12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Калягина Ирина Владимировна24871
Преподаватель иностранного языка (английский). По диплому также преподаватель педагогики, психологии, методист, учитель английского языка в детском саду. Последние 11 лет - в среднем профессиональном образовании
Россия, Санкт-Петербург, Санкт-Петербург
Материал размещён в группе «ПРЕПОДАВАТЕЛИ СПО, ОБЪЕДИНЯЙТЕСЬ! »
3

Mobile phones can make life easier for both teachers and students. Some feel, however, that they can be a distraction. Эссе

СПб ГБПОУ «Санкт-Петербургский технический колледж управления и коммерции»

http://www.tcmc.spb.ru/

Преподаватель: Ирина Владимировна Криницкая, преподаватель дисциплин ОДБ.03 Иностранный язык, ОНСЭ.03 Иностранный язык, ОГСЭ.03 Иностранный язык в профессиональной деятельности, ОП.08 Иностранный язык в сфере профессиональной коммуникации.

Mobile phones can make life easier for both teachers and students. Some feel, however, that they can be a distraction. Эссе

Пояснительная записка.

Учебное задание: написать эссе с аргументами ЗА и ПРОТИВ.

Тема: Мобильные телефоны могут облегчить жизнь учителям и ученикам. Однако, некоторые чувствуют, что они могут быть отвлекающим фактором.

Количество слов: 200 – 250

План:

- вступление (обозначение проблемы);

- выражение личного мнения с 2-3 доводами собственной позиции;

- выражение противоположного мнения с 1-2 доводами противоположной позиции;

- объяснение, почему не согласны с противоположным мнением;

- заключение с повторным выражением собственного мнения.

t1627366193aa.png

Task: to write For-and-Against Essay

What is your opinion? Do you agree with this statement?

Theme: Mobile phones can make life easier for both teachers and students. Some feel, however, that they can be a distraction.

Words: 200 – 250

Plan:

- make an introduction (state the problem);

- express your personal opinion and gave 2-3 reasons of your opinion;

- express an opposing opinion and give 1-2 reasons for this opposing opinion;

- explain why you don’t agree with the opposing opinion;

- make a conclusion restating your position.


Выполнила студентка: ЛАПЧЕНКО ЕЛЕНА

Курс: 2

Группа: 9КМ-21

Специальность: 38.02.04 Коммерция

Полностью сохранена орфография автора.

Количество слов: 271


Nowadays Information Technology is everywhere. Schools are no exception. Hereby, we have to face problems they cause so issue of mobile phones is really relevant. Some people believe that smartphones are blessing for modern society while other think it is handicap.
So who is right?

As for me, I believe that smartphones are really good helpers in schools. To begin with, internet do education faster than learning without IT. It is really important in modern world. And mobile phones are tools for using internet. Furthermore, it make education more comfortable and easier in matters of organisation.What is more, they provide us more information than ever so students have opportunity to be open-minded and have a broad outlook.

However, there exists another point of view on this issue, not everyone can disciple themself and use mobile phones correctly. That is the main problem. Another fact is that phones can be harmful for eyesight.

Despite my respect for this opinion, I cannot share it because schools must educate students how to manage and discipline themselves. So if we always afraid of discipline, how will we teach students to control themselves? Moreover, we should not ignore the fact that there is safe time for smartphones, which it can’t cause eyesight falling. Additionally, the technologies are developing so in the near future we can have mobile phones that don’t harm our health.

In conclusion, I would like to say that the truth is in the middle. We should make up the way to solve problems of discipline and eyesight falling so we can use mobile phones for good. This issue is still to be discussed.


Сначала преподаватель только выделяет слова, словосочетания, в которых допущены ошибки – даёт возможность студенту самому обнаружить неточности. Затем обсуждаются нюансы, таким образом, проверка эссе носит поэтапный характер.



Иллюстрации из сервиса поиска изображений в интернете Yandeх.картинки: https://yandex.ru/images/

Автор материала: Е. Лапченко (2 курс)
Опубликовано в группе «ПРЕПОДАВАТЕЛИ СПО, ОБЪЕДИНЯЙТЕСЬ! »


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.