Задания для семестровой аттестации в форме контрольной работы по дисциплине «Иностранный язык»

0
0
Материал опубликован 17 January

Задания

для семестровой аттестации

в форме контрольной работы

по дисциплине ОП.06 «Иностранный язык»

I вариант


ЧАСТЬ 1 – ГРАММАТИКА, ЛЕКСИКА


1. Find English equivalents for the following phrasal verbs:

1) очевидная проблема или вопрос, который все игнорируют или избегают обсуждать;

2) неизменное, постоянное, установленное навсегда и не подлежащее изменению;

3) приложить дополнительные усилия, сделать больше, чем требуется;

4) что-то очень легко сделать;

5) пожелание удачи, особенно перед выступлением или важным событием. Ни пуха ни пера!

to go extra mile; piece of cake; break a leg; the elephant in the room; to be written in stone;

2. Fill in the gaps with appropriate phrases:

to make friends; get the ball rolling; up in the air; keep your chin up; hit the ceiling; rain on someone’s parade; in the loop; call it a day; to keep a low profile; to kill two birds with one stone.

6)We’ve done enough for now, let’s ………….

Мы достаточно поработали, давайте закончим на сегодня.

7)Our vacation plans are still……… because we haven’t booked anything yet.

Наши планы на отпуск всё ещё неопределённы, потому что мы ещё ничего не забронировали.

8)I hate to ……………., but the event has been canceled.

Не хочу портить тебе настроение, но мероприятие отменили.

9)He ………….quickly at the new school.

Он быстро завел друзей в новой школе.

10) Despite the difficulties, ……………..

Несмотря на трудности, не падай духом.

11)Make sure I`m ………..on any new developments.

Убедись, что я в курсе всех новых событий.

12)After the scandal, he decided…………….. for a while.

После скандала он решил на какое-то время уйти в тень.

13)She managed………….. by finishing her work and helping a colleague.

Она смогла убить двух зайцев одним выстрелом, закончив свою работу и помогая коллеге.

14)When he heard about the mistake, he …………..

Когда он узнал об ошибке, он пришел в ярость.

15) Let’s …………….. on this project as soon as possible.

Давайте как можно скорее запустим этот проект.


ЧАСТЬ 2 – ЧТЕНИЕ

Прочитайте текст и дайте полные письменные ответы на вопросы после текста:

Why Do People Travel?

Everyone has different hobbies. Some people like to read, to collect something, to write poems or to study languages. I would say that the world of hobbies is huge and various. But there are some people who travel and live with only one-two luggage.
In general people travel for work, to have vacation, to visit friends and relatives, to see new places. People who travel very often they look for emotions. I think they don’t try to eat in good restaurants, to wear brand new clothes and so on. They just want to discover interesting places, to meet new people, to learn different culture and history.
One day I would also like to travel so. It’s not so much important to have a lot of money to travel, but to know how to make as much money to have enough to travel. It’s ok to work a lot and to buy less. But at least sometimes you can take a car or train and travel wherever you want. My life could be so much interesting if I start traveling. And maybe in future it will be.
I think everyone can travel today. If it makes you happy and you have some plans for future, go somewhere and look for your vacation. For sure it will be the best decision in your life.

1.Why do people travel?

2. What do people who travel very often look for?

3. How much money is it important to have to travel?

4. What do they people want to discover, meet and learn?

5. Who can travel today?

ЧАСТЬ 3 – ПЕРЕВОД


1. Прочитайте и переведите диалог письменно.

2. Составьте письменно на английском языке три вопроса к тексту диалога.

Pavel — What do you usually do in your free time?
Dan — I love spending time with my family and friends. We often go for walks, have dinner together, or watch movies.
Pavel — That sounds great! Do you have any specific hobbies?
Dan — Yes, I enjoy painting. It helps me relax and express my creativity.
Pavel — Do you prefer any particular styles or artists?
Dan — I like various styles, but my favorites are impressionist painters like Claude Monet and Vincent Van Gogh.
Pavel — What do you usually paint?
Dan — I prefer landscapes and still lifes. I like to capture the beauty of nature and everyday objects.


II вариант


ЧАСТЬ 1 – ГРАММАТИКА, ЛЕКСИКА


1.Find equivalents for the following phrasal verbs

1) кто-то намеренно игнорирует другого человека или проявляет к нему равнодушие.

2) нарушить спокойствие, внести смятение, вызвать проблемы в стабильной ситуации.

3) упустить возможность, прозевать шанс.

4) ненадежный друг, тот, кто поддерживает дружбу только в хорошие времена, но исчезает при первых признаках трудностей.

5) держись (все наладится)

a fair weather friend; hang in there; rock the boat; miss the boat; jumped on the bandwagon to give someone the cold shoulder.

2. Fill in the gaps with appropriate phrases:

in hot water; to bring something to the table; got out of hand; to pull himself together; friendzoned; to burn bridges; on the same wavelength; let him off the hook; `re building castles in the sand; jump on the bandwagon

6)She usually ……a lot of experience … during the negotiations.

Она обычно привносит много опыта в переговоры.

7)It`s easy to work with her because we`re……….

