn English we will

Учащиеся перечисляют, чтобудет,если они будут учить английский язык, используя структуру… If we …we will…

T: But somebody says, that he doesn’t want to learn English.

P1:Don’t learn English!

You hate ….

You aren’t….

You aren’t interested in…

You don’t want earn….

You think all books in English are …

T.:LINGUASHOCK.

Это было воскресенье. Я решила устроить обед Но с удивлением заметила, что надо докупить необходимые мне продукты. И вот, я в магазине. Сразу на глаза попалось Богач. Возьму, пока не забыла. Здесь же взяла Психа и Тёлку. Не забыла про Губотон. Уже на выходе вспомнила про Родословную для моей собаки. Да ещё для уборки взяла Правильного товарища и комету. 
Нашла время и для себя. Купила себе голову с плечами, Голубя , Черноголовку , который почти закончился. Чуть не забыла про Старый перец.

Вопрос: что я купила?

Учащиеся стараются догадаться, о каких средствах идёт речь.

T.:“It doesn't matter what I am going to be, but I know just well that I must learn English well”.

But how should you learn English?

T: -Look at the blackboard and What is important in English? НА СЛАЙДЕ

(on screen)

Grammar

Pronunciation

Reading

Speaking

Listening

You’ll work in groups/Each group will find expressions for his topic.

Каждая группа получает задание подготовить высказывания по своей теме.

Работа по тексту 4 стр.94-95 по группам НА СЛАЙДЕ

T.: Your ideas about learning English. (уч-ся ищут в тексте и выписывают на листы, что делать, чтобы хорошо учить и знать Грамматику, чтобы хорошо читать, научиться правильно понимать тексты на английском языке.)

Выбирают выражения идут к доске и прикрепляют .

To read books in the original language

To learn all the grammar rules

To buy a very good dictionary

To learn a lot of songs by heart

To watch films in English

To learn the rules of reading

To improve the pronunciation

To listen to English tapes and repeat after the speaker

To do a lot of written exercises

To learn a lot of texts by heart

T.: Look at the blackboard. Do do you agree with it? (учитель исправляет, если есть ошибки)

GR.1

We should

We should

GR.2

We should

We should

Gr.3

We should

Рефлексия

T.: We should know

Grammar

Pronunciation

Reading

Speaking

Listening

We learn English because it is popular.

P1:

P2;

T: I know that you like to listen to English music.And what about songs? Did we learn English songs? Today is Christmasday. Let’s sing a song.

IV. Ending the lesson

1. The students tell the class what they have learned

Т: -What have we done on the lesson?

-What new information have you got on the lesson?

Раздать листочки для итога урока и на доске - кластер

2. Marks оценки Как мы поработали? Какие оценки вы поставили себе

Итог в виде кластера

Комментарии
Комментариев пока нет.