Конспект урока по английскому языку по теме «Одежда» (6 класс)

3
0
Материал опубликован 6 May 2018 в группе

Пояснительная записка к презентации

Конспект урока по английскому языку по теме «Одежда»

( 6 класс)

Тип урока – урок обобщающего повторения.

Цель урока – контроль усвоения и активизация пройденного лексического и грамматического материала.

Задачи:

практические:

- закрепление лексики по теме «Одежда», «Погода»,

- развитие грамматических навыков по теме «Условные предложения 1 типа»,

- развитие навыков поискового чтения,

- развитие фонетических навыков,

- формирование навыков письма,

- формирование навыков диалогической речи.

общеобразовательные:

- создание положительной мотивации при изучении языка,

- расширение филологического кругозора.

воспитательная: воспитание толерантности и уважения к стране изучаемого языка.

развивающие: развитие языковой догадки, мыслительных и речевых способностей учащихся .

Используемые технологии: информационно-коммуникативная, технология проблемного обучения, обучение в сотрудничестве, здоровьесберегающая.

Учебное оборудование:

- ПК;

- мультимедийный проектор;

- проекционный экран.


 

Ход урока

I Подготовительный этап.

1. Приветствие.

Teacher: - Good morning, boys and girls! I’m glad to see you!

Pupils: - Good morning! We are glad to see you too!

T: How are you today?

P:…

T: I’m fine too. You look very nice today.

2. Целеполагание.

T: Look at the screen, please. What can you see in the picture? Try to guess what’s the topic of our lesson. (Презентация , слайд 1)

Учащиеся делают свои предположения по поводу темы урока.

T: Today we will speak about clothes for Russia.

I’ve got a letter from my friend.(Cлайд 2) She is from the UK. Read it, please.

Дети читают самостоятельно тест письма.

Hello!

Easter holidays are soon and I am going to visit Russia. Traveling is my favorite pastime. I will stay in Moscow for two days. I want to visit Red Square and the Kremlin, the Bolshoi Theatre and the Moscow Circus. But the problem that’s I don’t know what to put in my suitcase. I know that Russia is a cold country. Shall I put a fur coat and a fur hat? I am fond of jeans and sweatshirts. And what is in fashion in Russia? What do you like to wear? What shall I put on if I go to the disco party?

Bye,

Susan Cliff


 

T: Susan needs help. What does she want to know?

P: Susan wants to know:

what clothes are in fashion in Russia,

what clothes she should wear to different culture places.

what clothes she can wear in spring.. (Слайд 3)

T: What’s the purpose of our lesson today?

P:… (Дети формулируют цель урока)

T: So we must write a letter to Susan and tell her what clothes she should wear in Moscow.


 

II. Основной этап.

Повторение лексики.

Фонетическая зарядка. (Слайд 4)

(Учитель объясняет ударение, интонацию. Читается под музыку в стиле хип-хоп. На каждый ударный слог делается хлопок.)

Fashionable trainers, stylish shoes,

Colorful sandals or dark high boots.

Maybe old jeans or a beautiful dress,

Narrow leggings to put in the case.


 

Nightie, pyjamas, slippers and shorts,

The warmest sweater, blouses and skirts,

A sweatshirt, a jacket, a hat and a scarf,

Gloves and raincoats. I think, it’s enough.

Речевая зарядка.

T: Listen to my riddles and answer what is it.

In a winter storm

I keep your neck warm.” ( a scarf)

We protect your hands from snow and ice.

Fingers think, we’re very nice.” ( gloves)

I start with the letter S

And your feet go inside of me.” (shoes)

We are the same as brothers.

At dinner we are under the table,

at night we are under the bed.” ( slippers)

Five rooms but one door.” (gloves)

What has no head, no arms, no legs and has one tongue?” ( a boot)

“”If your head might freeze, put me on, please.” ( a hat)

T: Let’s look at the photo. You can see Susan. What does she look like? (Слайд 5)

T: Now say to me, please. Are clothes important in our life?

T: Let’s read the proverbs about it. But before complete them. (Слайд 6, 7)

Повторение лексического и грамматического материала.

