Конспект урока по английскому языку «Путешествие в США» (6 класс)

1
0
Материал опубликован 22 June в группе

Урокпутешествие  по теме “A trip to the United States of America”

Цель: формирование ключевых языковых компетенций обучающихся

Контроль страноведческих знаний учащихся

развитие мотивационной основы к дальнейшему овладению иностранным языком

повышение интереса обучающихся к изучению иностранного языка через применение ИКТ

Образовательные:

активизировать изученную ранее лексику и полученные страноведческие знания по теме “Соединённые Штаты Америки”

отрабатывать навыки аудирования, говорения, чтения, письма

формировать развитие навыков устной неподготовленной речи.

Развивающие:

способствовать развитию интеллектуальной, эмоциональной и мотивационной сферы личности учащихся;

развивать познавательную активность учащихся;

развивать внимание, воображение и логику.

Воспитательные:

формировать у учащихся страноведческий интерес и коммуникативную иноязычную культуру

формировать мотивацию к изучению иностранного языка

формировать социальную компетентность.

формировать навыки самостоятельной, парной и групповой работы

Социокультурный компонент

использовать приобретённые знания и умения в практической деятельности и повседневной жизни для социальной адаптации и для обеспечения коммуникации с носителями иностранного языка.

Задачи урока:

Практическая: формировать навыки умения решать коммуникативные задачи различной степени сложности.

Формирование УУД:

Личностные: 

формирование познавательных мотивов обучающихся

развитие мысленного воспроизведения коммуникативной ситуации.

Регулятивные: 

владение навыками самоанализа и самооценки своей деятельности.

Коммуникативные: 

продуктивное взаимодействие обучающихся в решении поставленной задачи, планирование учебного сотрудничества

умение выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации

развитие умения представлять свою культуру на иностранном языке

Познавательные: 

работа с информацией, прогнозирование

самостоятельное создание способов решения языковой ситуации

Фoрмы рaбoты: индивидуaльнaя, групповая

Мeтoды:

объяснительно – иллюстративный, репродуктивный, продуктивный, частично - поисковый

Технологии: 

информационно – коммуникационная

технология развивающего обучения

игровая

Оборудование:      

мультимедийный проектор, компьютер, презентация в Power Point.

Тип урока: урок обобщения и систематизации

Структурa урoкa:

I.Oргaнизaциoнный мoмeнт

II. Фoнeтичeскaя рaзминкa

III. Рeчeвaя рaзминкa

IV. Активизация страноведческих знаний по теме урока

VII. Рефлексия. Домашнее задание. Оценивание. Подведение итогов.

Учебные пособия:

Карточки с заданиями, презентация к уроку, мультимедийный проектор.

Предлагаемый урок составлен для обобщения изученного материала по теме: «Соединённые Штаты Америки». Урок - путешествие позволяет систематизировать полученные знания, активизировать их в речи, а также создать непринужденную атмосферу общения на английском языке. В работе принимают участие 2 команды.


 

Ход урока

Организационный момент:

Teacher: Good morning, my dear boys and girls! I’m glad to see you! Today we have an unusual lesson. Look at the proverb, please.

The best journeys are not always in straight lines.”

Фонетическая зарядка: Учитель показывает картинки с английскими звуками, дети повторяют слова с этими звуками (из этой пословицы). Let’s pronounce some sounds and read this proverb. Let’s translate it. How do you understand it?

Постановка цели: So, what are we going to speak about today?

(Ответы детей)

We are going on a trip, to one of the biggest countries in the world. Let’s guess the name of this country. Look at the pictures and say what country is associated with these places. We’ll also have some obstacles to overcome during our trip.

Pupils: This country is called the United States of America.

Речевая зарядка: Is it a big country? Who are the Native Americans? Do you like travelling ? Would you like to go to the USA? What places would you like to visit there? Why?

T: During our trip we can see not only the sights of this country but we have an opportunity to remember everything that we have already learnt.

You are divided into 2 groups. Your task will be “to get” to the USA as fast as it’s possible. So, who will get more points will be the winner.