Легко работать с ней потому, что мы на одной волне.

8)He found himself ………after missing the deadline.

Он оказался в трудной ситуации после того, как не успел к сроку.

9)Many people ………..of social media trends.

Многие люди присоединились к популярным тенденциям в социальных сетях.

10)After the bad news, he needed a moment………..

После плохих новостей ему понадобилось немного времени, чтобы взять себя в руки.

11)The party ………….when too many people showed up.

Вечеринка вышла из-под контроля, когда пришло слишком много людей.

12)The teacher…………for not doing his homework because it was his birthday.

Учитель простил ему невыполненное домашнее задание, потому что у него был день рождения.

13)He confessed his feelings, but she ………him.

Он признался в своих чувствах, но она зафрендзонила его.

14)Be careful not ………when you leave a job.

Будь осторожен, чтобы не сжечь мосты, когда увольняешься с работы.

15)You……. if you think this business will succeed without hard work.

Ты занимаешься обреченным делом, если думаешь, что этот бизнес будет успешным без упорного труда.

ЧАСТЬ 2 – ЧТЕНИЕ


Прочитайте текст и дайте полные письменные ответы на вопросы после текста:

Travelling. Means of Transport

Of course, travelling by plane is the fastest and the most comfortable way of travelling to other cities and countries. But at the same time it is the most expensive too.

When you go by plane you must arrive at the airport one or two hours before the flight and try not to miss the plane. On the plane you sit in a comfortable armchair and can watch a film, have a meal, listen to music, play a game, see the sky or sleep. But if you are afraid of going by plane it is not for you.

Travelling by train is slower than by plane, but when you are on the train you can look through the window and see the nature of the country. Modern trains have very comfortable seats. If your trip is short you can sit at the small square table and have tea, coffee or lunch. If your journey is long you can even sleep upstairs or downstairs. When you want to go by train you must buy a single or a return ticket in the booking office at the railway station or buy it online. Then you take your luggage and go to the railway station where you find the platform in the timetable. From the platform you get on the train and your journey begins.

Travelling by ship is rather expensive and not very popular in our country but it is very popular abroad. On large ships and small river boats passengers can visit foreign countries and different places of interest of their country too. It is very nice to be on board the ship and to see the water, to feel a fresh sea wind which is blowing in the face and to hear the cry of the sea birds.

Travelling by car is very comfortable too. You don’t have to book tickets. You can take much luggage and put it at the back of the car. You can stop where and when you want and spend there as much time as you like.


1.What is the fastest and the most comfortable way of travelling to other cities and countries?

2. What can you do on the plane?

3.Why is travelling by car very comfortable?

4. Is travelling by ship expensive or cheap?

5.Why do people like travelling by train?



ЧАСТЬ 3 – ПЕРЕВОД


1. Прочитайте и переведите диалог письменно.

2. Составьте письменно на английском языке три вопроса к тексту диалога.

Fred— By the way, what do you usually do in your free time?
Bob— I love reading books and going for walks with my dog. It helps me relax after a busy day.
Fred — That sounds nice! Do you have any specific hobbies?
Bob — I also like listening to music. It helps me find inspiration.
Fred — I agree! Music is a great way to relax and unwind.
Bob — Do you have any favorite genres of music?
Fred — I like a variety of genres, but my favorites are classical and jazz music.
Bob — That's great! I also like classical music. It's calming and beautiful.



Карта ответов для семестровой аттестации в форме контрольной работы по образовательной учебной дисциплине ОП.06 Иностранный язык

Вариант 1

ЧАСТЬ 1 – ГРАММАТИКА, ЛЕКСИКА

1

2

3

4

5

the elephant in the room

to be written in stone

to go extra mile

piece of cake

break a leg



6

7

8

9

10

call it a day

up in the air

rain on someone’s parade

to make friends

keep your chin up



11

12

13

14

15

in the loop

to keep a low profile

to kill two birds with one stone

hit the ceiling

get the ball rolling

ЧАСТЬ 2 – ЧТЕНИЕ

Answers

1. People travel for work, to have vacation, to visit friends and relatives, to see new places.

2. People who travel very often look for emotions.

3. It’s not so much important to have a lot of money to travel, but to know how to make as much money to have enough to travel.

4.People want to discover interesting places, to meet new people, to learn different culture and history.

5. Everyone can travel today.

ЧАСТЬ 3 – ПЕРЕВОД

Павел — Чем ты обычно занимаешься в свободное время?

Дэн — Я люблю проводить время с семьёй и друзьями. Мы часто гуляем, ужинаем вместе или смотрим фильмы.

Павел — Звучит здорово! У тебя есть какие-нибудь увлечения?

Дэн — Да, я люблю рисовать. Это помогает мне расслабиться и выразить своё творчество.

Павел — Ты предпочитаешь какие-то конкретные стили или художников?

Дэн: — Мне нравятся разные стили, но больше всего я люблю художников-импрессионистов, таких как Клод Моне и Винсент Ван Гог.

Павел: — Что ты обычно рисуешь?

Дэн: — Я предпочитаю пейзажи и натюрморты. Мне нравится передавать красоту природы и повседневных предметов.


