12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Деньгина А.В.170
Россия, Ульяновская обл., Ульяновск

УМК “New Millennium English”.

CLASS 7 UNIT 2 LESSON 1

Цели урока: введение и первичное закрепление лексики по теме «Спорт» и выражений согласия и несогласия, и повторение различных типов вопросов

В конце урока учащиеся должны знать лексику по данной теме и выражения согласия и несогласия

Уметь использовать активную лексику и грамматические конструкции в речи

Понимать на слух активную лексику и грамматические конструкции, употреблять активную лексику и грамматические конструкции в речи

Оборудование мультимедиа, магнитофон, учебник(SB), доска, микрофон, раздаточный материал

Время

Этапы урока

Действия учителя

Действия

учащихся

1

 

 

 

2

 

 

 

2

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Орг.момент

 

 

 

Фон. Зарядка

 

 

 

Целеполага- ние

 

 

Речевая зарядка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Введение новой лексики

Good morning. I’m glad to see you. Sit down, please. Who is absent today? How are you today? Show your emotions on your faces. Well and with this pleasant mood let’s begin our lesson.

 

Name the sounds. Now repeat the words after me all together.(slide) repeat this tongue- twister after me all together.(slide)

Today I don’t tell you the topic of our lesson because after watching slides I hope you’ll tell me it. Please watch them.

What are we going to speak about? Yes about sport and the topic of our lesson is “At the sports centre”.

Do you have a sports centre in our town?

What sports can you do there?

Which sports would you like to do there?

What is you favourite sport?

Do you(p)agree? Today we’ll learn how to agree or disagree with the person using other constructions, but it’ll be some time later.

And now listen to the poem and answer the question in it.(slide)

Well which one is the sportiest sport? Can you answer this question?

You’ve already known many names of sport and today you’ll learn some other types of sports which you can do or play in the sports centre. Repeat them after me all together.(slide) And now match the words with the pictures. By the way do you know what kind of game squash is?

Well you see that squash is an outdoor game played on a four-walled court usually by two people with rackets(smaller than for tennis) and a small soft rubber ball.

You see some of these words use with the verb “play” and some with the verb» do”. What sports can you play? Translate them. And what sports can you do? Translate them. repeat them after me all together.(slide)

Средние

Организуют-ся,показыва-ют свои эмоции

 

Называют звуки, чи-тают слова и скороговорку

Слушают, просматривают слайды, называют тему урока

 

Отвечают на вопросы

 

 

 

 

 

 

 

 

Повторяют слова, соотносят слова с картинками, употребляют правильный глагол, переводят

Сильные

Организуют-ся,показыва-ют свои эмоции

 

Называют звуки, чи-тают слова и скороговорку

Слушают, просматривают слайды, называют тему урока

 

Отвечают на вопросы

 

 

 

 

 

 

 

 

Повторяют слова, соотносят слова с картинками, употребляют правильный глагол, переводят

6

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

4

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

1

Первичное закрепление лексики

 

 

 

 

 

 

 

Обучение аудированию

 

 

 

 

 

Введение нового грамматического материала

 

 

Обучение диалогической речи

 

 

 

Обучение

устной речи

 

 

 

 

Практика устной речи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексия

 

 

 

Дом. задание

 

 

Подведение

Итогов

Now open your books at p.20 ex.1.b (P) read the task, please. read the first name of the sport in ex.2a What column does it suit?......

Some of you’ll receive the cards with the names of sport, but don’t show them to your classmates. Your task is to describe the sport which is written on your card for your classmates to guess. Read the example in ex.1c p...20

And now some of you’ll receive cards and your task is to show these sports and all the rest should guess what sport it is.

There are many sports and each person has his own favourite sport. You’ll listen to the conversation between Pete and Stephen and you should answer the questions in ex.2p.21. (P) read these questions.

How can you agree with a person?

Listen to the conversation one more time and pay attention to how children agree and disagree with each other.

Look at the slide. There are two types of sentences here positive and negative. What kind of sentence is the 1st one? If you agree with the positive sentence in Present Simple you should say so do I. …

Look at the slide and insert the correct verb.

And now ex.3p.21read the task, please. Read the dialogue and answer the questions. Well the boys like

doing the same sport and what about you? Look at the picture and say you like doing this sport? And your partner should agree or disagree with you.

Read the sentences and agree or disagree with these people.(slide)

And now agree or disagree with your partner and read the task to ex.4b so you should make your own dialogues like in example read it, please and in your dialogues use the expressions from the blackboard.

(P) red them please.

Today the journalist from the magazine “Sport” comes to your sports centre and he (she) would like to ask you several questions about sport. Let me introduce….to you. And all of you’ll receive sheets of paper with the table and your task is to listen to your friends’ answers and put ticks near the sports which they do or like doing.

(P) likes doing…and what about you?

Wrestling is your favourite sport, isn’t it?

What is the most popular sport in your group?

Today you’ve learnt many new words. Let’s remember them(slide)

Now look at the slide here you can see the names of the sports, but all the letters in them are mixed up, so you should guess the word. Is it clear?

What have you learnt today?

How do you feel now? Are you tired? Show your emotions on your faces?

 

And your home task for the next lesson is Lesson 1p.11(WB)

 

You’ve worked hard this lesson and learnt Your marks….Now I’d like to say you thank you for the lesson and goodbye.

Распределя-ют лексику по колонкам

 

Отгадывают вид спорта

 

 

Изображают вид спорта

 

Слушают диалог и отвечают на вопросы

 

 

 

 

Слушают, выполняют задание

 

 

Читают диалог, отвечают на вопросы, высказывают свое мнение

 

Составляют диалог, высказывают свое мнение

 

 

 

Отвечают на вопросы, записывают результаты

 

 

 

 

Называют слова

 

Составляют слова из букв

 

 

Отвечают

Показывают свои эмоции

 

Записывают домашнее задание

 

Распределя-ют лексику по колонкам

 

Описывают вид спорта

 

 

Отгадывают вид спорта

 

Слушают диалог и отвечают на вопросы

 

 

 

 

Слушают, выполняют задание

 

 

Читают диалог, отвечают на вопросы, высказывают свое мнение

 

Составляют диалог, высказывают свое мнение

 

 

 

Один ученикзадает вопросы, другие

отвечают на вопросы, записывают результаты

 

Называют слова

 

Составляют слова из букв

 

 

 Отвечают

Показывают свои эмоции

 

Записывают домашнее задание

 

The table.

name

Karate

Aerobics

Wrestling

Bowling

Athletics

Weight lifting

Fitness training

Ping pong
 

                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
         
спорт
PPT / 2.43 Мб
     
                 
Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.