So, look at the blackboard, there is a route there. What’s more, you’ll get a piece of puzzle for every task and then your task is to collect them to get the picture which is connected with this country. So, let’s begin our adventures.

Активизация страноведческих знаний по теме урока(Основная часть)

Please take the 1st card where you can find the 1st task. “Places of Interests”

The 1st task is to collect the puzzles and write the names of these places. Приложение 1

(Учащиеся собирают пазлы и пишут названия достопримечательностей Америки.)

T: Well done! Let’s go on.

T: The second task is to answer the questions. It’s called “Geographical names” (Приложение 2)

(Учащиеся заполняют таблицу с пропущенными названиями, отвечают на вопросы)

1 Who discovered America? When?

2 What is the capital of the USA?

3 What is the biggest city in the USA?

4 What is the longest river in the USA?

5 What are the highest mountains of the USA?

6 What is the biggest state of the USA?

7What is the smallest state of the USA?

T: Good for you!

T: Next task (3) is to find the mistakes in these facts and correct them. It’s called “Facts about the USA” and for the leaders of the teams there is another task. Your task is to choose the names of states and write them down (Учащиеся выполняют задание, а в это время капитаны команд выполняют индивидуальное задание) (Приложение 3)

 

1 There are 51 states in the USA.

2 There are 12 stripes and 51 stars on an American flag.

3 You can walk to the Statue of Liberty.

4 The English gave the Statue of Liberty to Americans as a present.

5 Manhattan is an American city.

6 The capital of the USA stands on the Colorado River.

7 Death Valley is the coldest place in the USA.

T: Brilliant! A perfect job!

The 4th task of our trip is to look at the screen, remember the names of these holidays and agree or disagree with me. Holidays (Приложение 4)

(Учащиеся слушают утверждения, которые говорит учитель относительно праздников и должны поднять карточки с согласием или несогласием (лайк или дизлайк). Участники обеих команд должны поднять карточки одновременно).

1 Its the symbol of Halloween.

2 This holiday is celebrated on the 1st of January.

3 Easter is celebrated in winter.

4 These symbols are the symbols of St Valentine’s Day.

5 The Americans celebrate the Independence Day on the 4th of July.

6 These are the symbols of Thanksgiving Day.

 

5 “Writing a letter” The last task is to decode the letter. Put the words into the right order. (Приложение 5)

 

Dear friends,

Letter/ to tell/ this /I /write /about /you/ my life. is /My/ name/ Arenk. I /USA/ live /in the, in California. Americans/ Some /Native /live/ still /in tribes/ and/ reservations /on. is not/ Our/ easy/ life/ but we try to keep/ traditions language /our/ and our. There/ regular/ are/ where /festivals/ perform/ we/ our dances /and our/ music/ play. Do you have any traditions? Tell me about your life.

Write back soon!

Best wishes,

Arenk

Учащиеся собирают пазлы с фотографией достопримечательности. Приложение 5

So, we have just arrived at/in the last stop. I offer you to watch the video about one of the most famous states of the USA. Listen to the speakers.

Учащиеся смотрят небольшое видео о штатах США. В это время учитель подводит итоги. (Приложение 6 )

Учитель объявляет результаты. Подводит итог урока.

The winner of our ‘contest is …..

Рефлексия: Let’s sum up. What country have we visited today? What did we do? What task was the most interesting (most difficult, the easiest)? Did you enjoy your trip?

Объяснение домашнего задания: Your home task will be to write a letter to Arenk and answer his questions.

Подведение итогов. Выставление и комментирование оценок.