Возможные ответы обучающихся: 1. What helps Dan relax and express his creativity? 2.Dan likes various styles in painting, doesn`t he? 3.Who loves spending time with his family and friends?



Вариант 2

ЧАСТЬ 1 – ГРАММАТИКА, ЛЕКСИКА

1

2

3

4

5

to give someone the cold shoulder

rock the boat

miss the boat

a fair weather friend

hang in there



6

7

8

9

10

to bring something to the table

on the same wavelength

in hot water

jump on the bandwagon

to pull himself together



11

12

13

14

15

got out of hand

let him off the hook

friendzoned

to burn bridges

`re building castles in the sand



ЧАСТЬ 2 – ЧТЕНИЕ

1.The fastest and the most comfortable way of travelling to other cities and countries is travelling by plane.

2. On the plane you can watch a film, have a meal, listen to music, play a game, see the sky or sleep.

3.Travelling by car is very comfortable because you don’t have to book tickets, you can take much luggage and put it at the back of the car. You can stop where and when you want and spend there as much time as you like

4.Travelling by ship is rather expensive.

5. People like travelling by train because you can look through the window and see the nature of the country. Modern trains have very comfortable seats. If your trip is short you can sit at the small square table and have tea, coffee or lunch. If your journey is long you can even sleep upstairs or downstairs.


ЧАСТЬ 3 – ПЕРЕВОД

Фред — Кстати, чем ты обычно занимаешься в свободное время?

Боб — Я люблю читать книги и гулять со своей собакой. Это помогает мне расслабиться после напряжённого дня.

Фред — Звучит неплохо! У тебя есть какие-нибудь особые увлечения?

Боб — Я также люблю слушать музыку. Это помогает мне находить вдохновение.

Фред — Согласен! Музыка — отличный способ расслабиться и отдохнуть.

Боб — У тебя есть любимые музыкальные жанры?

Фред — Мне нравятся разные жанры, но больше всего я люблю классическую и джазовую музыку.

Боб — Это здорово! Мне тоже нравится классическая музыка. Она успокаивает и прекрасна.

Возможные ответы обучающихся: 1.What helps Bob find inspiration? 2. Who loves reading books and going for walks with a dog. 3. Bob likes classical music, doesn`t he?



Оценочные материалы для промежуточной аттестации

Критерии оценки

Каждый вариант задания состоит из трех частей: 1 часть – «грамматика, лексика», 2 часть – «чтение», 3 часть – «перевод». Максимальное количество балов, которое можно набрать за выполнение данной работы – 30 баллов.

В 1 части – «грамматика, лексика» содержится 15 пунктов заданий №1 и №2. За каждое правильно выполненное задание в 1 части обучающийся получают по одному баллу.

Во 2 части – «чтение» содержится 5 вопросов, на которые обучающийся должен дать полный письменный ответ. За каждый правильный ответ во второй части обучающийся получает по одному баллу.

В 3 части – «перевод» содержится диалог, который необходимо перевести письменно с английского языка на русский язык. Во втором задании 3 части необходимо составить три вопроса письменно на английском языке к тексту диалога. Диалог в каждом варианте имеет 8 реплик. Максимальное количество баллов, которое можно получить за перевод диалога – 4 балла. В следующей таблице отражена оценка перевода диалога в процентах и баллах:

1 балл

Переведены 1-3 реплики

25% перевода диалога

2 балла

Переведены 4-5 реплики

50% перевода диалога

3 балла

Переведены 6-7 реплик

75% перевода диалога

4 балла

Переведены 8 реплик

100% перевода диалога



За каждый составленный вопрос в письменном виде во втором задании 3 части обучающийся получает по 2 балла.

В следующей таблице отражены критерии оценивания данной работы обучающегося в баллах:

«5»

«4»

«3»

«2»

30-27 баллов

26-21 балл

20-15 баллов

14 баллов и меньше




Бланк ответов для семестровой аттестации в форме контрольной работы

по образовательной учебной дисциплине ОП.06 Иностранный язык

обучающегося (йся) группы _______________


__________________________________________________________________

Фамилия, Имя, Отчество

Вариант 1

ЧАСТЬ 1 – ГРАММАТИКА, ЛЕКСИКА

1

2

3

4

5








6

7

8

9

10








11

12

13

14

15








ЧАСТЬ 2 – ЧТЕНИЕ

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


ЧАСТЬ 3 – ПЕРЕВОД

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________(оценка)

­­­­­­­­­­__________(подпись преподавателя)



Бланк ответов для семестровой аттестации в форме контрольной работы

по образовательной учебной дисциплине ОП.06 Иностранный язык

обучающегося (йся) группы _______________

__________________________________________________________________

Фамилия, Имя, Отчество

Вариант 2

ЧАСТЬ 1 – ГРАММАТИКА, ЛЕКСИКА

1

2

3

4

5








6

7

8

9

10








11

12

13

14

15








ЧАСТЬ 2 – ЧТЕНИЕ

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


ЧАСТЬ 3 – ПЕРЕВОД

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________(оценка)

­­­­­­­­­­__________(подпись преподавателя)



в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.

Похожие публикации