T: Also we must say to Susan about weather. What do Russian people wear in different weather in spring. Match the pictures and make sentences. (Слайд 8)

Ex: If it’s warm and sunny we should put on ….

Динамическая пауза.

T: Let’s play a game. Stand up, please. Show what part of body people put on these clothes.

I’m putting on my jeans –

One, two, three!

I’m putting on my shirt –

One, two, three!

I’m putting on my trainers –

One, two, three!

I’m ready. Look at me!

I’m putting on my tights –

One, two, three!

I’m putting on my skirt –

One, two, three!

I’m putting on my blouse –

One, two, three!

I’m putting on my shoes –

One, two, three!

I’m ready. Look at me!

Работа в группах. (Учащиеся делятся на 4 группы) (Cлайд 9)

T: We said that clothes open the door. We must open the right clothes to right places. Say what should Susan wear to

1 группа: Red Square,

2 группа: the Bolshoi Theatre,

3 группа: the Moscow Circus,

4 группа: the party?

Ученики обсуждают в группе, затем высказывают свои мнения.

5. Работа в парах

Now let’s discuss what’s in fashion nowadays? Ask each other what clothes do you like. Explain your choice.

6. Контрольное задание. Написание письма с использованием слов- опор.

T: Write the letter to Susan.

(Dear Susan,

I am glad to help you. Spring is … in Russia. So put ……. .in your suitcase.

You can wear………………. to ……………………………………………

You should put on …………………………………..to ……………………

……………………….is/are in fashion in Russia. Take it/them.

Best wishes,

………………..)

Заслушиваются несколько писем. Затем все письма сдаются на проверку.

III. Заключительный этап

Домашнее задание: Find the information about clothes in the UK. Write down what shall we take if we go to London. (Слайд 10)

Анкета-рефлексия (Слайд 11)

На уроке я работал активно/ пассивно

Своей работой на уроке я доволен/ недоволен

Урок показался мне коротким/ длинным

За урок я не устал/ устал

Мое настроение стало лучше/ стало хуже

Материал урока был для меня

понятен/ непонятен

интересен/ скучен

полезен/ бесполезен

Рефлексия настроения (Слайд 12)

Выставление оценок.

T: Thank you for our lesson. Good-bye, boys and girls. See you.


/data/files/f1525632389.ppt (Мультимедийная поддержка к уроку по теме "Одежда")

Предварительный просмотр презентации

Clothes for Russia

Hello! Easter holidays are soon and I am going to visit Russia. Traveling is my favorite pastime. I will stay in Moscow for two days. I want to visit Red Square, the Bolshoi Theatre and the Moscow Circus. But the problem that’s I don’t know what to put in my suitcase. I know that Russia is a cold country. Shall I put a fur coat and a fur hat? I am fond of jeans and sweatshirts. And what is in fashion in Russia? What do you like to wear? What shall I put on if I go to the disco party? Bye, Susan Cliff

Susan wants to know: what clothes are in fashion in Russia, what clothes she should wear to different culture places. what clothes she can wear in spring..

Fashionable trainers, stylish shoes, Colorful sandals or dark high boots. Maybe old jeans or a beautiful dress, Narrow leggings to put in the case. Nightie, pyjamas, slippers and shorts, The warmest sweater, blouses and skirts, A sweatshirt, a jacket, a hat and a scarf, Gloves and raincoats. I think, it’s enough.

Match the parts of proverbs There is no bad weather Good clothes Clothes make the man. there are only bad weather. open the doors.

There is no bad weather, there are only bad weather. Good clothes open the doors. Clothes make the man.

What do Russian people wear in different weather in spring? Match the pictures and make sentences.

Your home task Find the information about clothes in the UK. Write down what shall we take if we go to London.

Анкета-рефлексия На уроке я работал активно/ пассивно Своей работой на уроке я доволен/ недоволен Урок показался мне коротким/ длинным За урок я не устал/ устал Мое настроение стало лучше/ стало хуже Материал урока был для меня понятен/ непонятен интересен/ скучен полезен/ бесполезен

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
в формате MS Powerpoint (.ppt / .pptx)
Комментарии
Комментариев пока нет.