Используемые электронные ресурсы:

https://techbeamers.com/list-of-us-states-territories/

Поисковая система Яндекс.Картинки: Достопримечательности США картинки

Поисковая система Яндекс.Картинки: Американские праздники символы картинки


 

Приложение 1

Картинки для пазлов

t1750620300aa.jpg

t1750620300ab.jpg

t1750620300ac.jpg

t1750620300ad.jpg


 

Keys:

1)the Statue of Liberty 2) the Rushmore mountains 3) White House 4) Central Park


 


 


 


 


 


 


 

Приложение 2

Quizz

Answer the questions:

1 Who discovered America? When?

2 What is the capital of the USA?

3 What is the biggest city in the USA?

4 What is the longest river in the USA?

5 What are the highest mountains of the USA?

6 What is the biggest state of the USA?

7What is the smallest state of the USA?

 

 

Write the answer to the questions. You may give short answers.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

 

 

Write the answer to the questions. You may give short answers.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

 

Keys: 1)Christopher Columbus, 1492

2)Washington D.C.

3) New York

4 The Mississippi River

5 The Rocky Mountains

6 Alaska

7 Rhode Island

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 3

Find the mistakes in the statements and correct them

1 There are 51 states in the USA.

2 There are 12 stripes and 51 stars on an American flag.

3 You can walk to the Statue of Liberty.

4 The English gave the Statue of Liberty to Americans as a present.

5 Manhattan is an American city.

6 The capital of the USA stands on the Colorado River.

7 Death Valley is the coldest place in the USA.

 

 

3. Task for the leaders

Circle the names of American States. One point for one right answer.

Oregon, New York city, Kansas, Virginia, Arizona, Wimbledon, Nevada, Colorado, New Hampshire, California, Chicago, Leeds, Brighton

Circle the names of American States. One point for one right answer.

Oregon, New York city, Kansas, Virginia, Arizona, Wimbledon, Nevada, Colorado, New Hampshire, California, Chicago, Leeds, Brighton

 

Keys:

Find the mistakes in the statements and correct them

1 There are 50 states in the USA

2 There are 13 stripes and 50 stars on an American flag.

3 You can’t walk to the Statue of Liberty.

4 The French gave the Statue of Liberty to Americans as a present.

5 Manhattan is one of the five boroughs of New York City. .

6 The capital of the USA stands on the Potomac River.

7 Death Valley is the hottest place in the USA.

 

 

3. Task for the leaders

Circle the names of American States. One point for one right answer.

Oregon, New York city, Kansas, Virginia, Arizona, Wimbledon, Nevada, Colorado, New Hampshire, California, Chicago, Leeds, Brighton

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 4

Mark these statements as right or wrong.

1 It’s the symbol of Halloween.

2 This holiday is celebrated on the 1st of January.

3 Easter is celebrated in winter.

4 These symbols are the symbols of St Valentine’s Day.

5 The Americans celebrate the Independence Day on the 4th of July.

6 These are the symbols of Thanksgiving Day.

 

1 ) False 2)True 3) False 4) False 5) True 6)True

 

1 t1750620300ae.jpg 2t1750620300af.jpg

 

 

3 t1750620300ag.jpg 4 t1750620300ah.png

5t1750620300ai.jpg 6 t1750620300aj.jpg


 

t1750620300ak.jpg

Приложение 5

5 “Writing a letter”. Decode the letter. Put the words into the right order.

Dear friends,

Letter/ to tell/ this /I /write /about /you/ my life. is /My/ name/ Arenk. I /USA/ live /in the, in California. Americans/ Some /Native /live/ still /in tribes/ and/ reservations /on. is not/ Our/ easy/ life/ but we try to keep/ traditions language /our/ and our. There/ regular/ are/ where /festivals/ perform/ we/ our dances /and our/ music/ play. Do you have any traditions? Tell me about your life.

Write back soon!

Best wishes,

Arenk

Task 5

Decode the letter. Put the words into the right order.

Dear friends,

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Do you have any traditions? Tell me about your life.

Write back soon!

Best wishes,

Arenk

 

 

t1750620300al.jpg

The United States of America

Приложение 6

The table of results

The name of the contest

Team 1

 

Team 2

1 “Places of Interests”

 

 

2 “Geographical names”

 

 

3 “Facts about the USA”

 

 

4 “Holidays”

 

 

5 “Writing a letter”

 

 


 


 

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.